KNÖL i bakhuvudet..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    KNÖL i bakhuvudet..

    Min dotter ,19 snart,har en knöl som ömmar lite ,i bakhuvudet.Den sitter på ena sidan av huvudet långt ner mot nacken.Jag tror att det är en lymfkörtel som är svullen,för den ömmar.
    När hon först bad mig känna på den så sa jag att hon skullel åta bli den ett tag för att se om den försvann,men det gjorde den inte.
    Nu har den suttit där i ca 2 månader,kanske längre,hon vet ju inte.

    Hon har problem med allergi mot pälsdjur ,då hennes kompisar allihopa har katt eller hund. Eller så har hon nån långvarig infektion eftersom hon låter lite täppt i näsan o förkyld-men ändå inte..svårt att förklara!

    Hon får komma till läkare den 6 februari,men jag tycker det könns oroligt att vänta så pass länge då det handlar om en knöl-vad tycker ni ??
  2. 1
    KNÖL i bakhuvudet.. Min dotter ,19 snart,har en knöl som ömmar lite ,i bakhuvudet.Den sitter på ena sidan av huvudet långt ner mot nacken.Jag tror att det är en lymfkörtel som är svullen,för den ömmar.
    När hon först bad mig känna på den så sa jag att hon skullel åta bli den ett tag för att se om den försvann,men det gjorde den inte.
    Nu har den suttit där i ca 2 månader,kanske längre,hon vet ju inte.

    Hon har problem med allergi mot pälsdjur ,då hennes kompisar allihopa har katt eller hund. Eller så har hon nån långvarig infektion eftersom hon låter lite täppt i näsan o förkyld-men ändå inte..svårt att förklara!

    Hon får komma till läkare den 6 februari,men jag tycker det könns oroligt att vänta så pass länge då det handlar om en knöl-vad tycker ni ??
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Är det en rullade knöl, som en rullande ärta? Så har min dotter haft och det var en lymfkörtel enligt vår läkare.
  4. 2
    Är det en rullade knöl, som en rullande ärta? Så har min dotter haft och det var en lymfkörtel enligt vår läkare.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tror helt klart på en lymfa. Man har som pärlband med lymfor runt huvudet.
    Förtår dock att ni känner er oroliga.
  6. 3
    Tror helt klart på en lymfa. Man har som pärlband med lymfor runt huvudet.
    Förtår dock att ni känner er oroliga.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Nej,den känns inte så rörlig.Men jag har själv diverse knölar här o var..en del mjuka,några mera fasta. Så jag vet ju att det finns ofarliga knölar.Men ändå..
  8. 4
    Nej,den känns inte så rörlig.Men jag har själv diverse knölar här o var..en del mjuka,några mera fasta. Så jag vet ju att det finns ofarliga knölar.Men ändå..

Liknande trådar

  1. Knöl på bakhuvudet?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:42
  2. Bulor i bakhuvudet.
    By -maja- in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 20:57
  3. Jack i bakhuvudet
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 12:29
  4. Slå i bakhuvudet
    By Punktster + liten 8/11 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:16
  5. Knölar i bakhuvudet?
    By -Nike- in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar