Melinda är sjuk
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Melinda är sjuk

    Tänkte att jag hakar på å skriver nya inlägg så vår sida inte försvinner.
    Hoppas att allt är bra med er mars-03 mammor (och barn).
    Melinda blev sjuk i natt. Helt plötsigt..... hon var frisk när hon gick och lade sig.... men mitt i natten så började hon hosta.... usch vilken hemsk hosta sen.... det bara skorrade i luftrören. Så det blev inget dagis för henne idag.... hon får stanna hemma imorgon med i alla fall.
    Annars är hon en glad och pigg tjej.... lite kort och lätt (85 cm & nästan 13 kg) Hon går på dagis varje dag (när hon inte är sjuk eller det är helg =))
    Hon bytte från småbarnsavdelingen till den större avdelningen. Så nu går hon inte på dagis längre säjer hon, det gör bara bebisarna.... hon går på Bullerbyn hos de stora barnen.
    Stora syskonen har oxå blivit större Daniel 13 år och går i 7:an, Emma 11 går i 5:an och Felicia går i 4:an.
    Emma fick diabetes för drygt ett år sedan, vilket har varit väldigt tufft. Men Emma är en tuff tjej och har klarat av det hela väldigt bra. Hon tar 7 sprutor med insulin varje dag. (+ blodprover) Hon som var så spruträdd innan hon blev sjuk. Men man klarar av mer än vad man tror, bara man måste.... själv var jag oxå väldigt spruträdd och även jag klarar av det mesta.
    Själv vikarierar jag inom kostservice i Mjölby kommun. Vilket jag tycker väldigt roligt och givande. Givetvis önskar jag att få en fast tjänst.
    Det var lite om vad som händer i våra liv.

    Många kramar från
    Sandra m. Melinda +3
  2. 1
    Melinda är sjuk Tänkte att jag hakar på å skriver nya inlägg så vår sida inte försvinner.
    Hoppas att allt är bra med er mars-03 mammor (och barn).
    Melinda blev sjuk i natt. Helt plötsigt..... hon var frisk när hon gick och lade sig.... men mitt i natten så började hon hosta.... usch vilken hemsk hosta sen.... det bara skorrade i luftrören. Så det blev inget dagis för henne idag.... hon får stanna hemma imorgon med i alla fall.
    Annars är hon en glad och pigg tjej.... lite kort och lätt (85 cm & nästan 13 kg) Hon går på dagis varje dag (när hon inte är sjuk eller det är helg =))
    Hon bytte från småbarnsavdelingen till den större avdelningen. Så nu går hon inte på dagis längre säjer hon, det gör bara bebisarna.... hon går på Bullerbyn hos de stora barnen.
    Stora syskonen har oxå blivit större Daniel 13 år och går i 7:an, Emma 11 går i 5:an och Felicia går i 4:an.
    Emma fick diabetes för drygt ett år sedan, vilket har varit väldigt tufft. Men Emma är en tuff tjej och har klarat av det hela väldigt bra. Hon tar 7 sprutor med insulin varje dag. (+ blodprover) Hon som var så spruträdd innan hon blev sjuk. Men man klarar av mer än vad man tror, bara man måste.... själv var jag oxå väldigt spruträdd och även jag klarar av det mesta.
    Själv vikarierar jag inom kostservice i Mjölby kommun. Vilket jag tycker väldigt roligt och givande. Givetvis önskar jag att få en fast tjänst.
    Det var lite om vad som händer i våra liv.

    Många kramar från
    Sandra m. Melinda +3
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Hej!

    Roligt att få en uppdatering från er!

    Jobbigt med diabetes kan jag tänka mig, förstår att det har varit tufft!

    Jag är oxå hemma och vabbar idag. Selma tillbringade ganska många timmar på två olika akutmottagningar igår kväll. Hon har ju rör i öronen och igår rann det en massa ur ena örat så min sambo åkte in med henne för att kolla att allt stod rätt till. Först till en barnakut på Danderyd men de kunde inte göra något för de hade ingen öronläkare och inga instrument. (!?!) Då fick de åka vidare till Karolinska och där skakade de på huvudet åt att Danderyd inte kunde hjälpa oss. Iaf så rensade de örat (och röret så gott det gick) och skrev ut örondroppar åt henne. Nu ska vi skölja med koksaltlösning två ggr/dag så det inte blir infekterat. Det är rätt otäckt och hon har ont, men örondropparna är ju både smärtlindrande och antiinflammatoriska så det blir nog bra.

    Ha det så bra och hoppas att Melinda blir frisk snart!

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  4. 2
    Hej! Roligt att få en uppdatering från er!

    Jobbigt med diabetes kan jag tänka mig, förstår att det har varit tufft!

    Jag är oxå hemma och vabbar idag. Selma tillbringade ganska många timmar på två olika akutmottagningar igår kväll. Hon har ju rör i öronen och igår rann det en massa ur ena örat så min sambo åkte in med henne för att kolla att allt stod rätt till. Först till en barnakut på Danderyd men de kunde inte göra något för de hade ingen öronläkare och inga instrument. (!?!) Då fick de åka vidare till Karolinska och där skakade de på huvudet åt att Danderyd inte kunde hjälpa oss. Iaf så rensade de örat (och röret så gott det gick) och skrev ut örondroppar åt henne. Nu ska vi skölja med koksaltlösning två ggr/dag så det inte blir infekterat. Det är rätt otäckt och hon har ont, men örondropparna är ju både smärtlindrande och antiinflammatoriska så det blir nog bra.

    Ha det så bra och hoppas att Melinda blir frisk snart!

    Kram,
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Hej! Usch vad jobbigt för Selma. Hoppas hon snart blir bättre i öronen. Melindas storasyster hade oxå problem med öronen när hon var mindre (op in rör flera gånger) Så jag vet hur jobbit det är för dem.

    Melinda mår bra nu ska gå till dagis i morgon igen. Vad hon längtar efter sina kompisar.

    Kram

    Sandra m. Melinda + 3
  6. 3
    Hej! Usch vad jobbigt för Selma. Hoppas hon snart blir bättre i öronen. Melindas storasyster hade oxå problem med öronen när hon var mindre (op in rör flera gånger) Så jag vet hur jobbit det är för dem.

    Melinda mår bra nu ska gå till dagis i morgon igen. Vad hon längtar efter sina kompisar.

    Kram

    Sandra m. Melinda + 3
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    Skönt att höra!

    Att M är bättre! Selma är oxå bättre men gillar ju varken att spola rent öronen eller få örondroppar. Det får vi fajtas om i en vecka nu men det får det vara värt.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  8. 4
    Skönt att höra! Att M är bättre! Selma är oxå bättre men gillar ju varken att spola rent öronen eller få örondroppar. Det får vi fajtas om i en vecka nu men det får det vara värt.

    Kram,

Liknande trådar

  1. Melinda ska få gå om 1:an
    By sandra in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-07, 19:57
  2. Sjuk sjuk sjuk men vänder snart....
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:48
  3. Melinda ska börja på barndans
    By sandra in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 14:37
  4. Melinda tackar för allt grattis
    By sandra in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 19:31
  5. sjuk-frisk-sjuk igen och karens
    By Animisha in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar