Kalasdags
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Kalasdags

    Hej!

    Vi ska ha barnkalas till helgen. Vi kommer bli 7 barn (mellan 2-6 år) och 9 vuxna. Några tips på vad man kan bjuda på?
    Jag tänkte baka en daimtårta men sen vill jag ha något att mer mataktigt också. korv med bröd till barnen och nåt annat till oss vuxna? Eller något som passar för oss allihopa?

    har ni tips på nån bra sida där man hittar lite recept så tas det tacksamt emot.
    Tackar på förhand.
    **Stolt mamma**

    Tvillingpojkar -01, flicka -04, pojke -05 och tvillingflickor -09
    + 3 bonusar
  2. 1
    Kalasdags Hej!

    Vi ska ha barnkalas till helgen. Vi kommer bli 7 barn (mellan 2-6 år) och 9 vuxna. Några tips på vad man kan bjuda på?
    Jag tänkte baka en daimtårta men sen vill jag ha något att mer mataktigt också. korv med bröd till barnen och nåt annat till oss vuxna? Eller något som passar för oss allihopa?

    har ni tips på nån bra sida där man hittar lite recept så tas det tacksamt emot.
    Tackar på förhand.
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Korv m brö ;)

    Min första tanke var - det är ju ett "barnkalas" så varför inte korv med bröd till alla? Man kan ju ha lite olika tillbehör som man själv kan ta av, om man vill - räksallad, rostad lök o s v - om man nu inte "bara" vill ha korven och brödet m ketchup..

    I annat fall kan man ju alltid bjuda på smörgåstårta till de vuxna, det går ju alltid hem. Eller kanske paj? Det är ju enkelt att förbereda om man vill och bara värma sedan när det är dags...

    Lycka till o grattis till de två födelsedagsbarnen - för det är väl idag de fyller?!

    Kram
    Tovas mamma
  4. 2
    Korv m brö ;) Min första tanke var - det är ju ett "barnkalas" så varför inte korv med bröd till alla? Man kan ju ha lite olika tillbehör som man själv kan ta av, om man vill - räksallad, rostad lök o s v - om man nu inte "bara" vill ha korven och brödet m ketchup..

    I annat fall kan man ju alltid bjuda på smörgåstårta till de vuxna, det går ju alltid hem. Eller kanske paj? Det är ju enkelt att förbereda om man vill och bara värma sedan när det är dags...

    Lycka till o grattis till de två födelsedagsbarnen - för det är väl idag de fyller?!

    Kram
    Tovas mamma
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Nej fel!

    Jag tänkte galet - det var ju den tionde igår!
  6. 3
    Nej fel! Jag tänkte galet - det var ju den tionde igår!

Liknande trådar

  1. Kalasdags
    By ango in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 15:46
  2. Kalasdags
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 06:30
  3. Kalasdags?
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 22:08
  4. kalasdags!
    By patricia in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:58
  5. Kalasdags!
    By carmen in forum _02 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar