Australien
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Australien

    Vi är lite sugna att åka till Australien, min man, jag och vår (då 5-åring). Vi har tänkt åka nästa jul/nyår. Är det någon som har tips på vart och hur? Spontanitet är inget för oss och vi är väldigt bekväma av oss och vill ha "bra" hotell..... Men samtidigt så blir det väl för tråkigt att ha allt inbokat i förväg. Kan ni tipsa om vad man måste se?! Skulle man hinna med nya zeeland också på tre veckor? Alla tips är välkomna!
    Njut av livet - det går inte i repris!
  2. 1
    Australien Vi är lite sugna att åka till Australien, min man, jag och vår (då 5-åring). Vi har tänkt åka nästa jul/nyår. Är det någon som har tips på vart och hur? Spontanitet är inget för oss och vi är väldigt bekväma av oss och vill ha "bra" hotell..... Men samtidigt så blir det väl för tråkigt att ha allt inbokat i förväg. Kan ni tipsa om vad man måste se?! Skulle man hinna med nya zeeland också på tre veckor? Alla tips är välkomna!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Australien är ju så stort och det finns massor att se! Vad är du intresserad av? Det finns härliga städer, dykning vid Stora barriärrevet, möjligheter att utforska The Outback med Uluru (Ayers Rock), vinrutter där man besöker olika vingårdar etc etc... Kolla på nätet eller i en guidebok vad det finns att se och göra och försök fundera ut vad ni vill uppleva där.

    Vi var där 2001 och besökte då The Outback (campingtur i några dagar med en arrangör, men tveksam till om det funkar med en femåring), bilade runt på Tasmanien i ett par veckor samt besökte Melbourne och Sydney med omnejd. Vi såg en massa vilda kängurur och andra spännande djur som jag tror att barn absolut skulle älska!

    Att hinna med Nya Zeeland och Australien på 3 veckor tror jag är för knappt med tid. Då är det nog bäst att välja ett av alternativen.

    Vi besökte även Nya Zeeland på vår resa 2001 och tillbringade då 2 veckor på Nya Zeeland och drygt en månad i Australien (samt några dagar på Fiji). Jag tyckte att 2 veckor var för lite tid på NZ.

    Lycka till med planerandet!
  4. 2
    Australien är ju så stort och det finns massor att se! Vad är du intresserad av? Det finns härliga städer, dykning vid Stora barriärrevet, möjligheter att utforska The Outback med Uluru (Ayers Rock), vinrutter där man besöker olika vingårdar etc etc... Kolla på nätet eller i en guidebok vad det finns att se och göra och försök fundera ut vad ni vill uppleva där.

    Vi var där 2001 och besökte då The Outback (campingtur i några dagar med en arrangör, men tveksam till om det funkar med en femåring), bilade runt på Tasmanien i ett par veckor samt besökte Melbourne och Sydney med omnejd. Vi såg en massa vilda kängurur och andra spännande djur som jag tror att barn absolut skulle älska!

    Att hinna med Nya Zeeland och Australien på 3 veckor tror jag är för knappt med tid. Då är det nog bäst att välja ett av alternativen.

    Vi besökte även Nya Zeeland på vår resa 2001 och tillbringade då 2 veckor på Nya Zeeland och drygt en månad i Australien (samt några dagar på Fiji). Jag tyckte att 2 veckor var för lite tid på NZ.

    Lycka till med planerandet!
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Nä, för guds skull - inte NZ på tre veckor _tillsammans_ med Australien. Jag tycker tre veckor på NZ är ett minimum utan något annat land alls, vi hann precis med det vi ville se sist och den här gången blir det dryga tre veckor så nu hinner vi med lite mer .
  6. 3
    Nä, för guds skull - inte NZ på tre veckor _tillsammans_ med Australien. Jag tycker tre veckor på NZ är ett minimum utan något annat land alls, vi hann precis med det vi ville se sist och den här gången blir det dryga tre veckor så nu hinner vi med lite mer .

Liknande trådar

  1. Australien nån?
    By AnHo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 05:25
  2. Australien?
    By ~Susanna~ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:35
  3. Australien
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 14:28
  4. Australien Here we come!
    By Malo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 17:48
  5. Hej Australien!
    By Fismamman in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 11:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar