Att fakturera barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Att fakturera barn?

    Vi fick en faktura från vårdcentralen, den var ställd till Charlie och inte hans målsman, dvs mig eller sambon.
    Den var för uteblivet besök och låg på 155;-
    Kan man göra så? Om man ska hårddra det är ju en ettåring knappast förmögen att betala räkningar *s*
    Vad gör dem om 'han' inte betalar? Skickar det vidare till kronofogden för utmätning av hans spjälsäng och bobbycar? (okej jag ska sluta fåna mig..)

    Jag opponerar mig alltså INTE emot att betala, _självklart_ ska jag genast sätta in 155;- eftersom att vi var dumma nog att försova oss den där morgonen, men varför ställer man den i hans namn?

    Är jag en fräck morsa låter jag det gå till fogden ju, hans betalningsanmärkning försvinner ju ändå när han är 4
    Charlie 060109 & Amadeus 070425
  2. 1
    Att fakturera barn? Vi fick en faktura från vårdcentralen, den var ställd till Charlie och inte hans målsman, dvs mig eller sambon.
    Den var för uteblivet besök och låg på 155;-
    Kan man göra så? Om man ska hårddra det är ju en ettåring knappast förmögen att betala räkningar *s*
    Vad gör dem om 'han' inte betalar? Skickar det vidare till kronofogden för utmätning av hans spjälsäng och bobbycar? (okej jag ska sluta fåna mig..)

    Jag opponerar mig alltså INTE emot att betala, _självklart_ ska jag genast sätta in 155;- eftersom att vi var dumma nog att försova oss den där morgonen, men varför ställer man den i hans namn?

    Är jag en fräck morsa låter jag det gå till fogden ju, hans betalningsanmärkning försvinner ju ändå när han är 4
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja...du! Man kan ju skriva en bil på ett litet barn. Har man ju både läst om och sett på nyheterna, att föräldrar skriver bilar på barn och skiter i och betala p-böter och dyl.....
  4. 2
    Ja...du! Man kan ju skriva en bil på ett litet barn. Har man ju både läst om och sett på nyheterna, att föräldrar skriver bilar på barn och skiter i och betala p-böter och dyl.....
  5. lady_black
    #3
    HAHAHAHAHAHAHA!
  6. 3
    HAHAHAHAHAHAHA!
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Det är ju helt sjukt! Det finns så mkt puckat folk..
    Men jag undrar hur det går till rent pratiskt..har man verkligen hjärta att låta sitt barn få en anmärkning? Jösses.
  8. 4
    Det är ju helt sjukt! Det finns så mkt puckat folk..
    Men jag undrar hur det går till rent pratiskt..har man verkligen hjärta att låta sitt barn få en anmärkning? Jösses.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
  10. 5
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Ärthjärnor.....*S*! imt
  12. 6
    Ärthjärnor.....*S*! imt
  13. Medlem sedan
    Dec 1997
    #7
    Oj måste ni betala barnes besök?? De behöver inte inte ens om vi är på akuten
  14. 7
    Oj måste ni betala barnes besök?? De behöver inte inte ens om vi är på akuten
  15. lady_black
    #8

    men det är väl

    annorlunda om man uteblir?
  16. 8
    men det är väl annorlunda om man uteblir?
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Nej inte deras besök, men om de uteblir så borde vi väl bli tvungna? Jag vet inte, tänkte bara betala och se glad ut för det var ju vi som klantade oss...(men gud så skönt det var med några extra timmars sömn )
  18. 9
    Nej inte deras besök, men om de uteblir så borde vi väl bli tvungna? Jag vet inte, tänkte bara betala och se glad ut för det var ju vi som klantade oss...(men gud så skönt det var med några extra timmars sömn )
  19. Medlem sedan
    Dec 1997
    #10
    Nja nog har de hänt vi missat å än så har vi inte fått betala Jag tror de beror på var man bor
  20. 10
    Nja nog har de hänt vi missat å än så har vi inte fått betala Jag tror de beror på var man bor
  21. Medlem sedan
    Dec 1997
    #11
    Så är de inte här*S*
  22. 11
    Så är de inte här*S*
  23. Medlem sedan
    Apr 2005
    #12
    Skellefteå, here I come!
  24. 12
    Skellefteå, here I come!
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13
    Nej, de kan inte debitera honom, eftersom Charlie och sjukvården inte ingått avtal. Alltså kan ni bestrida fakturan av den anledningen. Om ni vill jäklas lite, alltså...
  26. 13
    Nej, de kan inte debitera honom, eftersom Charlie och sjukvården inte ingått avtal. Alltså kan ni bestrida fakturan av den anledningen. Om ni vill jäklas lite, alltså...
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14
    *s* Jag tänkte på det också, undrar vad dom säger om man ringer och frågar exakt när Charlie bokade tiden och varför dom inte informerade honom om att man måste berätta sånt för sina föräldrar om man vill ha skjuts
  28. 14
    *s* Jag tänkte på det också, undrar vad dom säger om man ringer och frågar exakt när Charlie bokade tiden och varför dom inte informerade honom om att man måste berätta sånt för sina föräldrar om man vill ha skjuts
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    ha ha, men faktum är att det juridiskt sätt inte går att skicka en faktura till ett barn.
  30. 15
    ha ha, men faktum är att det juridiskt sätt inte går att skicka en faktura till ett barn.
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16
    Precis så tänkte jag..
    Hur som helst så får jag väl bita i det sura äpplet, men jag tänker iaf ringa dem och säga att jag absolut inte vill att fler fakturor ställs i hans namn...
  32. 16
    Precis så tänkte jag..
    Hur som helst så får jag väl bita i det sura äpplet, men jag tänker iaf ringa dem och säga att jag absolut inte vill att fler fakturor ställs i hans namn...
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Gör det!! Fast installera en kamera hos dom först så kan vi få se på youtube sen hur hon reagerar ;-)
  34. 17
    Gör det!! Fast installera en kamera hos dom först så kan vi få se på youtube sen hur hon reagerar ;-)
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    Det var det "dummaste" roligaste jag har hört.. Låter ju hur knas som helst. Man skickar väl den i föräldrarnas namn eller? I barnets namn.. jisses.. haha... Nä betala inte. Han kan ju inte betala... *S* undrar vad som händer om han inte betalar... *fniss* ändå lite roligt... Kanske du ska ringa och säga till dom att ni kan väl inte skicka en faktura till mitt barns namn.. kan dom inte reglerna?
  36. 18
    Det var det "dummaste" roligaste jag har hört.. Låter ju hur knas som helst. Man skickar väl den i föräldrarnas namn eller? I barnets namn.. jisses.. haha... Nä betala inte. Han kan ju inte betala... *S* undrar vad som händer om han inte betalar... *fniss* ändå lite roligt... Kanske du ska ringa och säga till dom att ni kan väl inte skicka en faktura till mitt barns namn.. kan dom inte reglerna?
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19
    ring och fråga varför fakturan står i hans namn.
  38. 19
    ring och fråga varför fakturan står i hans namn.
  39. KAJO
    #20

    Det hade naturligtvis varit

    rimligare att den var ställd till någon av er vuxna.
  40. 20
    Det hade naturligtvis varit rimligare att den var ställd till någon av er vuxna.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur sent får man fakturera?
    By Kalla in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-07-02, 11:47
  2. Hjälp att fakturera?
    By Fotograf in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 20:43
  3. Fakturera
    By gitL in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 18:38
  4. Att fakturera barn?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 01:29
  5. Fakturera eller ej?
    By Johanna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 21:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar