dålig leverpastej el. magsjuka
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    dålig leverpastej el. magsjuka

    brukar magsjuka gå över fort på de små liven? nellie vaknade till igår när hon sov på dagen och småpratade lite, så jag gick dit för att se om hon ville somna om. då hade hon spytt upp hela lunchen, obearbetad, över sig och sängen. satte henne på skötbordet där hon spydde två gånger under tiden jag tappade upp badvatten. i badet spydde hon en gång, på filten efter badet. hon drack lite vatten i omgångar ur nappflaskan som kom upp och till slut matade jag med tesked och det kom upp. hon blev blev om läppar och verkade inte som min pigga lilla glada tjej.

    sammanlagt typ åtta gånger mellan halv två och fyra. sedan ammade jag småsnuttar som fick stanna kvar och hon somnade i min famn och sov ett tag. sen när sambon kom hem började hon härja mer och mer och vid sängdags var hon samma härjmonster som vanligt som susade runt i gåstolen och skrek glatt.

    hon brukar få leverpastej smörgås till frukost och jag kom på att den har nog stått öppnad säkert två veckor. eftersom jag är veg själv har jag inte smakat på den och har dessutom inget hum om hur länge detta står sig. igår verkade hon dessutom inte lika sugen på smörgås, men jag trodde bara hon inte var hungrig. hemskt om det berodde på den. elaka mamman känns det som.

    hon är ju pigg och glad och som vanligt så jag är inte oroad för henne, men jag tänkte bara höra hur barn med magsjuka är, så vi inte går ut och sprider detta om det skulle vara det som härjar.

    kram på er
  2. 1
    dålig leverpastej el. magsjuka brukar magsjuka gå över fort på de små liven? nellie vaknade till igår när hon sov på dagen och småpratade lite, så jag gick dit för att se om hon ville somna om. då hade hon spytt upp hela lunchen, obearbetad, över sig och sängen. satte henne på skötbordet där hon spydde två gånger under tiden jag tappade upp badvatten. i badet spydde hon en gång, på filten efter badet. hon drack lite vatten i omgångar ur nappflaskan som kom upp och till slut matade jag med tesked och det kom upp. hon blev blev om läppar och verkade inte som min pigga lilla glada tjej.

    sammanlagt typ åtta gånger mellan halv två och fyra. sedan ammade jag småsnuttar som fick stanna kvar och hon somnade i min famn och sov ett tag. sen när sambon kom hem började hon härja mer och mer och vid sängdags var hon samma härjmonster som vanligt som susade runt i gåstolen och skrek glatt.

    hon brukar få leverpastej smörgås till frukost och jag kom på att den har nog stått öppnad säkert två veckor. eftersom jag är veg själv har jag inte smakat på den och har dessutom inget hum om hur länge detta står sig. igår verkade hon dessutom inte lika sugen på smörgås, men jag trodde bara hon inte var hungrig. hemskt om det berodde på den. elaka mamman känns det som.

    hon är ju pigg och glad och som vanligt så jag är inte oroad för henne, men jag tänkte bara höra hur barn med magsjuka är, så vi inte går ut och sprider detta om det skulle vara det som härjar.

    kram på er
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    hon blev blek om läpparna

    skulle det ju stå.

    och mellan halv två och fyra spydde hon åtta gånger.

    konstigt program där orden faller bort
  4. 2
    hon blev blek om läpparna skulle det ju stå.

    och mellan halv två och fyra spydde hon åtta gånger.

    konstigt program där orden faller bort
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Hej, stackars liten. Det låter inte kul varken för dig eller henne. Det låter ju som något hon har ätit efter som hon repade sig så snabbt men man kan ju aldrig veta säkert. Jag tror att 2v är lite i längsta laget för leverpastejen men så är jag lite känslig med lukten på gamal leverpastej så jag vet inte. Hoppas det inte blir något mer utan att hon mår bra nu.
    KRam kajsa
  6. 3
    Hej, stackars liten. Det låter inte kul varken för dig eller henne. Det låter ju som något hon har ätit efter som hon repade sig så snabbt men man kan ju aldrig veta säkert. Jag tror att 2v är lite i längsta laget för leverpastejen men så är jag lite känslig med lukten på gamal leverpastej så jag vet inte. Hoppas det inte blir något mer utan att hon mår bra nu.
    KRam kajsa
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Kan ju berätta att jag blev matförgiftad av leverpastej i höstas, såå dålig jag var den natten. Då var den tom nyöppnad och nyköpt. Leverpastej är lite känslig, blir lätt bakterietillväxt om den åker in o ut yr kylen.
  8. 4
    Kan ju berätta att jag blev matförgiftad av leverpastej i höstas, såå dålig jag var den natten. Då var den tom nyöppnad och nyköpt. Leverpastej är lite känslig, blir lätt bakterietillväxt om den åker in o ut yr kylen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Om det är pga dålig mat brukar man ju få upp det inom ett par tim... & sen brukar det ju oftast vara över. Vinterkräksjukan härjar ju i sverige just nu (låg själv över nyår) & nästan alla i min föräldragrupp har haft den.
    Hoppas hon mår bättre.

    Qramizar
  10. 5
    Om det är pga dålig mat brukar man ju få upp det inom ett par tim... & sen brukar det ju oftast vara över. Vinterkräksjukan härjar ju i sverige just nu (låg själv över nyår) & nästan alla i min föräldragrupp har haft den.
    Hoppas hon mår bättre.

    Qramizar
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Lilla pluttan...

    Skönt att hon har piggnat till! Låter ju onekligen som att det skulle kunna vara leverpastejen. Det är ganska kort hållbarhet på sådan. Jag brukar hiva förpackningen efter 4-5 dagar om det inte har blivit uppätet, vilket det aldrig hinner bli eftersom det bara är Elly som tycker om det... Det är kanske i tidigaste laget, jag vet inte, men leverpastej är äcklig nog alldeles färsk och jag klarar knappt av lukten på den då och vill inte riskera att sticka ner näsan i dålig sådan.....

    kramar
  12. 6
    Lilla pluttan... Skönt att hon har piggnat till! Låter ju onekligen som att det skulle kunna vara leverpastejen. Det är ganska kort hållbarhet på sådan. Jag brukar hiva förpackningen efter 4-5 dagar om det inte har blivit uppätet, vilket det aldrig hinner bli eftersom det bara är Elly som tycker om det... Det är kanske i tidigaste laget, jag vet inte, men leverpastej är äcklig nog alldeles färsk och jag klarar knappt av lukten på den då och vill inte riskera att sticka ner näsan i dålig sådan.....

    kramar
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7

    tycker också hon borde varit

    sämre om det varit något annat än maten. jag kollade om det stod hur länge den kunde stå öppnad, men hittade inget. har ju blivit helt väck på kött-avdelningen, har inte koll på något. vad saker är eller hur länge de håller. sambon bad mig köpa nötkött för nåt år sen och då var jag tvungen att fråga en expedit känns som man är 4 år gammal ju.
  14. 7
    tycker också hon borde varit sämre om det varit något annat än maten. jag kollade om det stod hur länge den kunde stå öppnad, men hittade inget. har ju blivit helt väck på kött-avdelningen, har inte koll på något. vad saker är eller hur länge de håller. sambon bad mig köpa nötkött för nåt år sen och då var jag tvungen att fråga en expedit känns som man är 4 år gammal ju.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8

    det är ju så synd att de inte

    kan berätta hur de mår. vi har köpt pastej på tub nu, den borde ju hålla sig bättre när det inte är så stor yta som blir bakterie exponerad tycker jag. skönt att hon är sig själv igen, man blir lite oroad när inte ens "tittut" är roligt
  16. 8
    det är ju så synd att de inte kan berätta hur de mår. vi har köpt pastej på tub nu, den borde ju hålla sig bättre när det inte är så stor yta som blir bakterie exponerad tycker jag. skönt att hon är sig själv igen, man blir lite oroad när inte ens "tittut" är roligt
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9

    här var också alla andra sjuka

    över jul. svågerns familj, sambons styvfar, sambons far och syster med pojkvän, min mor och styvfar och hans mor och syster. tycker det skulle va så skumt bara om de varit sjuka på jul och vi klarat oss och så blir nellie sjuk nu.

    igår var hon sitt glada härjiga själv, så det borde varit maten.

    vad trist att ni blev liggande över nyår, skönt att ni är bra nu!
  18. 9
    här var också alla andra sjuka över jul. svågerns familj, sambons styvfar, sambons far och syster med pojkvän, min mor och styvfar och hans mor och syster. tycker det skulle va så skumt bara om de varit sjuka på jul och vi klarat oss och så blir nellie sjuk nu.

    igår var hon sitt glada härjiga själv, så det borde varit maten.

    vad trist att ni blev liggande över nyår, skönt att ni är bra nu!
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10

    Men du borde väl fixa alla

    lukter nu i ditt tillstånd mår du lika illa nu som sist, har för mig att du inte mådde så bra då. mysig liten tid. två-tre första månaderna när jag väntade nellie spydde jag oftast upp allt. vissa dagar funkade det men sen kom en två-tre dar i rad när inget fick va kvar.

    sambon skäller lite ibland över att han får äta upp allt själv. leverpastej, korv och han hade ju stora problem att hitta en julskinka som var liten nog när han inte har nån som hjälper honom. nu har jag köpt pastej på tub. den borde ju hålla sig bättre, men jag tänker ändå testa på sambon regelbundet innan jag ger till nellie. vad schysst det lät, hellre en sjuk sambo än en sjuk nellie ja ja, vad gör man inte för de små!
  20. 10
    Men du borde väl fixa alla lukter nu i ditt tillstånd mår du lika illa nu som sist, har för mig att du inte mådde så bra då. mysig liten tid. två-tre första månaderna när jag väntade nellie spydde jag oftast upp allt. vissa dagar funkade det men sen kom en två-tre dar i rad när inget fick va kvar.

    sambon skäller lite ibland över att han får äta upp allt själv. leverpastej, korv och han hade ju stora problem att hitta en julskinka som var liten nog när han inte har nån som hjälper honom. nu har jag köpt pastej på tub. den borde ju hålla sig bättre, men jag tänker ändå testa på sambon regelbundet innan jag ger till nellie. vad schysst det lät, hellre en sjuk sambo än en sjuk nellie ja ja, vad gör man inte för de små!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Hehe... Det är rätt!

    Använd sambon som försökskanin!

    Nä, jag mår faktiskt inte alls så illa som tidigare graviditeter. Fast jag vill minnas att det blev värre efter v 9 båda de andra gångerna. Är inte riktigt där än så jag ska kanske inte ropa hej än...
  22. 11
    Hehe... Det är rätt! Använd sambon som försökskanin!

    Nä, jag mår faktiskt inte alls så illa som tidigare graviditeter. Fast jag vill minnas att det blev värre efter v 9 båda de andra gångerna. Är inte riktigt där än så jag ska kanske inte ropa hej än...

Liknande trådar

  1. Leverpastej?
    By jeslin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 21:36
  2. Leverpastej
    By Kattou in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 12:49
  3. Leverpastej
    By Majjen in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 11:42
  4. Leverpastej?
    By monopol in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 21:16
  5. Dålig mage länge efter magsjuka
    By Matildas mamma in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar