hemflyttad
Omhändertagna barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    hemflyttad

    hej !
    det e svårt att veta var jag ska skriva så jag vände mig hit.

    Min dotter har precis flytta hem till mig igen efter 2 års placering och det e underbart att ha henne hemma .

    det jag märker av är att när vi rycker ihop så att säga är det som ett vulkanuttbrott.

    hon blir så arg och (hon är 13 om nån månad) ful i mun.

    det har varit många testningar osv.

    jag undrar om det e nån som har nån erfarenhet av det här själv eller några tips.

    det är som att hon inte tål att jag sätter vissa gränser .

    och däremellan kan det gå 2 veckor och allt är fröjd ,.. stabbilt
  2. 1
    hemflyttad hej !
    det e svårt att veta var jag ska skriva så jag vände mig hit.

    Min dotter har precis flytta hem till mig igen efter 2 års placering och det e underbart att ha henne hemma .

    det jag märker av är att när vi rycker ihop så att säga är det som ett vulkanuttbrott.

    hon blir så arg och (hon är 13 om nån månad) ful i mun.

    det har varit många testningar osv.

    jag undrar om det e nån som har nån erfarenhet av det här själv eller några tips.

    det är som att hon inte tål att jag sätter vissa gränser .

    och däremellan kan det gå 2 veckor och allt är fröjd ,.. stabbilt
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Hej du!

    Skulle nästan tro att din dotter anser att det är ditt fel att hon varit placerad. Nu vet inte jag vad som ligger bakom men jag har varit i samma situation.

    Min son såg ingen del i att han var placerad, det var jag (mamma) som var boven i dramat. Jag var den som lyfte luren o tog kontakten med soc.

    Hur som helst, efter 1 års placering var han hemma igen, men då för att bo hos pappa. För hos mig skulle han aldrig mer sätta sin fot. Men hur det än är så bor han hos mig nu. För pappa satte inga gränser, till min stora sorg. Allt det som var uppbyggt sedan tidigare med att hjälpa till hemma är som bortblåst.

    Så jag säger bara, håll ut, det är du som bestämmer! Det där med ansvarstagande och förståelse kommer inte förrän längre upp i åldern.
    Sen har ju tjejen en kropp full med hormoner o dom är inte att leka med.

    Ni har inte bott tillsammans på ett tag så ni ska ju lära "känna" varandra igen. Inte alltid det lättaste.

    Jag tror för min del att det slutar bra, precis som det gjort för mig.

    Good luck
  4. 2
    Hej du!

    Skulle nästan tro att din dotter anser att det är ditt fel att hon varit placerad. Nu vet inte jag vad som ligger bakom men jag har varit i samma situation.

    Min son såg ingen del i att han var placerad, det var jag (mamma) som var boven i dramat. Jag var den som lyfte luren o tog kontakten med soc.

    Hur som helst, efter 1 års placering var han hemma igen, men då för att bo hos pappa. För hos mig skulle han aldrig mer sätta sin fot. Men hur det än är så bor han hos mig nu. För pappa satte inga gränser, till min stora sorg. Allt det som var uppbyggt sedan tidigare med att hjälpa till hemma är som bortblåst.

    Så jag säger bara, håll ut, det är du som bestämmer! Det där med ansvarstagande och förståelse kommer inte förrän längre upp i åldern.
    Sen har ju tjejen en kropp full med hormoner o dom är inte att leka med.

    Ni har inte bott tillsammans på ett tag så ni ska ju lära "känna" varandra igen. Inte alltid det lättaste.

    Jag tror för min del att det slutar bra, precis som det gjort för mig.

    Good luck
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    tack *L*

    ja , jag kan uppleva det som att hon är vrålförbannad på mig ibland.. just för att hon fått bo "borta" och allt med hormoner.

    Det är inte lätt att stå emot alla gånger och vi har just haft en dust som heter duga men det är därför extra skönt att läsa att det finns de som faktikst kommit ut på andra sidan ..

    jag ska kämpa vidare och hoppas att jag inte blir för gråhårig under tiden ..
  6. 3
    tack *L*

    ja , jag kan uppleva det som att hon är vrålförbannad på mig ibland.. just för att hon fått bo "borta" och allt med hormoner.

    Det är inte lätt att stå emot alla gånger och vi har just haft en dust som heter duga men det är därför extra skönt att läsa att det finns de som faktikst kommit ut på andra sidan ..

    jag ska kämpa vidare och hoppas att jag inte blir för gråhårig under tiden ..

Liknande trådar

  1. FP frågor (hemflyttad utlandssvensk
    By Olivia in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 18:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar