Har nån härinne fått jätte
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Har nån härinne fått jätte

    svullnalymfar nån stans, ex halsen och isåfall i vilket sammanhang fick ni det??
    Har fått jättesvullna på halsen, och var förkyld för en vecka sen. Kan det verkligen komma nu?

    Undrar oxå om nån hört talas om att helt plötsligt få en kraftig allergisk reaktion av hårfärg, så det blir svullet och utslag och kliar...
  2. 1
    Har nån härinne fått jätte svullnalymfar nån stans, ex halsen och isåfall i vilket sammanhang fick ni det??
    Har fått jättesvullna på halsen, och var förkyld för en vecka sen. Kan det verkligen komma nu?

    Undrar oxå om nån hört talas om att helt plötsligt få en kraftig allergisk reaktion av hårfärg, så det blir svullet och utslag och kliar...
  3. anchita
    #2
    Jepp, för ett par veckor sedan. Men det berodde på en brännskada, fick stafylokocker med blodförgiftning som nådde lymfkörtlarna.
    Jäkligt obehagligt.
    Rekommenderar alla att inte ramla in i en glödhet kamin med häcken före (ja, det är sant, det var så det var!)
  4. 2
    Jepp, för ett par veckor sedan. Men det berodde på en brännskada, fick stafylokocker med blodförgiftning som nådde lymfkörtlarna.
    Jäkligt obehagligt.
    Rekommenderar alla att inte ramla in i en glödhet kamin med häcken före (ja, det är sant, det var så det var!)
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Jag färgade håret för ett par veckor sedan. GJorde det när jag va gravid, och då fick jag en allergisk reaktion. Konstigt med tanke på att jag har färgat mig i 15 år. Nu när jag hade fått, så tänkte jag se om jag kunde färga mig utan reaktioner igen, men icke...Fick en kraftig reaktion. Svullen runt hela huvudet, typ där det hade kommit färg direkt på huden och hon inte torkat bort (gjorde d hos frisör) Öronen varade (uuuh), nacken var och är fortfarande jättesvullen och kliar. Tänkte om lymfarna kunde vara en komb av detta + förkylning. Dom svullna lymfarna sitter på halsen. 2 st bredvid varann och dom är ömma
  6. 3
    Jag färgade håret för ett par veckor sedan. GJorde det när jag va gravid, och då fick jag en allergisk reaktion. Konstigt med tanke på att jag har färgat mig i 15 år. Nu när jag hade fått, så tänkte jag se om jag kunde färga mig utan reaktioner igen, men icke...Fick en kraftig reaktion. Svullen runt hela huvudet, typ där det hade kommit färg direkt på huden och hon inte torkat bort (gjorde d hos frisör) Öronen varade (uuuh), nacken var och är fortfarande jättesvullen och kliar. Tänkte om lymfarna kunde vara en komb av detta + förkylning. Dom svullna lymfarna sitter på halsen. 2 st bredvid varann och dom är ömma

Liknande trådar

  1. Jag har fått en jätte hemorrojd : (
    By Ont i baken in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-11-23, 14:27
  2. Har någon härinne fått...
    By malaika in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:00
  3. JÄTTE sjuk och JÄTTE speedad
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 09:10
  4. Jag har fått bälte nu! Jätte...
    By Nette~Elliot&Ninni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 22:08
  5. Behöver råd *jätte jätte långt*
    By orolig in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar