Vad katten gör man?
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vad katten gör man?

    A har vaknat kl 5 i flera månader nu!!!
    Hon är som sin storasyster och somnar inte om av välling, hon vill snarare inte ha välling överhuvudtaget vid det klockslaget
    För en månad sedan fick hon eget rum och då sov hon lite längre men nu är det samma visa igen.
    Tur att min man inte behöver lika mycket sömn som jag annars hade jag varit ett vrak... Men det klart att han oxå är trött emellanåt.

    Snälla säg att det snart går över.
    I juli kommer bebis och tänk om det fortfarande håller på. *Ryyyyys*
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  2. 1
    Vad katten gör man? A har vaknat kl 5 i flera månader nu!!!
    Hon är som sin storasyster och somnar inte om av välling, hon vill snarare inte ha välling överhuvudtaget vid det klockslaget
    För en månad sedan fick hon eget rum och då sov hon lite längre men nu är det samma visa igen.
    Tur att min man inte behöver lika mycket sömn som jag annars hade jag varit ett vrak... Men det klart att han oxå är trött emellanåt.

    Snälla säg att det snart går över.
    I juli kommer bebis och tänk om det fortfarande håller på. *Ryyyyys*
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Det blir bättre... A vaknade vid 6-tiden (jag vet, 6-tiden skulle vara rena drömmen för er) när hon var under året, sedan blev det bättre.
    Min systers kille vaknade vid 5-tiden, hela första året, sedan har det också blivit bättre och bättre (nu är han 1,5 och vaknar vid 6:30). Så, det blir bättre, men när vet jag tyvärr inte... Vissa barn vaknar tidigt, tyvärr.
    Det verkar som om ni ör allt jag kan komma på, eget rum osv. Kanske kan ni lägg ner leksaker i hans säng när ni lägger er, så kanske han ligger och leker med dem i 30 min innan ni måste gå upp med honom? Annars har jag inga råd...
    Hoppas att ni kan få avlastning någon natt då oh då av mor- eller farföräldrar.
    Kram på er
  4. 2
    Det blir bättre... A vaknade vid 6-tiden (jag vet, 6-tiden skulle vara rena drömmen för er) när hon var under året, sedan blev det bättre.
    Min systers kille vaknade vid 5-tiden, hela första året, sedan har det också blivit bättre och bättre (nu är han 1,5 och vaknar vid 6:30). Så, det blir bättre, men när vet jag tyvärr inte... Vissa barn vaknar tidigt, tyvärr.
    Det verkar som om ni ör allt jag kan komma på, eget rum osv. Kanske kan ni lägg ner leksaker i hans säng när ni lägger er, så kanske han ligger och leker med dem i 30 min innan ni måste gå upp med honom? Annars har jag inga råd...
    Hoppas att ni kan få avlastning någon natt då oh då av mor- eller farföräldrar.
    Kram på er
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Lite samma här, Ture vaknar 5.15-6.00 och vi är helt slut. Framför allt jag som ammar 2-3 ggr per natt. Vi försöker hålla Ture vaken lite längre på kvällarna, men det verkar inte hjälpa. Och stoppa i honom mycket mat under dan så att han inte ska amma så mycket på nätterna, men det funkar inte heller riktigt som vi vill. Vällingen blir han väldigt glad över, men han leker mest med flaskan och verkar inte tycka att smaken är något vidare.

    Antar att det är en fas just nu, och att det blir bättre snart.

    Före 6 borde inga föräldrar behöva gå upp, det är ju alldeles för tidigt. Och helst inte före 7 heller.

    /kramar
  6. 3
    Lite samma här, Ture vaknar 5.15-6.00 och vi är helt slut. Framför allt jag som ammar 2-3 ggr per natt. Vi försöker hålla Ture vaken lite längre på kvällarna, men det verkar inte hjälpa. Och stoppa i honom mycket mat under dan så att han inte ska amma så mycket på nätterna, men det funkar inte heller riktigt som vi vill. Vällingen blir han väldigt glad över, men han leker mest med flaskan och verkar inte tycka att smaken är något vidare.

    Antar att det är en fas just nu, och att det blir bättre snart.

    Före 6 borde inga föräldrar behöva gå upp, det är ju alldeles för tidigt. Och helst inte före 7 heller.

    /kramar
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Det är väl bara och vänta

    I morse vaknade hon 6.00 men storasyrran vaknade tidigt istället. *suck*
    Hoppas hon blir bättre vid 1-årsålder, "bara" 3 månader kvar.
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  8. 4
    Det är väl bara och vänta I morse vaknade hon 6.00 men storasyrran vaknade tidigt istället. *suck*
    Hoppas hon blir bättre vid 1-årsålder, "bara" 3 månader kvar.

Liknande trådar

  1. Hål på katten.
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 08:14
  2. Katten
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 03:29
  3. Det var som katten
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 13:10
  4. Katten
    By tänker på er in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 02:42
  5. Katten
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 00:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar