Tjej/tjej eller Tjej/kille?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Tjej/tjej eller Tjej/kille?

    Obs! Detta gäller husdjur och inget annat...
    (även inne på Husdjur)



    Min bästa väns perserkatt födde helt oväntat(!) 2 st kattungar på deras vardagsrum för snart 1 vecka sen. Det blev en av varje sort (tror de) och nu ska jag försöka övertala maken om att vi ska ha en till. Hehe...

    Frågan är bara.. vilket kön är "bäst"? Vi har också en perser, en tjej(exakt likadant tecknad som mamman till dessa två) och hon är kastrerad och snart 4 år gammal (i maj)...

    Tror ni det funkar med en till liten medlem i familjen eller kommer hon säga ifrån på skarpen? Är det något av könen som är mera "lämpligt"..?

    Kom gärna med synpunkter och förslag!

    Tack!
    Mamma till Viktor f/d maj -02 och Hugo juni -08
  2. 1
    Tjej/tjej eller Tjej/kille? Obs! Detta gäller husdjur och inget annat...
    (även inne på Husdjur)



    Min bästa väns perserkatt födde helt oväntat(!) 2 st kattungar på deras vardagsrum för snart 1 vecka sen. Det blev en av varje sort (tror de) och nu ska jag försöka övertala maken om att vi ska ha en till. Hehe...

    Frågan är bara.. vilket kön är "bäst"? Vi har också en perser, en tjej(exakt likadant tecknad som mamman till dessa två) och hon är kastrerad och snart 4 år gammal (i maj)...

    Tror ni det funkar med en till liten medlem i familjen eller kommer hon säga ifrån på skarpen? Är det något av könen som är mera "lämpligt"..?

    Kom gärna med synpunkter och förslag!

    Tack!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Du får nog ta en hane för att vara på den säkra sidan! Det kan gå med honor också men jag skulle inte chansa.
  4. 2
    Du får nog ta en hane för att vara på den säkra sidan! Det kan gå med honor också men jag skulle inte chansa.
  5. nettan
    #3
    Har inte märkt att det spelar någon som helst roll. En vuxen katt resp kattunge så blir rangordningen klar redan från början. Men hona / hona funkar som regel bättre än hane/hane.... hona / hane brukar aldrig vara några problem.
  6. 3
    Har inte märkt att det spelar någon som helst roll. En vuxen katt resp kattunge så blir rangordningen klar redan från början. Men hona / hona funkar som regel bättre än hane/hane.... hona / hane brukar aldrig vara några problem.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Tack både Titti & Nettan!
    Då får jag gå på känslan då med andra ord.. OM maken veknar...
  8. 4
    Tack både Titti & Nettan!
    Då får jag gå på känslan då med andra ord.. OM maken veknar...

Liknande trådar

  1. Tjej eller kille ????
    By Malelite in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 10:33
  2. Kille eller tjej
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 18:44
  3. Tjej/tjej eller Tjej/kille?
    By Grodan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 14:54
  4. kille eller tjej
    By klarakluck in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 10:04
  5. Tjej eller kille???
    By Inka m 4 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 16:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar