Langerhans cellhistiocytos
Allvarligt sjuka
  1. Ledsen mamma
    #1

    Langerhans cellhistiocytos

    Är det någon som har nån erfarenhet av det här? De misstänker att dottern som är drygt 1 har det och jag känner mig bara så ledsen
  2. 1
    Langerhans cellhistiocytos Är det någon som har nån erfarenhet av det här? De misstänker att dottern som är drygt 1 har det och jag känner mig bara så ledsen
  3. systeryster
    #2
    Hej!
    Läste på www.sos.se om detta. Där står allt under små och okända handikapp. Det är socialstyrelsens hemsida
  4. 2
    Hej!
    Läste på www.sos.se om detta. Där står allt under små och okända handikapp. Det är socialstyrelsens hemsida
  5. Ledsen mamma
    #3
    Tack! Jo jag har läst där jag undrade mest om det var nån som hade "närmare" erfarenhet av det men tack iaf!
  6. 3
    Tack! Jo jag har läst där jag undrade mest om det var nån som hade "närmare" erfarenhet av det men tack iaf!
  7. anonymt namn
    #4

    diagnos för 4 år sedan

    hej

    jag är en tjej som fick diagnosen LCH för 4 år sedan, har gått igenom cellgift och cortison behandling. om du vill kan jag lämna mer info. men gör helst privat dvs genom mail.

    lycka till med allt.
  8. 4
    diagnos för 4 år sedan hej

    jag är en tjej som fick diagnosen LCH för 4 år sedan, har gått igenom cellgift och cortison behandling. om du vill kan jag lämna mer info. men gör helst privat dvs genom mail.

    lycka till med allt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Du får jättegärna messa mig så jag är inte anonym nu
  10. 5
    Du får jättegärna messa mig så jag är inte anonym nu
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    En god väns dotter

    fick den sjukdomen för 2 àr sen. Hon var dà 14. Magrade och hade feber jämt och läkarna här hittade ingenting tills föräldrarna bytte sjukhus och diagnosen blev äntligen fastställd. Hon hade dà redan hàl i revbenen och màdde verkligen dàligt.
    Blev behandlad i ett halvàr med cytostatika och cortison och är numera pigg och kry igen.
    Hon màste gà pà regelbundna kontroller men annars lever hon som vilken tonàring som helst.
    Hon vet i alla fall att hon aldrig fàr börja röka.
    Det är alltid knepigt med sàdana ovanliga sjukdomar. Vi bor utomlands men jag kan alltid fràga min kompis om du har fràgor.
  12. 6
    En god väns dotter fick den sjukdomen för 2 àr sen. Hon var dà 14. Magrade och hade feber jämt och läkarna här hittade ingenting tills föräldrarna bytte sjukhus och diagnosen blev äntligen fastställd. Hon hade dà redan hàl i revbenen och màdde verkligen dàligt.
    Blev behandlad i ett halvàr med cytostatika och cortison och är numera pigg och kry igen.
    Hon màste gà pà regelbundna kontroller men annars lever hon som vilken tonàring som helst.
    Hon vet i alla fall att hon aldrig fàr börja röka.
    Det är alltid knepigt med sàdana ovanliga sjukdomar. Vi bor utomlands men jag kan alltid fràga min kompis om du har fràgor.
  13. Ledsen mamma
    #7
    Tack för svaret! Skönt att hon blev bättre av medicinen iaf. Ja det är jobbigt med såna här ovanliga sjukdomar för det är ju svårt att hitta nån som kan berätta vad man har att vänta sig. Speciellt nån med ett så pass litet barn och som har flera symtom.
  14. 7
    Tack för svaret! Skönt att hon blev bättre av medicinen iaf. Ja det är jobbigt med såna här ovanliga sjukdomar för det är ju svårt att hitta nån som kan berätta vad man har att vänta sig. Speciellt nån med ett så pass litet barn och som har flera symtom.
  15. anonymt namn
    #8

    Jag med

    hej, såg att du hade fått diagnosen. Jag e 13 och jag fick det när jag var typ 3-4 år gammal. Jag e inte av med det men jag har en god diagnos. Jag blev mest medlem när jag såg ditt medelande. Jag har inte varit så svårt sjuk men vi har haft det endå tuft. Jag hade det på huden "/
  16. 8
    Jag med hej, såg att du hade fått diagnosen. Jag e 13 och jag fick det när jag var typ 3-4 år gammal. Jag e inte av med det men jag har en god diagnos. Jag blev mest medlem när jag såg ditt medelande. Jag har inte varit så svårt sjuk men vi har haft det endå tuft. Jag hade det på huden "/
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    hej jag är 13 år och jag fick det när jag var 3 - 4 år och jag kan säga att du kan vara lung för din dotter kommer att få samma behandling som jag, jag har inte blivit av med det men jag har en bra diagnos "/ jag borde kunna svara om du har frågor. "/
  18. 9
    hej jag är 13 år och jag fick det när jag var 3 - 4 år och jag kan säga att du kan vara lung för din dotter kommer att få samma behandling som jag, jag har inte blivit av med det men jag har en bra diagnos "/ jag borde kunna svara om du har frågor. "/
  19. Medlem sedan
    May 2009
    #10
    JAg har haft LCH och nu e jag 13 år och jag e ganska upprörd över det, jag har inget handikapp :@
  20. 10
    JAg har haft LCH och nu e jag 13 år och jag e ganska upprörd över det, jag har inget handikapp :@
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Jag blir så arg jag e 13 och jag har inget handikap alls...
  22. 11
    Jag blir så arg jag e 13 och jag har inget handikap alls...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar