installera trådlöst d-link
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    installera trådlöst d-link

    Jag är desperat nu, Någon som vet hur man installerar trådlöst nätverkskort på en pentium 133 med operativsystem win 98 ???????????????? Snälla alla tips är välkomna vill ni kan ni nå mej på min msn dygnet runt
    [email protected] har installerat drivrutiner och kortet hittar modemet men inte routern VARFÖR???????????? när jag skall ut på nätet så får jag (DNS SERVER ERROR) Varför????????????
  2. 1
    installera trådlöst d-link Jag är desperat nu, Någon som vet hur man installerar trådlöst nätverkskort på en pentium 133 med operativsystem win 98 ???????????????? Snälla alla tips är välkomna vill ni kan ni nå mej på min msn dygnet runt
    [email protected] har installerat drivrutiner och kortet hittar modemet men inte routern VARFÖR???????????? när jag skall ut på nätet så får jag (DNS SERVER ERROR) Varför????????????
  3. Annika60
    #2
    Hade inte tid att kolla in här igår och har kort om tid i dag också tyvärr. Vad du har för processor och operativ spelar inte så stor roll.

    Det jag behöver veta är hur du kopplat, som jag skrev nedan.
    Alltså: Vad har du för utrustning?
    Har du kombinerat ADSL-modem och router? Om inte: Hur har du kopplat ihop dem?

    Du behöver göra inställningar i både routern och i på datorn som nätverkskortet sitter i för att kunna komma ut på internet.

    Routern behöver veta hur den ska prata med din internetleverantör via modemet inbyggt eller separat) och sen behöver den veta vem den ska prata med lokalt, dvs dina datorer.

    För att göra inställningar i routern behöver du komma åt den från någon dator; du använder då Internet Explorer och sannolikt adressen http://192.168.0.1
  4. 2
    Hade inte tid att kolla in här igår och har kort om tid i dag också tyvärr. Vad du har för processor och operativ spelar inte så stor roll.

    Det jag behöver veta är hur du kopplat, som jag skrev nedan.
    Alltså: Vad har du för utrustning?
    Har du kombinerat ADSL-modem och router? Om inte: Hur har du kopplat ihop dem?

    Du behöver göra inställningar i både routern och i på datorn som nätverkskortet sitter i för att kunna komma ut på internet.

    Routern behöver veta hur den ska prata med din internetleverantör via modemet inbyggt eller separat) och sen behöver den veta vem den ska prata med lokalt, dvs dina datorer.

    För att göra inställningar i routern behöver du komma åt den från någon dator; du använder då Internet Explorer och sannolikt adressen http://192.168.0.1

Liknande trådar

  1. Link någon??
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 10:38
  2. Beställer ni varor från LINK?
    By BM66 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 13:46
  3. Ska installera AVG men ...
    By Selma08 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 07:48
  4. Erfarenhet från Celbing i Link
    By Nora bf 21/2 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:18
  5. D-link trådlöst
    By rosiemarie in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar