Gråter :(
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Gråter :(

    Sitter här och gråter, för första gången på jag vet inte hur länge. Vet inte ens vad jag gråter för men jag satt och tittade på bilder. Såg bilder på Sofia när hon var mindre och vi inte visste att hon var sjuk och jag blev SÅ ledsen. Tänk om hon aldrig blir bra, eller i alla fall bättre. Stackars stackars min lilla älskling! Och så oroar jag mig för när vi ska till onkologen på fredag, har lyckats ignorera det hittils men nu känns det så tungt. Hur orkar man egentligen? Och varför ska allt drabba henne, hon har väl inte gjort nåt?

    Förlåt för gnället men jag är så ledsen
    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Gråter :( Sitter här och gråter, för första gången på jag vet inte hur länge. Vet inte ens vad jag gråter för men jag satt och tittade på bilder. Såg bilder på Sofia när hon var mindre och vi inte visste att hon var sjuk och jag blev SÅ ledsen. Tänk om hon aldrig blir bra, eller i alla fall bättre. Stackars stackars min lilla älskling! Och så oroar jag mig för när vi ska till onkologen på fredag, har lyckats ignorera det hittils men nu känns det så tungt. Hur orkar man egentligen? Och varför ska allt drabba henne, hon har väl inte gjort nåt?

    Förlåt för gnället men jag är så ledsen
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    *Kramar om*
    Ja, ni har verkligen haft otur! Men det borde väl vända snart hoppas jag! Det är säkert jättesvårt, men du måste försöka att inte tro det värsta förrän du vet fakta. Finns det någon du kan prata med? Kanske en kurator skulle vara bra för dig...

    Tänker på er!
  4. 2
    *Kramar om*
    Ja, ni har verkligen haft otur! Men det borde väl vända snart hoppas jag! Det är säkert jättesvårt, men du måste försöka att inte tro det värsta förrän du vet fakta. Finns det någon du kan prata med? Kanske en kurator skulle vara bra för dig...

    Tänker på er!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Åhh!

    Usch va jobbigt!! De små är ju så hjälplösa och man vill ju verkligen att sina barn ska må bra och att inget ont händer dem! Jag hoppas verkligen att allt vänder snart!!
    Kram!!!!
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  6. 3
    Åhh! Usch va jobbigt!! De små är ju så hjälplösa och man vill ju verkligen att sina barn ska må bra och att inget ont händer dem! Jag hoppas verkligen att allt vänder snart!!
    Kram!!!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Kram!

    Man får gnälla och man får vara ledsen. Jag förstår verkligen att ni har det jobbigt med all ovisshet och speciellt när det dyker upp nya problem hela tiden. Stackars lilla Sofia...och stackars resten av familjen oxå. Som nån redan skrev så kanske det vore en bra idé att prata ut hos nån professionell? *kramar i massor*
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  8. 4
    Kram! Man får gnälla och man får vara ledsen. Jag förstår verkligen att ni har det jobbigt med all ovisshet och speciellt när det dyker upp nya problem hela tiden. Stackars lilla Sofia...och stackars resten av familjen oxå. Som nån redan skrev så kanske det vore en bra idé att prata ut hos nån professionell? *kramar i massor*
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Jag ryser när jag läser ditt inlägg, stackars er! Jag förstår att du gråter, det är kanske bra och skönt att göra det. Du borde verkligen gå och prata med någon! Hoppas att allt går bra denna vecka och att Sofia får må bra! Kramar ANNA
  10. 5
    Jag ryser när jag läser ditt inlägg, stackars er! Jag förstår att du gråter, det är kanske bra och skönt att göra det. Du borde verkligen gå och prata med någon! Hoppas att allt går bra denna vecka och att Sofia får må bra! Kramar ANNA
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    *kram*

    Åh, vad jag önskar att jag kunde ge dig en riktig kram istället för en konstgjord kram genom cyberrymden!

    Jag förstår att du gråter. Förr eller senare rinner bägaren över, och du har kommit dit nu.

    Försök att inte oroa dig innan du vet något säkert. Fast jag skulle själv oroa mig halvt ihjäl, så jag förstår att det inte är det lättaste att låta bli. Det är otroligt orättvist att Sofia, och hela din familj, måste gå igenom så många prövningar. Förhoppningsvis kommer ni ut hela på andra sidan allt det här! *håller tummarna*

    *kram* igen
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  12. 6
    *kram* Åh, vad jag önskar att jag kunde ge dig en riktig kram istället för en konstgjord kram genom cyberrymden!

    Jag förstår att du gråter. Förr eller senare rinner bägaren över, och du har kommit dit nu.

    Försök att inte oroa dig innan du vet något säkert. Fast jag skulle själv oroa mig halvt ihjäl, så jag förstår att det inte är det lättaste att låta bli. Det är otroligt orättvist att Sofia, och hela din familj, måste gå igenom så många prövningar. Förhoppningsvis kommer ni ut hela på andra sidan allt det här! *håller tummarna*

    *kram* igen
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Stackars er. Man får gråta och det måste man få göra. Ibland måste man det för att orka.
    Förstår att du är orolig vem hade inte varit det.
    Kan inte föreställa mig hur jobbigt ni har det.
    Sänder många styrke kramar till er.
  14. 7
    Stackars er. Man får gråta och det måste man få göra. Ibland måste man det för att orka.
    Förstår att du är orolig vem hade inte varit det.
    Kan inte föreställa mig hur jobbigt ni har det.
    Sänder många styrke kramar till er.
  15. S-mamman
    #8

    Förstår dej

    Det är klart du är ledsen! Hade jag varit i din sits hade jag nog gråtit miljoner tårar ren, jag är en sån som lipar jämt...(Senast för en halvtimme sen då Sander hade klämt ut en massa av mina dyra ansiktskrämer i handfatet...grr. - löjligt i jämförelse, jag vet)

    Nej, det finns ingen rättvisa, en del drabbas helt enkelt hårdare än andra. Men självklart, självklart kommer Sofia bli bättre, det tror jag starkt på. Och vad gäller besöket hos onkologen så förstår jag helt och fullt att du oroar dej för det, men försök tänka som så att läkarna ju sa att det inte var nån fara, vilket det också tyder på då ni fått vänta rätt länge på er tid! Men vi håller självklart alla tummar för er, det gör vi jämt.

    Många stora kramar!
  16. 8
    Förstår dej Det är klart du är ledsen! Hade jag varit i din sits hade jag nog gråtit miljoner tårar ren, jag är en sån som lipar jämt...(Senast för en halvtimme sen då Sander hade klämt ut en massa av mina dyra ansiktskrämer i handfatet...grr. - löjligt i jämförelse, jag vet)

    Nej, det finns ingen rättvisa, en del drabbas helt enkelt hårdare än andra. Men självklart, självklart kommer Sofia bli bättre, det tror jag starkt på. Och vad gäller besöket hos onkologen så förstår jag helt och fullt att du oroar dej för det, men försök tänka som så att läkarna ju sa att det inte var nån fara, vilket det också tyder på då ni fått vänta rätt länge på er tid! Men vi håller självklart alla tummar för er, det gör vi jämt.

    Många stora kramar!
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    Det är INTE gnäll!! Och det är bra att du släpper fram känslorna ibland. Det måste vara otroligt tungt med all oro hela tiden. Jag håller tummar och tår för fredag och jag tänker på er varje dag och undrar hur du mår mitt i alltihop.
    KRAM!
  18. 9
    Det är INTE gnäll!! Och det är bra att du släpper fram känslorna ibland. Det måste vara otroligt tungt med all oro hela tiden. Jag håller tummar och tår för fredag och jag tänker på er varje dag och undrar hur du mår mitt i alltihop.
    KRAM!
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Man får vara ledsen men får tycka att det är jobbigt och nu har det ju verkligen jobbigt. Jag blir ledsen när jag tittar på bilder på Ida när hon var 1-2 månader och ser hur liten hon var och minns att jag kände mig som världens sämsta mamma då eftersom jag trodde hon blev mätt av min ammning fast hon inte alls blev det. Det var fruktansvärt jobbigt att komma till bvc för kontrollvägning och inse att hon inte gått upp som hon skulle ...!

    Skickar MSSOR med strykekramar till er!!!!
  20. 10
    Man får vara ledsen men får tycka att det är jobbigt och nu har det ju verkligen jobbigt. Jag blir ledsen när jag tittar på bilder på Ida när hon var 1-2 månader och ser hur liten hon var och minns att jag kände mig som världens sämsta mamma då eftersom jag trodde hon blev mätt av min ammning fast hon inte alls blev det. Det var fruktansvärt jobbigt att komma till bvc för kontrollvägning och inse att hon inte gått upp som hon skulle ...!

    Skickar MSSOR med strykekramar till er!!!!
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11
    Åhh
    Jag förstår att du är ledsen, JAG blir ju ledsen bara av att läsa om hur ni har det, och jag känner ju inte ens er!
    Men det är ju din bebis, ditt liv, din verklighet.
    Åhh, jag önskar sååå att allt får bli bra med henne!!
    Det måste vara så oerhört frustrerande att inte veta vad som är fel, och att dessutom behöva få nya otäckheter att oroa sig för
    Men jag tror och hoppas att till slut så kommer hon att bli frisk, jag önskar det så mkt som jag bara kan!!
    Skickar massa cyberkramar till er!!
  22. 11
    Åhh
    Jag förstår att du är ledsen, JAG blir ju ledsen bara av att läsa om hur ni har det, och jag känner ju inte ens er!
    Men det är ju din bebis, ditt liv, din verklighet.
    Åhh, jag önskar sååå att allt får bli bra med henne!!
    Det måste vara så oerhört frustrerande att inte veta vad som är fel, och att dessutom behöva få nya otäckheter att oroa sig för
    Men jag tror och hoppas att till slut så kommer hon att bli frisk, jag önskar det så mkt som jag bara kan!!
    Skickar massa cyberkramar till er!!
  23. Medlem sedan
    Jul 2005
    #12
    Stackars dig och Sofia! Det är klart att du måste få vara ledsen. Man orkar inte hur mycket som helst! Men du, onkologen? Det har jag missat; varför ska ni dit? Jag förstår att du är orolig och rädd. Hoppas att det blir bättre. *Kram*
  24. 12
    Stackars dig och Sofia! Det är klart att du måste få vara ledsen. Man orkar inte hur mycket som helst! Men du, onkologen? Det har jag missat; varför ska ni dit? Jag förstår att du är orolig och rädd. Hoppas att det blir bättre. *Kram*
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    Så ledsen för er!

    Kan inte ens sätta mig in i hur ni måste känna nu. Såklart måste du gråta och släppa ut allt, ni har verkligen inte haft det lätt! Hoppas att Sofia får må bra snart och att hela familjen kan få andas ut.

    Jag blir själv jätteledsen bara av att läsa om er, och är verkligen tacksam över den tur vi haft. Det är sånt som är lätt att ta för givet...

    SKickar jättemånga kramar fån oss till er! Sköt om er så bra ni bara kan!

    Devin skickar även en liten blötpuss till Sofia
  26. 13
    Så ledsen för er! Kan inte ens sätta mig in i hur ni måste känna nu. Såklart måste du gråta och släppa ut allt, ni har verkligen inte haft det lätt! Hoppas att Sofia får må bra snart och att hela familjen kan få andas ut.

    Jag blir själv jätteledsen bara av att läsa om er, och är verkligen tacksam över den tur vi haft. Det är sånt som är lätt att ta för givet...

    SKickar jättemånga kramar fån oss till er! Sköt om er så bra ni bara kan!

    Devin skickar även en liten blötpuss till Sofia
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14

    KRAM

    Tänker på er!

    Såå jobbigt när dem små är sjuka.

    Håller alla tummar jag har!

    KRAM!!!!!!
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  28. 14
    KRAM Tänker på er!

    Såå jobbigt när dem små är sjuka.

    Håller alla tummar jag har!

    KRAM!!!!!!
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Åh, men det klart man måste få vara ledsen! Man måste ju få släppa ut det tunga man går runt och bär på. Jag hoppas att ni får bra besked från onkologen på fredag. Förstår att det måste vara jättejobbigt att gå och vänta på detta.

    Ta hand om dig, knyttet i magen och ge Sofia massor av kramar! Vi tänker på er! Kramar!
  30. 15
    Åh, men det klart man måste få vara ledsen! Man måste ju få släppa ut det tunga man går runt och bär på. Jag hoppas att ni får bra besked från onkologen på fredag. Förstår att det måste vara jättejobbigt att gå och vänta på detta.

    Ta hand om dig, knyttet i magen och ge Sofia massor av kramar! Vi tänker på er! Kramar!
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Tack! Ja det måste ju vända nån gång... Idag känns det bättre men jag blir alltid så deppig när jag tittar på bilder för det är så tydlig skillnad på innan hon blev dålig och efter med tanke på sonden.
    Kram!
  32. 16
    Tack! Ja det måste ju vända nån gång... Idag känns det bättre men jag blir alltid så deppig när jag tittar på bilder för det är så tydlig skillnad på innan hon blev dålig och efter med tanke på sonden.
    Kram!
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17
    Tack! Ja eller om hon var lite större så att hon iaf kan tala om varför hon skriker om det bara är ilska eller om hon mår dåligt också.
    Kram!
  34. 17
    Tack! Ja eller om hon var lite större så att hon iaf kan tala om varför hon skriker om det bara är ilska eller om hon mår dåligt också.
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Tack! Ja men jag får väl ha en antignällmånad eller nåt snart
    Kram!
  36. 18
    Tack! Ja men jag får väl ha en antignällmånad eller nåt snart
    Kram!
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Tack! Ja det är kanske bra att gråta ibland men man är så rädd att det aldrig ska ta slut
    Kram!
  38. 19
    Tack! Ja det är kanske bra att gråta ibland men man är så rädd att det aldrig ska ta slut
    Kram!
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    Tack! Nej det är inte lätt att inte oroa sig Men jag har ju faktiskt inte oroat mig sen före jul så nångång måste det ju komma också, den här veckan blir nog inget kul men sen får vi se.
    Kram!
  40. 20
    Tack! Nej det är inte lätt att inte oroa sig Men jag har ju faktiskt inte oroat mig sen före jul så nångång måste det ju komma också, den här veckan blir nog inget kul men sen får vi se.
    Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gråter bebben när jag gråter?
    By Anonym in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 09:00
  2. Gråter bebben när jag gråter?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 18:50
  3. Gråter och så gråter jag lite till.
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:52
  4. Bara gråter o gråter o gråter....
    By systerA med David in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 19:46
  5. Grtåter o gråter o gråter...
    By Lurpan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar