Akut om vitpepparkorn!!!
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Akut om vitpepparkorn!!!

    Hjälper det även då man är väldigt lös i magen?? Är det ett korn/10 kg som man ska äta??

    Jättetacksam för svar snarast....
    Anna-Lisa med Isak -99 & Vilma -06
  2. 1
    Akut om vitpepparkorn!!! Hjälper det även då man är väldigt lös i magen?? Är det ett korn/10 kg som man ska äta??

    Jättetacksam för svar snarast....
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Glömde skriva att jag även har illamående känsla...
  4. 2
    Glömde skriva att jag även har illamående känsla...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Egentligen ska man ju ta vitpepparn innan man börjar må dåligt. Jag tar alltid när jag hört att nån på dagis är sjuk eller om barnen blivit dåliga så proppar jag i mig.
    Vet inte hur många exakt man ska ta jag stoppar i mig typ 10-15 st. Då håller man sig garanterat frisk
    Testa, du blir ju inte sämre utav dom om du ändå kommer att bli sjuk. Hoppas att det funkar!!
  6. 3
    Egentligen ska man ju ta vitpepparn innan man börjar må dåligt. Jag tar alltid när jag hört att nån på dagis är sjuk eller om barnen blivit dåliga så proppar jag i mig.
    Vet inte hur många exakt man ska ta jag stoppar i mig typ 10-15 st. Då håller man sig garanterat frisk
    Testa, du blir ju inte sämre utav dom om du ändå kommer att bli sjuk. Hoppas att det funkar!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Tack för ditt snabba svar... kände den där illamåendekänslan nyss å sen fick jag rusa in på toan... illamåendet försvinner när jag sitter där men kommer igen efter en stund å så får jag rusa in på toan igen.
    Jag tar å stoppar i mej 15 vitpepparkorn nu och hoppas att magen lugnar ner sej.

    Ännu en gång Tack för dit snabba svar!!
  8. 4
    Tack för ditt snabba svar... kände den där illamåendekänslan nyss å sen fick jag rusa in på toan... illamåendet försvinner när jag sitter där men kommer igen efter en stund å så får jag rusa in på toan igen.
    Jag tar å stoppar i mej 15 vitpepparkorn nu och hoppas att magen lugnar ner sej.

    Ännu en gång Tack för dit snabba svar!!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Det finns väl egentligen ingenting som säger att man slipper magsjuka ens om man tar vitpepparkorn, jag hör till dem som proppar i mig en näve om någon i min närhet är magsjuk som vi träffat, så testa du blir iaf inte sämre
  10. 5
    Det finns väl egentligen ingenting som säger att man slipper magsjuka ens om man tar vitpepparkorn, jag hör till dem som proppar i mig en näve om någon i min närhet är magsjuk som vi träffat, så testa du blir iaf inte sämre
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Jag tog 15 vitpepparkorn igår och har inte kräkts trots att det varit nära vid några gågner i natt. Ska kanske ta 15 korn till idag?? Dock har jag en väldigt lös mage... men hellre diarré än kräk. Min mamma köper proviva nypon och blåbär till mej och skorpor också. Skönt att slippa gå ut.

    Ringde till barnmottagningen angående Vilmas feber som hon nu haft till och från i en månad så nu väntar jag på att sköterskan ska ringa tillbaka när hon pratat med läkaren.

    Hur är det med Charlie? Har hans feber sjunkit?
  12. 6
    Jag tog 15 vitpepparkorn igår och har inte kräkts trots att det varit nära vid några gågner i natt. Ska kanske ta 15 korn till idag?? Dock har jag en väldigt lös mage... men hellre diarré än kräk. Min mamma köper proviva nypon och blåbär till mej och skorpor också. Skönt att slippa gå ut.

    Ringde till barnmottagningen angående Vilmas feber som hon nu haft till och från i en månad så nu väntar jag på att sköterskan ska ringa tillbaka när hon pratat med läkaren.

    Hur är det med Charlie? Har hans feber sjunkit?
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7
    Jag tar vitpepparkorn både morgon och kväll medans någon är sjuk så ta några till du

    Skönt att din mamma kommer med flytande 'mat' åt dig

    Om Charlie skrev jag precis ett nytt inlägg..vattkoppor bekräftat här hemma..
  14. 7
    Jag tar vitpepparkorn både morgon och kväll medans någon är sjuk så ta några till du

    Skönt att din mamma kommer med flytande 'mat' åt dig

    Om Charlie skrev jag precis ett nytt inlägg..vattkoppor bekräftat här hemma..
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    fråga...

    tuggar ni på dem eller sväljer dem hela? för jag menar, att tugga på vitpepparkorn torde väl bli väldigt starkt?
  16. 8
    fråga... tuggar ni på dem eller sväljer dem hela? för jag menar, att tugga på vitpepparkorn torde väl bli väldigt starkt?
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Sväljer de hela. Alla på en gång till ett glas vatten. Usch ja att tugga på de...
  18. 9
    Sväljer de hela. Alla på en gång till ett glas vatten. Usch ja att tugga på de...
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    skönt att du slapp kräkas det är såååå äckligt
    hoppas oxå wilma snart blir frisk!
  20. 10
    skönt att du slapp kräkas det är såååå äckligt
    hoppas oxå wilma snart blir frisk!
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    USch ja... kräk är mycket värre än diarré... Vilma har nu haft 40, 1 graders feber så jag gav henne alvedon. Hon sover och har så gjort så gott som hela eftermiddagen den lilla stackaren. Nu har hon haft feber till och från i en månad men hon blir ju frisk någon gång i alla fall... (hellre att hon har feber och inte magsjuka)
  22. 11
    USch ja... kräk är mycket värre än diarré... Vilma har nu haft 40, 1 graders feber så jag gav henne alvedon. Hon sover och har så gjort så gott som hela eftermiddagen den lilla stackaren. Nu har hon haft feber till och från i en månad men hon blir ju frisk någon gång i alla fall... (hellre att hon har feber och inte magsjuka)

Liknande trådar

  1. Vitpepparkorn
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 16:13
  2. 10 vitpepparkorn?
    By Ewitha in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 10:37
  3. 10 vitpepparkorn...
    By alacs in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 22:14
  4. Vitpepparkorn
    By 1Charlotta in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:20
  5. vitpepparkorn
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 14:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar