impotens-barn?
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    impotens-barn?

    Brukar inte vara så ofta på dethär forumet, men försöker här eftersom här skrivs mycket och ofta. Vår yngste son, nyss fyllt ett år, har aldrig fått "stånd". Vår treåring däremot hade väldigt ofta erektion redan som bebis. Vi pratade om detta på halvårs kontrollen, och de sa att vi skulle återkomma om vi inte sett något det näst följande halvåret, vilket ju är nu. Jag kan ibland känna oro över ifall det skulle vara så att han är impotent, med allt vad det skulle innebära i hans framtid. Hoppas att någon upplevt samma men att allt varit ok!
  2. 1
    impotens-barn? Brukar inte vara så ofta på dethär forumet, men försöker här eftersom här skrivs mycket och ofta. Vår yngste son, nyss fyllt ett år, har aldrig fått "stånd". Vår treåring däremot hade väldigt ofta erektion redan som bebis. Vi pratade om detta på halvårs kontrollen, och de sa att vi skulle återkomma om vi inte sett något det näst följande halvåret, vilket ju är nu. Jag kan ibland känna oro över ifall det skulle vara så att han är impotent, med allt vad det skulle innebära i hans framtid. Hoppas att någon upplevt samma men att allt varit ok!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Oj!

    Min son är 6 månader och jag har då aldrig sett till nåt "stånd"! Ska de ha det?

    Känne rmig inte ett dugg orolig faktiskt! Men jag har ingen aning om hur det "ska" vara...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Oj! Min son är 6 månader och jag har då aldrig sett till nåt "stånd"! Ska de ha det?

    Känne rmig inte ett dugg orolig faktiskt! Men jag har ingen aning om hur det "ska" vara...
  5. anonymt namn
    #3

    Ska man reagera?

    Har två små på 1,5 år och den ena har väl haft fjong ett antal gånger, medan den andre tror jag bara att jag har sett det någon enstaka gång om ens det.. Men, jag har liksom tänkt att "ja, de är väl olika känsliga" eller något sådant och inte hakat upp mig på det. Visste inte att man skulle det... Nu blev jag fundersam, eftersom mina ju då alltså har gått det där ytterligare halvåret som du skriver att ni skulle vänta...
  6. 3
    Ska man reagera? Har två små på 1,5 år och den ena har väl haft fjong ett antal gånger, medan den andre tror jag bara att jag har sett det någon enstaka gång om ens det.. Men, jag har liksom tänkt att "ja, de är väl olika känsliga" eller något sådant och inte hakat upp mig på det. Visste inte att man skulle det... Nu blev jag fundersam, eftersom mina ju då alltså har gått det där ytterligare halvåret som du skriver att ni skulle vänta...
  7. Skrattar gott..
    #4
    Men sluta för guds skull! Har aldrig läst nåt så dumt,det är inget tecken på impotens för att man inte sett sin son ha stånd! Jag måste skratta...har själv fyra söner .
  8. 4
    Men sluta för guds skull! Har aldrig läst nåt så dumt,det är inget tecken på impotens för att man inte sett sin son ha stånd! Jag måste skratta...har själv fyra söner .
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jaha, då var det lördagsfest igen, hahaha.
  10. 5
    Jaha, då var det lördagsfest igen, hahaha.
  11. madde m Hugo o Isac
    #6
    Inlägget jag skrev var inte ens meningen att vara anonymt, om det är därför du skriver så hånfullt. För mig handlar det om oro eftersom vår husläkare sa på dethär viset och eftersom jag upplevt något helt annat med första sonen. Trist med sån reaktion från din sida.
  12. 6
    Inlägget jag skrev var inte ens meningen att vara anonymt, om det är därför du skriver så hånfullt. För mig handlar det om oro eftersom vår husläkare sa på dethär viset och eftersom jag upplevt något helt annat med första sonen. Trist med sån reaktion från din sida.
  13. Skrattar gott..
    #7
    Jag tycker att det var minst sagt underligt att man funderar över ev.impotens,när ens barn är endast ett år.Jag blir faktiskt chockad över att man får de tankarna.
    Men hur kan du veta att din pojke inte har stånd tex nattetid,då?
  14. 7
    Jag tycker att det var minst sagt underligt att man funderar över ev.impotens,när ens barn är endast ett år.Jag blir faktiskt chockad över att man får de tankarna.
    Men hur kan du veta att din pojke inte har stånd tex nattetid,då?
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    I ärlighetens namn

    Har jag aldrig tänk tanken ens (har tre söner) och kan inte minnas att de haft det (fast jag vet att de haft det, minns bara inte hur små de var då... )

    Nu tycker jag personligen att läkaren slår på stora trummnan utan anledning då ni knappast kan veta om sonen haft det nattetd då ni inget sett....

    Ta det lugnt.... Tror inte att det är någon fara alls..
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  16. 8
    I ärlighetens namn Har jag aldrig tänk tanken ens (har tre söner) och kan inte minnas att de haft det (fast jag vet att de haft det, minns bara inte hur små de var då... )

    Nu tycker jag personligen att läkaren slår på stora trummnan utan anledning då ni knappast kan veta om sonen haft det nattetd då ni inget sett....

    Ta det lugnt.... Tror inte att det är någon fara alls..
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    Ska och ska...

    Det vet jag nu inte om de ska men dessa små herrar reagerar ung. lika viljelöst som större herrar och kan få det titt som tätt utan att det är nåt med det.....
    Vår värld den bara snurrar fortare för varje dag
    Är då så konstigt att nån människa vill hoppa av
    Vi låser våra dörrar och vi stänger våra fönster
    Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
  18. 9
    Ska och ska... Det vet jag nu inte om de ska men dessa små herrar reagerar ung. lika viljelöst som större herrar och kan få det titt som tätt utan att det är nåt med det.....
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Precis. Mycket har jag hört, men inte detta. Aldrig någonsin. Den där läkaren, vad är det för en egentligen kan man kanske snarare undra...
  20. 10
    Precis. Mycket har jag hört, men inte detta. Aldrig någonsin. Den där läkaren, vad är det för en egentligen kan man kanske snarare undra...
  21. Annika60
    #11
    Men nämnde läkaren verkligen impotens? Det låter lite långsökt att befara impotens i vuxen ålder för att en ettåing inte har morgonstånd...

    Han kan ju ha haft stånd när du inte har sett också.

    Jag har för all del bara en son (och tre döttrar), och jag kan inte minnas att jag noterade morgonstånd förrän en stilla morgon när han var runt tre år, kollade i kallingarna och förtjust utbrast "Oj, vad stor den är " :-))

    Har aldrig hört att morgonstånd är nåt man behöver hålla koll på hos små pojkar.

    Jag tror som flera andra här att du inte alls behöver oroa dig!
  22. 11
    Men nämnde läkaren verkligen impotens? Det låter lite långsökt att befara impotens i vuxen ålder för att en ettåing inte har morgonstånd...

    Han kan ju ha haft stånd när du inte har sett också.

    Jag har för all del bara en son (och tre döttrar), och jag kan inte minnas att jag noterade morgonstånd förrän en stilla morgon när han var runt tre år, kollade i kallingarna och förtjust utbrast "Oj, vad stor den är " :-))

    Har aldrig hört att morgonstånd är nåt man behöver hålla koll på hos små pojkar.

    Jag tror som flera andra här att du inte alls behöver oroa dig!
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Jag som är flickmamma trodde i min enfald att stånd var något som kom med puberteten. Oroa dig inte skulle jag säga. Hade jag haft en son hade jag som sagt troligen inte ens kommit på att det kunde vara möjligt förrän i 12 års åldern.
  24. 12
    Jag som är flickmamma trodde i min enfald att stånd var något som kom med puberteten. Oroa dig inte skulle jag säga. Hade jag haft en son hade jag som sagt troligen inte ens kommit på att det kunde vara möjligt förrän i 12 års åldern.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    bara för att du inte sett det

    behöver det ju inte betyda att han aldrig har det. Jag kommer inte alls ihåg att/om mina killar hade "hårda snoppar" vid så låg ålder. Minns mer när de kom på det själva och kom och visade mig fenomenet, vid tre eller så kanske.

    Jag tror faktiskt inte alls du behöver oroa dig, dina killar är olika. Är det inget annat bekymmer så behöver du nog inte bekymra dig för _det_ heller!

  26. 13
    bara för att du inte sett det behöver det ju inte betyda att han aldrig har det. Jag kommer inte alls ihåg att/om mina killar hade "hårda snoppar" vid så låg ålder. Minns mer när de kom på det själva och kom och visade mig fenomenet, vid tre eller så kanske.

    Jag tror faktiskt inte alls du behöver oroa dig, dina killar är olika. Är det inget annat bekymmer så behöver du nog inte bekymra dig för _det_ heller!

Liknande trådar

  1. Impotens
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2017-06-21, 17:09
  2. Larvigt om impotens
    By Gabriel Oscarsson in forum Sex & erotik
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 13:38
  3. Impotens?
    By Anonym in forum Medelålders 45+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 17:42
  4. Impotens...?
    By Undrande ...? in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 14:27
  5. Ang impotens....
    By Cilla in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar