Jag måste fråga
Ordet är fritt
  1. -MaryT-
    #1

    Jag måste fråga

    Jätteofta på olika forum på nätet (även här...ja, här på OÄF vet jag inte, men på andra snack har jag sett det) så ser man ofta att folk skriver typ såhär:

    OCH SEN GICK JAG ÖVER TORGET OCH DÅ SÅG JAG EN STOR BIL (oj capslock jag orkar inte ändra så jag struntar i det)


    VARFÖR skriver man så? Det måste ju ta lika lång tid att skriva det där andra som att sudda ut och ta bort caps lock och skriva om??
    Jag tror jag frågade en annan gång, för ett par år sen, men jag minns inte om jag fick nån förklaring.
    Kan någon här förklara? Brukar ni göra så? För mig ser det bara dumt ut.
  2. 1
    Jag måste fråga Jätteofta på olika forum på nätet (även här...ja, här på OÄF vet jag inte, men på andra snack har jag sett det) så ser man ofta att folk skriver typ såhär:

    OCH SEN GICK JAG ÖVER TORGET OCH DÅ SÅG JAG EN STOR BIL (oj capslock jag orkar inte ändra så jag struntar i det)


    VARFÖR skriver man så? Det måste ju ta lika lång tid att skriva det där andra som att sudda ut och ta bort caps lock och skriva om??
    Jag tror jag frågade en annan gång, för ett par år sen, men jag minns inte om jag fick nån förklaring.
    Kan någon här förklara? Brukar ni göra så? För mig ser det bara dumt ut.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Det är nåt jag också reagerat

    på..varför är min stora fråga med!?
    ~fånga dagen~ ~carpe diem~ ~seize the day~..

    Alla goda ting är tre!
  4. 2
    Det är nåt jag också reagerat på..varför är min stora fråga med!?
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    hihi sorry jag har gjort så ett par ggr..ärligt kan jag inte svara varför,det bara blir så att jag skriver ups cappslock..sjukt jag vet
  6. 3
    hihi sorry jag har gjort så ett par ggr..ärligt kan jag inte svara varför,det bara blir så att jag skriver ups cappslock..sjukt jag vet
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    *s* jag har undrat precis samma sak..
    Jag gjorde det första gången på m&d för bara drygt någon vecka sedan, men då hade jag skrivit för långt för att faktiskt kunna skriva om snabbare än att lägga till (sorry- caps) eller vad jag nu skrev..
    Men visst ser det dumt ut.
  8. 4
    *s* jag har undrat precis samma sak..
    Jag gjorde det första gången på m&d för bara drygt någon vecka sedan, men då hade jag skrivit för långt för att faktiskt kunna skriva om snabbare än att lägga till (sorry- caps) eller vad jag nu skrev..
    Men visst ser det dumt ut.
  9. Nape
    #5
    *s* Min mamma gör så. Hon tänker nog inte så långt de gångerna, men jag vet att det tar låååååång tid för henne att skriva. Så, den text som hon tagit sig tid att knacka ner, bokstav för bokstav, är nog för värdefull att sudda ut. *s*
  10. 5
    *s* Min mamma gör så. Hon tänker nog inte så långt de gångerna, men jag vet att det tar låååååång tid för henne att skriva. Så, den text som hon tagit sig tid att knacka ner, bokstav för bokstav, är nog för värdefull att sudda ut. *s*
  11. Medlem sedan
    Dec 1997
    #6
    **s* jag kommenerar inte en de untan låter de stå å skriver sen vidare vad de nu var jag ville säga*S*
  12. 6
    **s* jag kommenerar inte en de untan låter de stå å skriver sen vidare vad de nu var jag ville säga*S*
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Därför att...

    det är roligare för den som skriver inlägget att skriva något nytt än att upprepa det h*n nyss skrev.
    JAG VET INTE JAG HAr aldrig testat, men jag gissar.
  14. 7
    Därför att... det är roligare för den som skriver inlägget att skriva något nytt än att upprepa det h*n nyss skrev.
    JAG VET INTE JAG HAr aldrig testat, men jag gissar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    Ja, det ser ju

    ganska lustigt ut, måste jag säga. *S* Nä, jag vet inte!
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  16. 8
    Ja, det ser ju ganska lustigt ut, måste jag säga. *S* Nä, jag vet inte!
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Skriver, skriva och skrev...

    i samma mening - det TROR jag inte att jag lyckats fixa tidigare. *nöjd*
  18. 9
    Skriver, skriva och skrev... i samma mening - det TROR jag inte att jag lyckats fixa tidigare. *nöjd*
  19. -MaryT-
    #10
    Jag svarar alla här! Ja, visst är det märkligt? Ungefär som att man skulle stava fel och så skriver man SHIT JAG STAVADE FEL, FÖRLÅT, JAG SÅG DET, istället för att ändra.

    Konstigt.
    Men man kan inte förstå allt här i världen
  20. 10
    Jag svarar alla här! Ja, visst är det märkligt? Ungefär som att man skulle stava fel och så skriver man SHIT JAG STAVADE FEL, FÖRLÅT, JAG SÅG DET, istället för att ändra.

    Konstigt.
    Men man kan inte förstå allt här i världen
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Jag gör så rätt ofta, går snabbare att skriva att jag kom åt capslock än att jag SKA ÄNDRA DET JAG SKREV oj kom åt caps lock!*s*
  22. 11
    Jag gör så rätt ofta, går snabbare att skriva att jag kom åt capslock än att jag SKA ÄNDRA DET JAG SKREV oj kom åt caps lock!*s*
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Så gör jag också, förklarar at jag stavat fel men att jag inte orkar ändrA, TÄNK DET VERKAR NÄSTAN SO DET ÄR MINA INLÄGG DU TYCKER ÄR MÄRKLIGA!:-) Oj nu kom jag åt capslock omedvetet det gjorde jag inte i förra inlägget , jag har säkert stavat fel id eta men orkar inte ändra inte heller at jag kom åt capslock...
  24. 12
    Så gör jag också, förklarar at jag stavat fel men att jag inte orkar ändrA, TÄNK DET VERKAR NÄSTAN SO DET ÄR MINA INLÄGG DU TYCKER ÄR MÄRKLIGA!:-) Oj nu kom jag åt capslock omedvetet det gjorde jag inte i förra inlägget , jag har säkert stavat fel id eta men orkar inte ändra inte heller at jag kom åt capslock...
  25. Gnagarn
    #13

    Lättja tror jag

    borde gå på jämnt ut att ändra samt att det ser så mkt bättre ut
  26. 13
    Lättja tror jag borde gå på jämnt ut att ändra samt att det ser så mkt bättre ut
  27. -MaryT-
    #14
    Nu pekade inte jag på någon särskild, inte ens i mitt eget huvud, så du behöver inte ta åt dig om du inte vill .

    Alltså, jag kan fatta om man påpekar stavningen om man är osäker på hur något stavas, att man då påpekar det på nåt sätt - då kan man ju dessutom få hjälp att veta hur ordet stavas om man har tur (fast man får ofta smisk om man vill vara snäll och påpekar ). Det jag menade var att det vore lika märkligt att se att man har stavat fel och veta hur det SKA stavas, och ändå strunta i det och istället skriva en lång mening om det. Förstår du?
  28. 14
    Nu pekade inte jag på någon särskild, inte ens i mitt eget huvud, så du behöver inte ta åt dig om du inte vill .

    Alltså, jag kan fatta om man påpekar stavningen om man är osäker på hur något stavas, att man då påpekar det på nåt sätt - då kan man ju dessutom få hjälp att veta hur ordet stavas om man har tur (fast man får ofta smisk om man vill vara snäll och påpekar ). Det jag menade var att det vore lika märkligt att se att man har stavat fel och veta hur det SKA stavas, och ändå strunta i det och istället skriva en lång mening om det. Förstår du?
  29. -MaryT-
    #15
    Ok. Fast det SER dumt ut, tycker jag .
  30. 15
    Ok. Fast det SER dumt ut, tycker jag .
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Nej jag tar inte åt mig jag tycker att det är charmigt nr man skriver så. Hittade två inlägg jag gjort så i..Jag själv störs inte als av sådant, inte av stavfel heller, men alla är ju olika... .-)

    http://www.alltforforaldrar.se/snack...+%E5t+capslock
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...+%E5t+capslock
  32. 16
    Nej jag tar inte åt mig jag tycker att det är charmigt nr man skriver så. Hittade två inlägg jag gjort så i..Jag själv störs inte als av sådant, inte av stavfel heller, men alla är ju olika... .-)

    http://www.alltforforaldrar.se/snack...+%E5t+capslock
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...+%E5t+capslock
  33. -MaryT-
    #17
    Ja, säkert lättja i många fall.

    Det stör mitt estetiska sinne *s*..
    (Och här lägger jag till, för säkerhets skull - man FÅR såklart skriva som man vill! Jag undrade bara varför man gör så )
  34. 17
    Ja, säkert lättja i många fall.

    Det stör mitt estetiska sinne *s*..
    (Och här lägger jag till, för säkerhets skull - man FÅR såklart skriva som man vill! Jag undrade bara varför man gör så )
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Och jag tycker det ser charmigt ut... Om någon annan hade skrivit så så hade jag inte reagerat! Jag reagerar inte så mycket på hur folk utrycker sig, bara man förstår...
  36. 18
    Och jag tycker det ser charmigt ut... Om någon annan hade skrivit så så hade jag inte reagerat! Jag reagerar inte så mycket på hur folk utrycker sig, bara man förstår...
  37. -MaryT-
    #19
    Jag tycker inte att det ser alls "charmigt" ut. Ja, alla är olika, och det är så det ska vara . Jag undrade mest _varför_
  38. 19
    Jag tycker inte att det ser alls "charmigt" ut. Ja, alla är olika, och det är så det ska vara . Jag undrade mest _varför_
  39. -MaryT-
    #20
    Jag undrade mest VARFÖR.
    Inte ett dugg charmigt i mina babyblå ögon
  40. 20
    Jag undrade mest VARFÖR.
    Inte ett dugg charmigt i mina babyblå ögon
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. Måste fråga om eds..
    By frusen in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:55
  3. Måste fråga utifrån en fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:50
  4. måste fråga en dum fråga eller nåt
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:27
  5. Dum fråga kanske men måste fråga..
    By Måste få veta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar