4 månader fyller min lilla
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    4 månader fyller min lilla

    grabb idag. Helt otroligt. Han är ju stor nu, usch det går så fort :-(

    Nä, än är han liten, även om det hänt massor i utvecklingen.
    Sova hela natten har han gjort i snart två månader. Sen han fick egen säng. Från ca 20-21 till kl 06. vänder på sig har hangjort ett tag från mage till rygg, men nu rullar han snart över från ryggen också. Just nu ligger han och stånkar och kämpar. *s*
    Älskar hans skratt. Riktiga *ha ha* ljud. han låter som en pojke juh, inte som den lilla bebis han är
    Greppa tag i mjukisdjuren ovanför sig när han ligger i babygymet är också en favoritsysselsättning.
    Ja, mycket händer och jag blir lite nostalgisk för att bebis tiden går så fort...

    Ska nu ner på golvet och gosa lite och ta vara på nuet en stund
    KRAM på er
    Liten pojke född 7 mars -05 och ännu mindre pojke född 10 sept -06
  2. 1
    4 månader fyller min lilla grabb idag. Helt otroligt. Han är ju stor nu, usch det går så fort :-(

    Nä, än är han liten, även om det hänt massor i utvecklingen.
    Sova hela natten har han gjort i snart två månader. Sen han fick egen säng. Från ca 20-21 till kl 06. vänder på sig har hangjort ett tag från mage till rygg, men nu rullar han snart över från ryggen också. Just nu ligger han och stånkar och kämpar. *s*
    Älskar hans skratt. Riktiga *ha ha* ljud. han låter som en pojke juh, inte som den lilla bebis han är
    Greppa tag i mjukisdjuren ovanför sig när han ligger i babygymet är också en favoritsysselsättning.
    Ja, mycket händer och jag blir lite nostalgisk för att bebis tiden går så fort...

    Ska nu ner på golvet och gosa lite och ta vara på nuet en stund
    KRAM på er
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Grattis på 4 månaders dagen! Visst är det nästan läskigt hur fort tiden går, samtidigt som det är skönt oxå.

    Vilken duktig kille du har som sovit hela nätterna så länge (suckar liiite avundsjukt)

    Min lille klimp fyller ju oxå 4 mån snart och han har ännu sovit 5 timmar som längst.Jag väntar med spänning på att han ska börja sova lite längre, vore rätt skönt!

    Visst är det underbart med de riktiga skratten! Det låter så gulligt så mammahjärtat slår kullerbyttor

    Kramis!
  4. 2
    Grattis på 4 månaders dagen! Visst är det nästan läskigt hur fort tiden går, samtidigt som det är skönt oxå.

    Vilken duktig kille du har som sovit hela nätterna så länge (suckar liiite avundsjukt)

    Min lille klimp fyller ju oxå 4 mån snart och han har ännu sovit 5 timmar som längst.Jag väntar med spänning på att han ska börja sova lite längre, vore rätt skönt!

    Visst är det underbart med de riktiga skratten! Det låter så gulligt så mammahjärtat slår kullerbyttor

    Kramis!
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Jo, det är jätteskönt att han sovr på nätterna. Det är ju så himla olika, min första son ville amma hur länge som helst på nätterna
    Och "rutinerna" förändrar dom ju titt som tätt, så snart kommr nog din lilla kille slumra gott!!!
    Hur går det med kräkeriet? Har det blivit lite lugnare? Har du börjat med ersättning förresten?
  6. 3
    Jo, det är jätteskönt att han sovr på nätterna. Det är ju så himla olika, min första son ville amma hur länge som helst på nätterna
    Och "rutinerna" förändrar dom ju titt som tätt, så snart kommr nog din lilla kille slumra gott!!!
    Hur går det med kräkeriet? Har det blivit lite lugnare? Har du börjat med ersättning förresten?
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Grattis!
    Tycker tiden bara rusar iväg!
    Min lilla skrutta är snart 3 månader.
    Skulle vilja kunna stanna tiden och bara njuta ett tag till!

    Kram Zelene
  8. 4
    Grattis!
    Tycker tiden bara rusar iväg!
    Min lilla skrutta är snart 3 månader.
    Skulle vilja kunna stanna tiden och bara njuta ett tag till!

    Kram Zelene
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Kräkeriet är ungefär detsamma tyvärr, fast jag har blivit bättre på att "parera" Jag vet ungefär när han kommer att kräkas och vi har vant oss vid att alltid vara nerspydda liksom

    Jag ger tillägg en gång om dagen just nu.Vid lunchtid får Isac en flaska och han tycker det är så gott!Egentligen vet jag inte om han behöver det längre, han har ju ökat fint i vikt ett bra tag,men han har ju blivit van att få lite extra sedan vi började med det.Huvudsaken han är nöjd

    Börjar ni med smakportioner snart eller väntar ni till 6 mån? Jag tror vi kommer att börja om ett par veckor.Jag hoppas kräkandet ska lugna sej lite om han får lite "mat"

    Kram!!!
  10. 5
    Kräkeriet är ungefär detsamma tyvärr, fast jag har blivit bättre på att "parera" Jag vet ungefär när han kommer att kräkas och vi har vant oss vid att alltid vara nerspydda liksom

    Jag ger tillägg en gång om dagen just nu.Vid lunchtid får Isac en flaska och han tycker det är så gott!Egentligen vet jag inte om han behöver det längre, han har ju ökat fint i vikt ett bra tag,men han har ju blivit van att få lite extra sedan vi började med det.Huvudsaken han är nöjd

    Börjar ni med smakportioner snart eller väntar ni till 6 mån? Jag tror vi kommer att börja om ett par veckor.Jag hoppas kräkandet ska lugna sej lite om han får lite "mat"

    Kram!!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Grattis!! Låter väldigt vettigt det där med att ta vara på nuet en stund - det går ju stå fort!! Vera blev tre månader i förrgår och jag undrar allt: Var tog den tiden vägen?!?!?
    Kul att höra vad man har att vänta sig om en månad!
    Kram på 4-månadersdagen!
    Mika (tidigare Majsan_)
  12. 6
    Grattis!! Låter väldigt vettigt det där med att ta vara på nuet en stund - det går ju stå fort!! Vera blev tre månader i förrgår och jag undrar allt: Var tog den tiden vägen?!?!?
    Kul att höra vad man har att vänta sig om en månad!
    Kram på 4-månadersdagen!
    Mika (tidigare Majsan_)
  13. Marmelad
    #7
    Grattis på fyramånadersdagen då! Tycker det låter jättestort men han är ju äldst i gruppen och min bebis en av de yngsta. Om ett par år är skillnaden helt oväsentlig men nu känns den enorm! :-)

    Gosa på!

    Kram
  14. 7
    Grattis på fyramånadersdagen då! Tycker det låter jättestort men han är ju äldst i gruppen och min bebis en av de yngsta. Om ett par år är skillnaden helt oväsentlig men nu känns den enorm! :-)

    Gosa på!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    Åh så mysigt! GRATTIS till lillen!! Tänk vad tiden ändå går..
  16. 8
    Åh så mysigt! GRATTIS till lillen!! Tänk vad tiden ändå går..

Liknande trådar

  1. Imorrn fyller Max 9 månader!
    By blixten80 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 20:42
  2. Idag fyller Leon 8 månader:)!
    By Kaisa med Leon in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 09:06
  3. Idag fyller E 4 månader!
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 01:00
  4. Love fyller tre månader idag!
    By Frida m N, L, T & M in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 15:10
  5. Botvid fyller 6 månader idag...
    By K-line in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 06:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar