Hur sover era barn?
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Hur sover era barn?

    Noella har "alltid" sovit jättebra, från 19 på kvällen till mellan 07-9.30 på morgonen utan att vakna. Häromnattennär det var fullmåne så var hon uppe varje timma men även annars så kan hon komma 3-5gnr per natt och fråga ; är det morgon nu? Nej svarar jag och följer med henne till hennes rum, sen kommer hon tillbaka efter 1-1,5h och samma procedur upprepas. Jag tror inte hon sover emellan där. och inte jag heller för det tar flera timmar innan jag somnar om.
  2. 1
    Hur sover era barn? Noella har "alltid" sovit jättebra, från 19 på kvällen till mellan 07-9.30 på morgonen utan att vakna. Häromnattennär det var fullmåne så var hon uppe varje timma men även annars så kan hon komma 3-5gnr per natt och fråga ; är det morgon nu? Nej svarar jag och följer med henne till hennes rum, sen kommer hon tillbaka efter 1-1,5h och samma procedur upprepas. Jag tror inte hon sover emellan där. och inte jag heller för det tar flera timmar innan jag somnar om.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Som en gris.

    Rebecca har ju haft ovanan att äta väldigt tidigt på morgonen, men eftersom det inte varit något problem för hennes far så har han låtit henne hållas. Alltså har hon fått en flaska välling vid femtiden; hon har vaknat och han har ändå gått upp. Kanske är det t o m så att hon vande sig vid det för att hon vaknade av hans väckarklocka. Hur som helst så har hon hyssat med att flytta det där målet till tvåtiden på natten, vilket barnafadern inte alls gillade. Jag själv hör henne öht inte så de nätter jag är ensam med barnen så har hon inte fått nåt gehör och istället somnat om utan knot. Detta gjorde att han tog tag i fasonerna nu under jul och vips sover hon som en gris hela natten. Jag tror hon gnölade två nätter men sen är det lugnt. Och det ÄR befängt att en treåring ska äta på nätterna...

    J däremot kommer och sover i vår säng, bär vi tillbaka honom så är han tillbaka 1-1½ timme senare. Jag har lite svårt att säga emot argumentet "men NI får ju sova tillsammans" och dessutom ligger hans rum på andra sidan övervåningen; R har sitt rum vägg i vägg med vårt. Men det är inte direkt optimalt.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Som en gris. Rebecca har ju haft ovanan att äta väldigt tidigt på morgonen, men eftersom det inte varit något problem för hennes far så har han låtit henne hållas. Alltså har hon fått en flaska välling vid femtiden; hon har vaknat och han har ändå gått upp. Kanske är det t o m så att hon vande sig vid det för att hon vaknade av hans väckarklocka. Hur som helst så har hon hyssat med att flytta det där målet till tvåtiden på natten, vilket barnafadern inte alls gillade. Jag själv hör henne öht inte så de nätter jag är ensam med barnen så har hon inte fått nåt gehör och istället somnat om utan knot. Detta gjorde att han tog tag i fasonerna nu under jul och vips sover hon som en gris hela natten. Jag tror hon gnölade två nätter men sen är det lugnt. Och det ÄR befängt att en treåring ska äta på nätterna...

    J däremot kommer och sover i vår säng, bär vi tillbaka honom så är han tillbaka 1-1½ timme senare. Jag har lite svårt att säga emot argumentet "men NI får ju sova tillsammans" och dessutom ligger hans rum på andra sidan övervåningen; R har sitt rum vägg i vägg med vårt. Men det är inte direkt optimalt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Axel sover oftast väldigt bra

    Men i perioder har han nätter då han kommer in till oss eller inte kan sova alls. Har hört någonstans att man ska förvänta sig upp och ner med sömnen fram tills de är 4 i alla fall. Så kanske Noella bara en period med orolig nattsömn just nu eftersom hon i vanliga fall sover bra?
  6. 3
    Axel sover oftast väldigt bra Men i perioder har han nätter då han kommer in till oss eller inte kan sova alls. Har hört någonstans att man ska förvänta sig upp och ner med sömnen fram tills de är 4 i alla fall. Så kanske Noella bara en period med orolig nattsömn just nu eftersom hon i vanliga fall sover bra?
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Med bra menar jag att han somnar strax före 20 och sover till 7
  8. 4
    Med bra menar jag att han somnar strax före 20 och sover till 7
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Luna sover 12-13h/natt

    Somnar 1900-2000, vaknar 0730-0900
    De flesta nätter kommer hon över till oss, men jag orkar inte flytta henne tillbaka!
    Jelena med L,MoA
  10. 5
    Luna sover 12-13h/natt Somnar 1900-2000, vaknar 0730-0900
    De flesta nätter kommer hon över till oss, men jag orkar inte flytta henne tillbaka!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Ellen sover bra men visst har vi haft perioder då hon varit pigg och vaken både 2, 3 och 4 på mornarna. Det är inte roligt en går oftast över efter några veckor, i alla fall här.

    Normalt sover hon jättebra. Somnar vid 20 och vaknar 6-7 någongång. Kommer aldrig över till oss, vilket nästan känns tråkigt ibland. Hon har aldrig gillat att ligga hos oss, tror att vi haft henne i sängen en gång sedan hon fyllde 6 månader och då bar vi över henne för att vi ville ha henne där! *s*

    Gustav däremot sover gärna hos mamma och pappa ibland. Jag tror, som någon skrev att sömnen kan vara lite upp och ner ett tag till. Det är jättejobbigt när man inte får sova själv och det tär verkligen på humöret men håll ut så ska du se att det snart går över! *håller tummarna*

    Kram!
  12. 6
    Ellen sover bra men visst har vi haft perioder då hon varit pigg och vaken både 2, 3 och 4 på mornarna. Det är inte roligt en går oftast över efter några veckor, i alla fall här.

    Normalt sover hon jättebra. Somnar vid 20 och vaknar 6-7 någongång. Kommer aldrig över till oss, vilket nästan känns tråkigt ibland. Hon har aldrig gillat att ligga hos oss, tror att vi haft henne i sängen en gång sedan hon fyllde 6 månader och då bar vi över henne för att vi ville ha henne där! *s*

    Gustav däremot sover gärna hos mamma och pappa ibland. Jag tror, som någon skrev att sömnen kan vara lite upp och ner ett tag till. Det är jättejobbigt när man inte får sova själv och det tär verkligen på humöret men håll ut så ska du se att det snart går över! *håller tummarna*

    Kram!
  13. Genaro m Emelina
    #7
    Nattsuddare och sjusovare här, fortfarande. Hon var så som bebis redan.
    Vi försöker få dagis att hålla henne vaken om dagarna. Annars är hon gladeligen uppe til 22-00. Behöver ju inte berätta vem som var uppe längst på nyårsnatten...?

    I morse sov hon till 8.20 innan hon vaknade. Då med lampan i taket på och fullt syskonkrig omkring sig.
  14. 7
    Nattsuddare och sjusovare här, fortfarande. Hon var så som bebis redan.
    Vi försöker få dagis att hålla henne vaken om dagarna. Annars är hon gladeligen uppe til 22-00. Behöver ju inte berätta vem som var uppe längst på nyårsnatten...?

    I morse sov hon till 8.20 innan hon vaknade. Då med lampan i taket på och fullt syskonkrig omkring sig.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    så här:

    Karl brukar somna vid 19.30 och vaknar någonstans mellan 06.00 - 08.00. Beroende på om vi ska jobba el inte. Han vaknar minst en gång per natt/kväll. Ofta någon gång när vi ser på tv, då får vi stoppa om honom, mer behövs inte. Sen kommer han in till oss varje natt.
  16. 8
    så här: Karl brukar somna vid 19.30 och vaknar någonstans mellan 06.00 - 08.00. Beroende på om vi ska jobba el inte. Han vaknar minst en gång per natt/kväll. Ofta någon gång när vi ser på tv, då får vi stoppa om honom, mer behövs inte. Sen kommer han in till oss varje natt.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Smart unge J! Likadant här. Jag är ju ensam är Idas starkaste argument till att ligga knö med mamma, antingen jag i hennes säng eller hon i min...bär jag tillbaka kommer hon efter nån timme igen...
  18. 9
    Smart unge J! Likadant här. Jag är ju ensam är Idas starkaste argument till att ligga knö med mamma, antingen jag i hennes säng eller hon i min...bär jag tillbaka kommer hon efter nån timme igen...
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Hela natten...under förutsättning att det är med mamma eller pappa i sängen... Vanligtvis somnar hon i sin säng vid 20-tiden (lite senare på fre-lör), vaknar vid 23-01 och kommer över till min säng eller jag till hennes. Bär jag tillbaks henne eller smiter över i min säng, kommer hon tillbaks nån timme senare. Vad jag gör beror på hur trött jag är. Hon väcks på vardagar vid 06.30-07.00 och på helgen sover hon gärna till 8-9.
    Vi har haft perioder då hon varit vaken mkt, drömt mkt eller begärt få se på tv vid 03...men just nu är det lugnt på den fronten.
  20. 10
    Hela natten...under förutsättning att det är med mamma eller pappa i sängen... Vanligtvis somnar hon i sin säng vid 20-tiden (lite senare på fre-lör), vaknar vid 23-01 och kommer över till min säng eller jag till hennes. Bär jag tillbaks henne eller smiter över i min säng, kommer hon tillbaks nån timme senare. Vad jag gör beror på hur trött jag är. Hon väcks på vardagar vid 06.30-07.00 och på helgen sover hon gärna till 8-9.
    Vi har haft perioder då hon varit vaken mkt, drömt mkt eller begärt få se på tv vid 03...men just nu är det lugnt på den fronten.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Vet inte om jag vågar svara :S

    E somnar vid 20:30, sover till allt mellan 6:30 - 8:30 men brukar vakna innan 7.
  22. 11
    Vet inte om jag vågar svara :S

    E somnar vid 20:30, sover till allt mellan 6:30 - 8:30 men brukar vakna innan 7.
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Ida somnar vid 19.30-20 ungefär o sover sen oftast till 7-8 på morgonen. Hon är uppe 1-3 gånger under natten o kissar men sköter det oftast själv.

    Nu i julhelgen har hon dessutom slutat sova på dagen o när hon fick bestämma tiderna själv sov hon 19.45-8.45 ung skönt. Men nu är det dagis o upp kl 7.
    Hon har inte sovit hos oss sen hon var 5 mån, nån gång har hon fått komma o sova i pappas säng när han jobbar men det var innan Anton kom. Numer ockuperar han ju vår säng. Tills före jul 05 somnade hon med nån av oss bredvid men då deklarerade hon att "kan själv!" så sen dess somnar hon själv.


    Inatt var det läskigt o otäckt 01-03 ung, då missade hon dessutom vällingen igår kväll o åt lite dåligt med middag... så var hon inte hungrig från början blev hon väl när hon inte kunde somna om... hon somnade efter en flaska vid 03 annars äter hon inte på natten. En del drömmar o fantasier härjar, lär väl komma mer....

    Låter jobbigt det där. Morgon är det här när det är ljust ute eller mamma kommer o väcker henne... annars får hon gå tillbaka till sängen o försöka sova lite till.
    Kan det vara fantasier där med?? Är hon ledsen? Eller bara pigg... sover hon på dagen?
  24. 12
    Ida somnar vid 19.30-20 ungefär o sover sen oftast till 7-8 på morgonen. Hon är uppe 1-3 gånger under natten o kissar men sköter det oftast själv.

    Nu i julhelgen har hon dessutom slutat sova på dagen o när hon fick bestämma tiderna själv sov hon 19.45-8.45 ung skönt. Men nu är det dagis o upp kl 7.
    Hon har inte sovit hos oss sen hon var 5 mån, nån gång har hon fått komma o sova i pappas säng när han jobbar men det var innan Anton kom. Numer ockuperar han ju vår säng. Tills före jul 05 somnade hon med nån av oss bredvid men då deklarerade hon att "kan själv!" så sen dess somnar hon själv.


    Inatt var det läskigt o otäckt 01-03 ung, då missade hon dessutom vällingen igår kväll o åt lite dåligt med middag... så var hon inte hungrig från början blev hon väl när hon inte kunde somna om... hon somnade efter en flaska vid 03 annars äter hon inte på natten. En del drömmar o fantasier härjar, lär väl komma mer....

    Låter jobbigt det där. Morgon är det här när det är ljust ute eller mamma kommer o väcker henne... annars får hon gå tillbaka till sängen o försöka sova lite till.
    Kan det vara fantasier där med?? Är hon ledsen? Eller bara pigg... sover hon på dagen?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Ja, alltså, vad svarar man?

    "Vänta lille vän, om 20 år är du kanske gift och ligger bredvid nån"...?? Inte va? *s* Och jag TYCKER ju att det är lite mysigt...fast inte hela tiden. Och så snor han täcket för mig, ungbytingen. Men jag bäddar INTE för tre i dubbelsängen, där nånstans går gränsen.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  26. 13
    Ja, alltså, vad svarar man? "Vänta lille vän, om 20 år är du kanske gift och ligger bredvid nån"...?? Inte va? *s* Och jag TYCKER ju att det är lite mysigt...fast inte hela tiden. Och så snor han täcket för mig, ungbytingen. Men jag bäddar INTE för tre i dubbelsängen, där nånstans går gränsen.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Bra numera

    Hon har alltid sovit dåligt, men har på senare tid sovit riktigt bra. Nattningen kan vara lite bökig nu sen hon slutade med napp, men sen sover hon hela natten fram till 7-8. Det är sällan hon kommer in till oss förrän hon vaknar.
  28. 14
    Bra numera Hon har alltid sovit dåligt, men har på senare tid sovit riktigt bra. Nattningen kan vara lite bökig nu sen hon slutade med napp, men sen sover hon hela natten fram till 7-8. Det är sällan hon kommer in till oss förrän hon vaknar.

Liknande trådar

  1. Vad sover era barn i?
    By caffellatte in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 06:48
  2. Var sover era barn?
    By Lincoln in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 21:02
  3. hur sover era barn?
    By amanda-b in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 15:55
  4. Var sover era barn?
    By jan mamma in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 09:36
  5. Två av tre barn sover
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 05:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar