Byxbekymmer
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Byxbekymmer

    Hej Alla..
    Jag har ett litet byxproblem..eller rättare sagt min 3 åriga tjej har ett byxproblem. Inga byxor sitter uppe. Jag har prövat med massor av olika slags jeans, bla pops jeans sk. slim fit, olika strumpbyxor, tights mm mm. Är det någon som har något bra förslag var man kan hitta byxor med "smal" midja.

    Tack på förhand
  2. 1
    Byxbekymmer Hej Alla..
    Jag har ett litet byxproblem..eller rättare sagt min 3 åriga tjej har ett byxproblem. Inga byxor sitter uppe. Jag har prövat med massor av olika slags jeans, bla pops jeans sk. slim fit, olika strumpbyxor, tights mm mm. Är det någon som har något bra förslag var man kan hitta byxor med "smal" midja.

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Haha!

    Kanske att börja med blöja igen....Nädå, jag fick tag i byxor till Elfa på Ica Maxi där hade de byxor med åtdragbar resår. Tror även PoP har sådana. Hon var ju inte ens två då hon slutade med byxupphängare=blöjorna och det var inte lätt. Hängslebyxor kan ju vara ett alternativ fast mindre praktiskt tycker jag.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  4. 2
    Haha! Kanske att börja med blöja igen....Nädå, jag fick tag i byxor till Elfa på Ica Maxi där hade de byxor med åtdragbar resår. Tror även PoP har sådana. Hon var ju inte ens två då hon slutade med byxupphängare=blöjorna och det var inte lätt. Hängslebyxor kan ju vara ett alternativ fast mindre praktiskt tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Hellan!

    idag såg jag byxor både på KappAhl o Lindex med justerbar midja. Rea dessutom.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Hellan! idag såg jag byxor både på KappAhl o Lindex med justerbar midja. Rea dessutom.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Mexx, Lego och Esprit har ganska smala midjor på sina byxor och dessutom så är de justerbara.
  8. 4
    Mexx, Lego och Esprit har ganska smala midjor på sina byxor och dessutom så är de justerbara.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    eller så satsar du på ett par klassiska hängseln, finns söta ute i butikerna, Adrian har ett par med Nalle Puh. Märkligt att de helt har försvunnit förresten, de var väldigt populära (och praktiska) när vi var små.
  10. 5
    eller så satsar du på ett par klassiska hängseln, finns söta ute i butikerna, Adrian har ett par med Nalle Puh. Märkligt att de helt har försvunnit förresten, de var väldigt populära (och praktiska) när vi var små.
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6
    Haha..
    Ja, det känns som blöja är enda utvägen för att byxorna ska sitta uppe . Inte nog med att de inte sitter uppe, hon har fått nån dille på att byxorna måste sitta på ett speciellt sätt. ABSOLUT inte för långa får dom vara. Större delen av hennes dag går åt att rätta till trosor, strumpbyxor, strumpor osv. På dagis säger dom att det förmodligen är en "fas" som förhoppningsvis går över.
    Tack för tipset om Ica Maxi..får testa det. Hängselbyxor vägrar hon sätta på sig.

    1000 tack/ Hellan
  12. 6
    Haha..
    Ja, det känns som blöja är enda utvägen för att byxorna ska sitta uppe . Inte nog med att de inte sitter uppe, hon har fått nån dille på att byxorna måste sitta på ett speciellt sätt. ABSOLUT inte för långa får dom vara. Större delen av hennes dag går åt att rätta till trosor, strumpbyxor, strumpor osv. På dagis säger dom att det förmodligen är en "fas" som förhoppningsvis går över.
    Tack för tipset om Ica Maxi..får testa det. Hängselbyxor vägrar hon sätta på sig.

    1000 tack/ Hellan
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Tack så mycket för tipset. Får testa de också Det är ju så konstigt att de inte gör kläder för olika storlekar på barn, som de gör för större barn, slim, regular och x-tra.

    /Hellan
  14. 7
    Tack så mycket för tipset. Får testa de också Det är ju så konstigt att de inte gör kläder för olika storlekar på barn, som de gör för större barn, slim, regular och x-tra.

    /Hellan
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Min lilla tjej är väldigt bestämd ang. klädseln, jag måste tvinga henne. Hängslen tror jag inte hon sätter på sig, men det är helt klart värt ett försök.
    Tack för tipset/ Hellan
  16. 8
    Min lilla tjej är väldigt bestämd ang. klädseln, jag måste tvinga henne. Hängslen tror jag inte hon sätter på sig, men det är helt klart värt ett försök.
    Tack för tipset/ Hellan
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Jag köper på COOP

    till mina båda smalisar. De har i alla fall ofta väldigt smala tröjor.
  18. 9
    Jag köper på COOP till mina båda smalisar. De har i alla fall ofta väldigt smala tröjor.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Super..får testa det också. Jag tycket även att tröjor har en förmåga att bli korta och vida.
    Tack för tipset
    /Hellan
  20. 10
    Super..får testa det också. Jag tycket även att tröjor har en förmåga att bli korta och vida.
    Tack för tipset
    /Hellan

Liknande trådar

  1. Byxbekymmer
    By pösmunken in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 06:54
  2. Byxbekymmer..
    By Dixie77 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 15:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar