...då: Jag har haft en kapitalförsäkring som jag inte ville ha längre, så jag ringde till Skandia och bad dem lösa in den. Det gick bra, det skulle kosta 500 kr i avgift men det spelade inte så stor roll eftersom fonderna jag placerat i gått rätt bra. Fick en blankett hemskickad där jag skulle fylla i alla uppgifter + skriva på och även bifoga FÖRSÄKRINGSBREVET.

Jag brukar vara bra på att spara såna papper och har en massa papper sparade ang. den där fonden, bl.a. uppdraget till min försäkringsmäklare att teckna den och årsbeskeden.

Men inget försäkringsbrev, jag tror helt enkelt inte att jag fått något, borde spart det i så fall. Men försäkringsbrevet skulle in! Och var det borta gick det också bra, men då fick jag fylla i en blankett om hur jag förvarat det och när jag sett det senast och vad jag trott hänt med det förbonkade försäkringsbrevet. Annars skulle jag inte få mina pengar (observera MINA pengar som jag tjänat ihop i mitt anletes svett).

Hallå, lever vi inte i det digitaliserade samhället? Jag kan logga in på mitt konto och välja om fonder i den där försäkringen. Allt finns på datorn, men så behöver man ett försäkringsbrev på PAPPER? Varför? Skum pryl.