Fler symtom..någon?
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Fler symtom..någon?

    Nu när det värsta illamåendet och oroligheten lagt sig, hur mår ni då annars?
    Själv har jag faktiskt fått det där som tydligen är ganska vanligt, med täppt i näsan (men bara på morgonen) och att det kan blöda lite lätt när man snyter sig. Sen så är ju konditionen väldigt flåsig, var på stan igår med sambon, och nu var det han som fick vänta på mig, annars brukar det vara tvärtom

    Om det är ngn som tränar på Friskis & Svettis, kan jag tipsa om att de har en grupp som heter vänta barn grupp, som tränar (i gbg) en dag i veckan, ska faktiskt prova på tisdag...

    Må så gott!
  2. 1
    Fler symtom..någon? Nu när det värsta illamåendet och oroligheten lagt sig, hur mår ni då annars?
    Själv har jag faktiskt fått det där som tydligen är ganska vanligt, med täppt i näsan (men bara på morgonen) och att det kan blöda lite lätt när man snyter sig. Sen så är ju konditionen väldigt flåsig, var på stan igår med sambon, och nu var det han som fick vänta på mig, annars brukar det vara tvärtom

    Om det är ngn som tränar på Friskis & Svettis, kan jag tipsa om att de har en grupp som heter vänta barn grupp, som tränar (i gbg) en dag i veckan, ska faktiskt prova på tisdag...

    Må så gott!
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2
    Andfådd blir jag titt som tätt även om jag bara sitter och äter. Blödande tandkött men det hade jag med de andra 2 också.

    Jag ska kolla upp friskis & svettis här i Stockholm om det finns, skulle vara skönt.

    Idag så låg jag på sidan och vände mig sedan om och drog in magen allt som jag kunde och då såg jag bebismagen så barnen fick komma och kolla och det var kul tyckte dem.

    Annars märker jag inte av något inga rörelser alls känner jag.
  4. 2
    Andfådd blir jag titt som tätt även om jag bara sitter och äter. Blödande tandkött men det hade jag med de andra 2 också.

    Jag ska kolla upp friskis & svettis här i Stockholm om det finns, skulle vara skönt.

    Idag så låg jag på sidan och vände mig sedan om och drog in magen allt som jag kunde och då såg jag bebismagen så barnen fick komma och kolla och det var kul tyckte dem.

    Annars märker jag inte av något inga rörelser alls känner jag.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Mår inte heller illa längre

    De symptomen jag har nu är att jag är grymt törstig hela tiden vilket i sin tur innebär en hel del spring på toaletten.
    Brösten är ömma.
    Jag har huvudvärk (fast om det är graviditetssymptom eller inte, det vet jag inte).

    Det var väl det =)

    Jag tycker iofs att jag känner mig ovanligt trött igen och det där kanske kan gå lite i vågor? Sover mer än gärna middag om jag får tillfälle!
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  6. 3
    Mår inte heller illa längre De symptomen jag har nu är att jag är grymt törstig hela tiden vilket i sin tur innebär en hel del spring på toaletten.
    Brösten är ömma.
    Jag har huvudvärk (fast om det är graviditetssymptom eller inte, det vet jag inte).

    Det var väl det =)

    Jag tycker iofs att jag känner mig ovanligt trött igen och det där kanske kan gå lite i vågor? Sover mer än gärna middag om jag får tillfälle!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Hejsan!

    Tandköttet blöder lättare, täppt i näsan, trög i magen....
    Har dock känt mig lite piggare denna veckan, dvs, jag ORKAR tvätta, städa, engagera mig i saker o.s.v, så det känns ganska skönt.
    Det jobbigaste är nog att jag känner mig så jäkla svullen. Magen och brösten bara väller ut överallt och jag känner mig allmänt sladdrig! Usch!

    Men, det är ju för en god sak så det är väl bara att härda ut
  8. 4
    Hejsan!

    Tandköttet blöder lättare, täppt i näsan, trög i magen....
    Har dock känt mig lite piggare denna veckan, dvs, jag ORKAR tvätta, städa, engagera mig i saker o.s.v, så det känns ganska skönt.
    Det jobbigaste är nog att jag känner mig så jäkla svullen. Magen och brösten bara väller ut överallt och jag känner mig allmänt sladdrig! Usch!

    Men, det är ju för en god sak så det är väl bara att härda ut
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag har också varit sååå törstig. Och haft migränliknade huvudvärk typ varannan dag i två veckor. Fick ordning på det i helgen då jag kom på att jag nog åt oftare när jag var gravid sist. Har nu börjat äta små mål typ varannan timme. Då försvann huvudvärken. Är dock grymt törstig fortfarande.
  10. 5
    Jag har också varit sååå törstig. Och haft migränliknade huvudvärk typ varannan dag i två veckor. Fick ordning på det i helgen då jag kom på att jag nog åt oftare när jag var gravid sist. Har nu börjat äta små mål typ varannan timme. Då försvann huvudvärken. Är dock grymt törstig fortfarande.
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    Du med?

    Det lustiga är att jag brukar ha ganska lätt för att få huvudvärk, men när jag var gravid med mitt första barn var all huvudvärk som bortblåst! Jag hade inte ont i huvudet på säkert ett år! Jätteskönt!

    Nu verkar jag inte ha samma tur dock...
    Mamma till Hanna (april 05) & Ida (juli 07)
  12. 6
    Du med? Det lustiga är att jag brukar ha ganska lätt för att få huvudvärk, men när jag var gravid med mitt första barn var all huvudvärk som bortblåst! Jag hade inte ont i huvudet på säkert ett år! Jätteskönt!

    Nu verkar jag inte ha samma tur dock...
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Jag har typ aldrig huvudvärk och har jag det så beror det 99% av fallen antingen att mens är på väg eller vätskebrist. Men denna gången verkar det handla om mat och inte vätska. Jag har inte fått i mig så mycket mat under denna graviditet. Äter 2-årings portioner tre gånger om dan. Det var för lite!
    Hoppas du får ordning på det. Du kan ju kolla ditt blodtryck också. Själv har jag en sjuksyrra hemma som gärna kollar mitt blodtryck i tid och otid.
  14. 7
    Jag har typ aldrig huvudvärk och har jag det så beror det 99% av fallen antingen att mens är på väg eller vätskebrist. Men denna gången verkar det handla om mat och inte vätska. Jag har inte fått i mig så mycket mat under denna graviditet. Äter 2-årings portioner tre gånger om dan. Det var för lite!
    Hoppas du får ordning på det. Du kan ju kolla ditt blodtryck också. Själv har jag en sjuksyrra hemma som gärna kollar mitt blodtryck i tid och otid.

Liknande trådar

  1. någon mer med dessa symtom?
    By Apostate in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 12:05
  2. Fler nästan utan symtom?
    By 7-barnsfamilj in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 13:18
  3. symtom på MA någon?
    By kattis,moa o gustav in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 22:51
  4. Symtom borta! Någon mer?
    By Lina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 18:02
  5. Någon mer utan nämnvärda symtom
    By flor77 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 15:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar