Fler som sjalar härinne?
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Fler som sjalar härinne?

    Finns det fler sjalmammor i aprilgruppen?
    Har ni införskaffat sjal eller har ni sedan tidigare? Vilken blir det?

    Här kommer vi att använda Charlies första, en elastisk Moby Wrap, så himla skön.
    Jag önskar att någon hade tipsat mig om sjal innan han föddes, nu fick jag min när han var några månader och den hade verkligen underlättat från första början.
    Den här gången packas den ner i bbväskan, blir helt fånig och varm redan nu när jag tänker på hur jag ska knyta in lillebror istället för att ha honom i plastbaljan när man äter och går omkring på BB.
    Charlie 060109 & Amadeus 070425
  2. 1
    Fler som sjalar härinne? Finns det fler sjalmammor i aprilgruppen?
    Har ni införskaffat sjal eller har ni sedan tidigare? Vilken blir det?

    Här kommer vi att använda Charlies första, en elastisk Moby Wrap, så himla skön.
    Jag önskar att någon hade tipsat mig om sjal innan han föddes, nu fick jag min när han var några månader och den hade verkligen underlättat från första början.
    Den här gången packas den ner i bbväskan, blir helt fånig och varm redan nu när jag tänker på hur jag ska knyta in lillebror istället för att ha honom i plastbaljan när man äter och går omkring på BB.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Ja jag:-) Har en Hoppediz som jag bar Clara i och till bebis kommer tänkte jag inhandla en sino. Längtar efter bärstunderna
  4. 2
    Ja jag:-) Har en Hoppediz som jag bar Clara i och till bebis kommer tänkte jag inhandla en sino. Längtar efter bärstunderna
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Åh en sino har jag också funderat på, i skogssäv
  6. 3
    Åh en sino har jag också funderat på, i skogssäv
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    inte börjat men har tänkt,
    ska köpa en moby wrap
    så får vi se hur de går o knyta *hehe*
  8. 4
    inte börjat men har tänkt,
    ska köpa en moby wrap
    så får vi se hur de går o knyta *hehe*
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    En nybörjare här

    Jag hade en babybjörnsele till dottern som jag inte alls trivdes med. Så denna gången ska jag testa att bära i sjal. Har också tänkt att den ska packas ner i BB-väskan Jag köpte en begagnad Hoppediz i trikå. Hoppas både jag och Minimum ska trivas.
    Trikåsjalen verkar ju betydligt lättare att ta på. Lite svårt att testa nu när man är gravid då

    Bar du bara i trikå eller bar du i vävd sjal senare?
    http://barnsligt.blogspot.com/
    http://lawomanhemma.blogspot.com/

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end"


    Hanna med Matilda januari 2001 och Felicia februari 2007
  10. 5
    En nybörjare här Jag hade en babybjörnsele till dottern som jag inte alls trivdes med. Så denna gången ska jag testa att bära i sjal. Har också tänkt att den ska packas ner i BB-väskan Jag köpte en begagnad Hoppediz i trikå. Hoppas både jag och Minimum ska trivas.
    Trikåsjalen verkar ju betydligt lättare att ta på. Lite svårt att testa nu när man är gravid då

    Bar du bara i trikå eller bar du i vävd sjal senare?
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Jaaa dom är så fina. Vet inte om den inhandlas innan eller efter humlans ankomst men inhandlas ska det göra. Sen är jag himla sugen på en EC, dom är snygga och så himla bra material..
  12. 6
    Jaaa dom är så fina. Vet inte om den inhandlas innan eller efter humlans ankomst men inhandlas ska det göra. Sen är jag himla sugen på en EC, dom är snygga och så himla bra material..
  13. Naturelle bf 1/4
    #7
    Jadå, jag har också en Moby Wrap som för tillfället är utlånad till min kompis som går runt med sin lilla 1-månaders, :-). Sedan har jag även en långsjal och en ringsjal som jag ännu bär runt på blivande storasyster 2 år.
    Finns helt enkelt inget bättre, :-)
  14. 7
    Jadå, jag har också en Moby Wrap som för tillfället är utlånad till min kompis som går runt med sin lilla 1-månaders, :-). Sedan har jag även en långsjal och en ringsjal som jag ännu bär runt på blivande storasyster 2 år.
    Finns helt enkelt inget bättre, :-)
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Snälla förklara för mig vad det är för skillnad på en sjal och en Baby björn bärsele?
    Jag hade en Baby Björn till E, han använde den sådär, han har aldrig vart den där typen som vill vara nära mycket, en stund går bra sen vill han vara själv *s*
  16. 8
    Snälla förklara för mig vad det är för skillnad på en sjal och en Baby björn bärsele?
    Jag hade en Baby Björn till E, han använde den sådär, han har aldrig vart den där typen som vill vara nära mycket, en stund går bra sen vill han vara själv *s*
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Vad roligt, det kommer att gå jättebra!
    Med moby wrapen får du en fin beskrivning så det är inte så himla svårt.
    Om du inte får till det får du hojta här, jag tror jag har en film på hur man gör någonstans
  18. 9
    Vad roligt, det kommer att gå jättebra!
    Med moby wrapen får du en fin beskrivning så det är inte så himla svårt.
    Om du inte får till det får du hojta här, jag tror jag har en film på hur man gör någonstans
  19. fröet
    #10
    kag har en om hulda tror jag den heter. En ekastisk sak. Vill verkligen använda den. Köpte den till min kille som nu är 1,6 år och han gillade den inte. Skulle vilja få fler idéer hur jag kan knyta en elastisk...
  20. 10
    kag har en om hulda tror jag den heter. En ekastisk sak. Vill verkligen använda den. Köpte den till min kille som nu är 1,6 år och han gillade den inte. Skulle vilja få fler idéer hur jag kan knyta en elastisk...
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11
    Välkommen ut ur BBträsket *s* Du kommer att märka en betydlig skillnad, rent ergonomiskt så är sjalen så mycket skönare och ger bättre avlastning.

    Jag gick aldrig över till vävd sjal, körde med den elastiska tills Charlie blev för tung och sedan köpte jag en ergosele som vi haft så stor användning för.
    Den här gången kanske jag köper på mig en vävd sjal också, det är ju sköna att bära i sen för lite mer stabilitet
  22. 11
    Välkommen ut ur BBträsket *s* Du kommer att märka en betydlig skillnad, rent ergonomiskt så är sjalen så mycket skönare och ger bättre avlastning.

    Jag gick aldrig över till vävd sjal, körde med den elastiska tills Charlie blev för tung och sedan köpte jag en ergosele som vi haft så stor användning för.
    Den här gången kanske jag köper på mig en vävd sjal också, det är ju sköna att bära i sen för lite mer stabilitet
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12
    Åh, mysigt med encmånaders i sjal, jag längtar så till april nu
    Du verkar ha fått upp dig på ett litet sjal-lager!
  24. 12
    Åh, mysigt med encmånaders i sjal, jag längtar så till april nu
    Du verkar ha fått upp dig på ett litet sjal-lager!
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13
    Babybjörn ger långtifrån samma avlastning för ryggen och är inte lika skön att bära i, även korta stunder är bra med sjalen om man får en bebis som senare vill vara ifred..
    Det kan bli ganska varmt med sjal men fördelen när de är sådär små är att man kan knyta den om man går hemma och sedan ha den på sig hela dagen och bara plocka i och ur barnet

    Har du sett en sjal eller provat någon gång?
  26. 13
    Babybjörn ger långtifrån samma avlastning för ryggen och är inte lika skön att bära i, även korta stunder är bra med sjalen om man får en bebis som senare vill vara ifred..
    Det kan bli ganska varmt med sjal men fördelen när de är sådär små är att man kan knyta den om man går hemma och sedan ha den på sig hela dagen och bara plocka i och ur barnet

    Har du sett en sjal eller provat någon gång?
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14
    Oj, men du..om barnet är så gammalt är det svårt med en elastisk sjal, då är det mycket bättre med en vävd..
    Jag tror jag slutade bära i elastiska sjalen när Charlie var runt 6 månader, då tyngde den ner för mkt..
    En vävd sjal eller en ergosele är att rekommendera för de lite äldre..
    Om du kollar in på www.sjalbarn.se så finns det massor av olika knytningar, din stora kille kan ju fortfarande sitta i sjal, men kanske på ryggen?

    (Inser nu att jag kan ha läst ditt inlägg fel, du kanske använde sjalen till din lille när han var mindre och inte nu när han är så stor? )
  28. 14
    Oj, men du..om barnet är så gammalt är det svårt med en elastisk sjal, då är det mycket bättre med en vävd..
    Jag tror jag slutade bära i elastiska sjalen när Charlie var runt 6 månader, då tyngde den ner för mkt..
    En vävd sjal eller en ergosele är att rekommendera för de lite äldre..
    Om du kollar in på www.sjalbarn.se så finns det massor av olika knytningar, din stora kille kan ju fortfarande sitta i sjal, men kanske på ryggen?

    (Inser nu att jag kan ha läst ditt inlägg fel, du kanske använde sjalen till din lille när han var mindre och inte nu när han är så stor? )
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    precis när han var en liten plutt. köpte aödrig någon vävd som jag plaberat då han inte gillade den första. jag som ville så mycket. men han gillade babybjörn. Med de andra barnen hade vi en vanlig och köpte nu en active, vilken skillnad.

    Tror inte han skulle gilla att sättas i sjal nu och på magen skulle det inte gå. lever på hoppet att öiööa skrutten i magen kommer ÄLSKA sjal.
  30. 15
    precis när han var en liten plutt. köpte aödrig någon vävd som jag plaberat då han inte gillade den första. jag som ville så mycket. men han gillade babybjörn. Med de andra barnen hade vi en vanlig och köpte nu en active, vilken skillnad.

    Tror inte han skulle gilla att sättas i sjal nu och på magen skulle det inte gå. lever på hoppet att öiööa skrutten i magen kommer ÄLSKA sjal.
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16

    =)....tack

    Jo, jag tror och hoppas vi ska trivas bättre med sjal, för helt ärligt så gav jag upp den där selen ganska omgående. Å det ska ju vara bättre på alla vis att bära i sjal.
    Verkade ju inte vara så svårt att knyta heller....jag testade på min syster med tösens docka Hon sa att det var riktigt bekvämt och att hon inte bara tänkte på att dockan hängde där....fast nu väger ju ett barn lite mer förstås

    *shit vad jag längtar till april nu*
    http://barnsligt.blogspot.com/
    http://lawomanhemma.blogspot.com/

    "This is the end
    Beautiful friend
    This is the end
    My only friend, the end"


    Hanna med Matilda januari 2001 och Felicia februari 2007
  32. 16
    =)....tack Jo, jag tror och hoppas vi ska trivas bättre med sjal, för helt ärligt så gav jag upp den där selen ganska omgående. Å det ska ju vara bättre på alla vis att bära i sjal.
    Verkade ju inte vara så svårt att knyta heller....jag testade på min syster med tösens docka Hon sa att det var riktigt bekvämt och att hon inte bara tänkte på att dockan hängde där....fast nu väger ju ett barn lite mer förstås

    *shit vad jag längtar till april nu*
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Nej, men jag tänkte göra ett försök. Jag hade en Babybjörn som var helt hopplös att använda. V blev förbannad av att vara så nära, men inte få tutte
  34. 17
    Nej, men jag tänkte göra ett försök. Jag hade en Babybjörn som var helt hopplös att använda. V blev förbannad av att vara så nära, men inte få tutte
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18
    Nä, men jag vill... hade en storkenweich (eller hur det stavas) en kort period till dottern, men den jag hade var så lååång så lååång så jag tyckte det var jättebesvärligt att få på den bra när man tex skulle sätta henne i sjal från att ha suttit i bilen, så jag sålde den och gav upp...
    Men nu vill jag kunna bära i sjal igen, så har du bra nybörjartips att komma med så tar jag tacksamt emot de
  36. 18
    Nä, men jag vill... hade en storkenweich (eller hur det stavas) en kort period till dottern, men den jag hade var så lååång så lååång så jag tyckte det var jättebesvärligt att få på den bra när man tex skulle sätta henne i sjal från att ha suttit i bilen, så jag sålde den och gav upp...
    Men nu vill jag kunna bära i sjal igen, så har du bra nybörjartips att komma med så tar jag tacksamt emot de
  37. elin med hemlis
    #19
    sålde vävda sjalen för ett tag sen som jag köpte till Tjejen (önskar oxå nån hade tipsat mig från början, hon var säkert ett halvår innan ja köpte den). Men ja gillade inte allt tyg så nu har hon en ringsjal o ja har beställt en sino till nya som ja vill ha med till BB, tyvärr dröjer leveransen så ja väntar fortfarande fast ja beställde den i november =( Hoppas bara den hinner komma!
  38. 19
    sålde vävda sjalen för ett tag sen som jag köpte till Tjejen (önskar oxå nån hade tipsat mig från början, hon var säkert ett halvår innan ja köpte den). Men ja gillade inte allt tyg så nu har hon en ringsjal o ja har beställt en sino till nya som ja vill ha med till BB, tyvärr dröjer leveransen så ja väntar fortfarande fast ja beställde den i november =( Hoppas bara den hinner komma!
  39. elin med hemlis
    #20
    trikåsjalar absolut, ja tröttnade oxå på att knyta o knyta om o bylsa med över 5 meter tyg så till stora har ja ringsjal o till lilla blir det en elastisk. Dom behöver man bara knyta på på morgonen o knuten blir inte så stor heller som på en vävd o sen e d bara o plocka i o ur bebis men gå runt med sjalen hela dan, sen sitter där den sitter medans en vävd hänger o ramlar av kroppen när barnet inte e i.. Hoppas kunna gå från elastisk till ring sen för vävda var inte min grej riktigt när ja väl upptäckt ringsjalen.
  40. 20
    trikåsjalar absolut, ja tröttnade oxå på att knyta o knyta om o bylsa med över 5 meter tyg så till stora har ja ringsjal o till lilla blir det en elastisk. Dom behöver man bara knyta på på morgonen o knuten blir inte så stor heller som på en vävd o sen e d bara o plocka i o ur bebis men gå runt med sjalen hela dan, sen sitter där den sitter medans en vävd hänger o ramlar av kroppen när barnet inte e i.. Hoppas kunna gå från elastisk till ring sen för vävda var inte min grej riktigt när ja väl upptäckt ringsjalen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är det fler yrsliga härinne?
    By lifv in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 10:47
  2. Såg att det är fler härinne
    By norpisen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 08:50
  3. Vad skönt att vi är fler härinne...
    By trollbebis in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 10:11
  4. Fler sjuka härinne??
    By johanna73 in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 15:52
  5. fler härinne som samlar på guldtior?
    By karina m hwila in forum _0505 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar