Första mensen efter abort
Abort
  1. anonym
    #1

    Första mensen efter abort

    Hur var er första mens som ni fick efter aborten? Jag fick min efter ca 7 v. Jag hade inga rester kvar på efterkontrollen och testade negativt. Min mens är jätteriklig! Mycket mer än vad det brukar vara och med ganska mycket klumpar. Lite mer mensvärk än vanligt också.

    Jag hörde något om att det var ganska vanligt att få en rejäl mens så här efteråt, men vad beror det på egentligen?
  2. 1
    Första mensen efter abort Hur var er första mens som ni fick efter aborten? Jag fick min efter ca 7 v. Jag hade inga rester kvar på efterkontrollen och testade negativt. Min mens är jätteriklig! Mycket mer än vad det brukar vara och med ganska mycket klumpar. Lite mer mensvärk än vanligt också.

    Jag hörde något om att det var ganska vanligt att få en rejäl mens så här efteråt, men vad beror det på egentligen?
  3. Anonym
    #2
    Ja, jag hade också en hemskt rejäl mens första gången. Det fullkomligt forsade ut. En stor binda fylldes o rann över på 5 minuter. detta rikliga "flöde" varade i ca 1 timme. En näst intill chockartad upplevelse! Sedan blödde det mindre än vanligt, men mycket längre, uppehåll någon dag och sedan lite igen.

    Jag väntar med spänning på mens nr 2. Är orolig att det blir störtblödning denna gång också. Det var tur att jag var hemma just denna "störtblödningsdag", hade väl kolat av på jobbet...
  4. 2
    Ja, jag hade också en hemskt rejäl mens första gången. Det fullkomligt forsade ut. En stor binda fylldes o rann över på 5 minuter. detta rikliga "flöde" varade i ca 1 timme. En näst intill chockartad upplevelse! Sedan blödde det mindre än vanligt, men mycket längre, uppehåll någon dag och sedan lite igen.

    Jag väntar med spänning på mens nr 2. Är orolig att det blir störtblödning denna gång också. Det var tur att jag var hemma just denna "störtblödningsdag", hade väl kolat av på jobbet...
  5. Anonym
    #3
    Hade också så. Var på jobbet och skulle ta mig hem med tåget. Fick gå på toan innan jag lämnade jobbet och sen fick jag gå på toa igen på stationen innan jag hoppade på tåget. Hem snabbt och byta igen. En hemsk eftermiddag och jag var inte hellera alls beredd på det. Tycker man kunde fått den informationen på sjukhuset innan man åkte hem efter aborten.
  6. 3
    Hade också så. Var på jobbet och skulle ta mig hem med tåget. Fick gå på toan innan jag lämnade jobbet och sen fick jag gå på toa igen på stationen innan jag hoppade på tåget. Hem snabbt och byta igen. En hemsk eftermiddag och jag var inte hellera alls beredd på det. Tycker man kunde fått den informationen på sjukhuset innan man åkte hem efter aborten.

Liknande trådar

  1. Första mensen efter förlossningen
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 21:00
  2. Första mensen är här efter Ma
    By Norrlandsmamma in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 14:18
  3. Första mensen efter missfallet!
    By trollmor_ in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 21:14
  4. första mensen efter bebis...
    By libban in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 20:50
  5. Så kom första mensen efter mf!
    By mamma1981 in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar