Första inskolningsdagen...
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Första inskolningsdagen...

    är avklarat - puh! Det gick bra tycker jag. Hon var nöjd och lekte med dagisfröken hela tiden. Jag kände mig nervös inatt och är det fortfarande Vi var två st mammor som skolade in samtidigt, den andra flickan var 1 och 3 mån. De lekte tillsammans medan de andra barnen stod ute på gården och tittade in genom fönstren. De vinkade till oss då o då =)

    Idag var pappa med men imorgon är det bara jag och Celine, för att pappa jobbar.
    De sa att vi skulle skola in henne i 2 veckor. Den 22 jan börjar jag skolan igen, spännande =)

    Vi får väl hålla tummarna att Celine kommer att trivas på förskolan.
    Je t´aime mon bébé Celine 2005-12-30
  2. 1
    Första inskolningsdagen... är avklarat - puh! Det gick bra tycker jag. Hon var nöjd och lekte med dagisfröken hela tiden. Jag kände mig nervös inatt och är det fortfarande Vi var två st mammor som skolade in samtidigt, den andra flickan var 1 och 3 mån. De lekte tillsammans medan de andra barnen stod ute på gården och tittade in genom fönstren. De vinkade till oss då o då =)

    Idag var pappa med men imorgon är det bara jag och Celine, för att pappa jobbar.
    De sa att vi skulle skola in henne i 2 veckor. Den 22 jan börjar jag skolan igen, spännande =)

    Vi får väl hålla tummarna att Celine kommer att trivas på förskolan.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Vad skönt att det kändes bra!

    Vi skulle ha börjat Vilmes inskolning imorgon, men nu har han åkt på någon konstig magbacill, så det blir inget.
    Han kräktes igårkväll, sov som en sten hela natten och kräktes igen imorse. nu verkar han helt OK, men han vill inte äta... Skumt! Så vi avvktar lite. Här är det pappa som ska sköta inskolningen, men jag ska försöka vara med så mycket jag kan.. Börjar nämligen skolan imorgon.

    Vi håller tummarna för att det kommer att gå bra för Celine. det gör det säkert.. jag tror det är jobbigare för oss vuxna faktiskt!
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  4. 2
    Vad skönt att det kändes bra! Vi skulle ha börjat Vilmes inskolning imorgon, men nu har han åkt på någon konstig magbacill, så det blir inget.
    Han kräktes igårkväll, sov som en sten hela natten och kräktes igen imorse. nu verkar han helt OK, men han vill inte äta... Skumt! Så vi avvktar lite. Här är det pappa som ska sköta inskolningen, men jag ska försöka vara med så mycket jag kan.. Börjar nämligen skolan imorgon.

    Vi håller tummarna för att det kommer att gå bra för Celine. det gör det säkert.. jag tror det är jobbigare för oss vuxna faktiskt!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Vi får väl börja på dagis kring 1 februari med Klara, vilket faktiskt känns bra, eftersom hon tycker det börjar bli lite seeegt at bara gå hemma med mig eller pappa. Ebba fick ett rejält lyft när hon började dagis så jag hoppas att lillsyrran också komemr att gilla det. Det är ju klart lättare att skola in dem när de är strax över året än mellan 1,5-2 år!

    Skänt att det går bra för Celine, det kommer gå kanon för Vilme också!
  6. 3
    Vi får väl börja på dagis kring 1 februari med Klara, vilket faktiskt känns bra, eftersom hon tycker det börjar bli lite seeegt at bara gå hemma med mig eller pappa. Ebba fick ett rejält lyft när hon började dagis så jag hoppas att lillsyrran också komemr att gilla det. Det är ju klart lättare att skola in dem när de är strax över året än mellan 1,5-2 år!

    Skänt att det går bra för Celine, det kommer gå kanon för Vilme också!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Vad skönt att den första upplevelsen var så positiv. Jag är säker på att det går vägen som smort!

    Jag har hela inskolningen framför mig i augusti och då ska jag skola in två stycken samtidigt! Så jag tor att jag börjar arbeta först i september, så vi får in rutinerna ordentligt innan dess. Och har jag riktigt dålig tur är mannen utomlands under hela tiden. Urk.

    Men tur att ni har haft en bra dag. Och det måste ju vara en utmaning för dig med att sätta dig på skolbänken. Lycka till!

    Juja och Albin
  8. 4
    Vad skönt att den första upplevelsen var så positiv. Jag är säker på att det går vägen som smort!

    Jag har hela inskolningen framför mig i augusti och då ska jag skola in två stycken samtidigt! Så jag tor att jag börjar arbeta först i september, så vi får in rutinerna ordentligt innan dess. Och har jag riktigt dålig tur är mannen utomlands under hela tiden. Urk.

    Men tur att ni har haft en bra dag. Och det måste ju vara en utmaning för dig med att sätta dig på skolbänken. Lycka till!

    Juja och Albin
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    skönt att hon var nöjd

    Måste kännas bra att hon verkar trivas. Kul oxå att få skola in samtidigt som någon annan.
    Amelia hade sin första dag efter julledigheten idag och det gick bra för henne att komma tillbaka
  10. 5
    skönt att hon var nöjd Måste kännas bra att hon verkar trivas. Kul oxå att få skola in samtidigt som någon annan.
    Amelia hade sin första dag efter julledigheten idag och det gick bra för henne att komma tillbaka
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    Hoppas han blir frisk

    snart. Och lycka til lpå inskolningen
  12. 6
    Hoppas han blir frisk snart. Och lycka til lpå inskolningen
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Stakars liten. Hoppas han mår bättre. Jag håller med dig, det är nog värre för oss vuxna att lämna- haha =)
  14. 7
    Stakars liten. Hoppas han mår bättre. Jag håller med dig, det är nog värre för oss vuxna att lämna- haha =)
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Ja hoppas, hoppas det går vägen som smort

    Det löser ska du se även om mannen kommer att vara utomlands under hela tiden barnen har sin inskolning.

    Det känns konstigt att börja plugga igen men det ska bli kul att träffa andra och inte prata om blöjor, nappar, välling, gröt, mellis, overall, skor och listan kan bli lång 24 tim/dygn- hihi!! Det kanske jag gör ändå- fast inte så mycket *asg*
  16. 8
    Ja hoppas, hoppas det går vägen som smort

    Det löser ska du se även om mannen kommer att vara utomlands under hela tiden barnen har sin inskolning.

    Det känns konstigt att börja plugga igen men det ska bli kul att träffa andra och inte prata om blöjor, nappar, välling, gröt, mellis, overall, skor och listan kan bli lång 24 tim/dygn- hihi!! Det kanske jag gör ändå- fast inte så mycket *asg*
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Jo, det känns bra att hon trivs. Det känns faktiskt lättare att skola in samtidigt som nån annan. Vi stödjer varandra och förstår precis- så det är bra.
    Roligt att det går bra för Amelia.
  18. 9
    Jo, det känns bra att hon trivs. Det känns faktiskt lättare att skola in samtidigt som nån annan. Vi stödjer varandra och förstår precis- så det är bra.
    Roligt att det går bra för Amelia.

Liknande trådar

  1. Första inskolningsdagen...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:51
  2. Första inskolningsdagen
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:15
  3. Första inskolningsdagen...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 16:57
  4. Första inskolningsdagen
    By Trigger in forum _0505 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 11:56
  5. Första inskolningsdagen!
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar