Som alltid är jag lika velig. Har två barn på 3 1/2och 5 1/2år. Vi vill gärna ha en till bebis, men jag tänkte vänta tills de börjat skola/förskoleklass. Dels för att man hunnit få sova lite, och dels för att de är lite större och kan hjälpa till lite och...ja, jag vill hinna ikapp mig själv lite grann.Min man har velat ha en till nu så de är ungefär samma ålder.
Nu har jag börjat tänka om, dels är ett par vänner gravida, dels skulle barnen väldigt gärna vilja ha ett syskon och jag skulle ju tycka det vore såååå mysigt!!!
Men, då måste vi flytta. Vi har bostad att flytta till, så det är inte problemet, men där vi bor nu har vi renoverat och allt är fint. Flyttar vi, är jag gravid och kommer att gå i renoveringsdamm-IGEN, med liten bebis och relativt små barn.
Hade ju lovat mig själv att inte göra om det. När bebisen är liten vill man ju bara sitta och njuta-inte känna att man måste slipa/spackla/måla.
Jag vill gärna ha det fint och snyggt runt omkring för att må bra, men så är kanske inte livet?
Åh, vad svårt!!!Men just nu är jag så sugen och vill, önskar jag vann en miljon så jag kunde hyra in en hantverkare i nio månader-NU!!!
Ska man planera in så-så att när allt är renoverat och klart, då ska bebis nr 3 komma, men då kanske det inte blir någon istället???