Min bebismage
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Min bebismage

    har inte ökat något på en månad (och nedsjunken har bebisen varit i snart sju veckor). Utifrån - när BM klämmer på magen - känner de att det är en stor bebis men jag ska ändå på UL imorgon. Vad är det de ska kolla då, om man känner att bebisen är stor. Detta blir mitt andra tillväxt UL o den förra gången låg ju bebis på +20% och beräknad födelsevikt till ca 4500g. Lite förvirrad idag...
  2. 1
    Min bebismage har inte ökat något på en månad (och nedsjunken har bebisen varit i snart sju veckor). Utifrån - när BM klämmer på magen - känner de att det är en stor bebis men jag ska ändå på UL imorgon. Vad är det de ska kolla då, om man känner att bebisen är stor. Detta blir mitt andra tillväxt UL o den förra gången låg ju bebis på +20% och beräknad födelsevikt till ca 4500g. Lite förvirrad idag...
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Jag var på kontroll igår, eftersom magen krymper på mig. De mätte buken, huvudet och lårbenet för att se hur stor bebis var. De mätte även mängden fostervatten och kollade på moderkakan. Sen fick jag gå till läkaren och få reda på vad allt betydde. De sade att det inte var någon fara. Sen var det inte mer.
    Jo, jag fick ligga med ctg, eftersom bebisen rörde sig så lite, men det har ju inget med magens mått att göra. Till mig sade de att banet hade sjunkit så mycket, så magemåttet minskat. Det gick knappt att mäta huvudet, eftersom det låg så långt ner.
  4. 2
    Jag var på kontroll igår, eftersom magen krymper på mig. De mätte buken, huvudet och lårbenet för att se hur stor bebis var. De mätte även mängden fostervatten och kollade på moderkakan. Sen fick jag gå till läkaren och få reda på vad allt betydde. De sade att det inte var någon fara. Sen var det inte mer.
    Jo, jag fick ligga med ctg, eftersom bebisen rörde sig så lite, men det har ju inget med magens mått att göra. Till mig sade de att banet hade sjunkit så mycket, så magemåttet minskat. Det gick knappt att mäta huvudet, eftersom det låg så långt ner.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Kanske vill kolla storlek för säkerhets skull. Annars kanske de vill kolla fostervattenmängden. Lycka till
  6. 3
    Kanske vill kolla storlek för säkerhets skull. Annars kanske de vill kolla fostervattenmängden. Lycka till

Liknande trådar

  1. Bebismage
    By Sandyl in forum _1207 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 20:52
  2. bebismage
    By Malmborg in forum _1106 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 13:24
  3. Bebismage
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 19:47
  4. Bebismage!
    By Sol. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 19:42
  5. En bebismage...
    By -ballerina- in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 22:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar