My blir också storasyster
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    My blir också storasyster

    Ja, så är det. My ska alltså bli storasyster och dessutom väldigt snart (fast ur mitt perspektiv känns det ju väldigt lååångt kvar, precis som andra skrivit). Jag är också i v. 31 som Ylva med Agnes och "caroldahl". Mitt bf är den 1/4 men jag har "beställt" igångsättning den 19/3, dvs i v38+1.

    Med My så ville jag berätta för alla, så fort som möjligt, men nu har jag hållit det lågt för att undvika alla "positiva kommentarer" som t.ex. att "Ja, men den här gången kommer det gå bra!!!!". Jaha, och vad vet de om det? Jag blir bara less när jag hör det, speciellt från folk som vet att My dog, men de vet inte varför och de frågar inte heller.

    Bestämde mig iallafall för att berätta för er här på aff nu, eftersom jag möttes av glädjande nyheter från några som fått sina barn. Verkligen jätteroligt!

    Kan också berätta att det är en lillebror och han ska heta Isak. Jag utgår ifrån att han kommer se ut som en Isak :-) annars får väl stackarn leva med att han ser ut att heta nåt helt annat i resten av sitt liv. Han växer som han ska och alla värden är bra på mig. Vid senaste ultraljudet (vi går var fjärde vecka) v. 28+4, vägde han 1300 gram.

    Den här resan har varit och är jättejobbig. Även fast vi blev otroligt lyckliga över att vara gravid igen (jag vet att det är många som kämpar, så jag ska inte klaga), så känns det som att denna graviditet är dubbelt så lång som med My.
    Dessa sista 7,5 veckor som är kvar vet jag inte vad jag ska göra av riktigt. Jag orkar liksom inte göra nåt heller, så det blir mest timmar framför TVn på kvällarna. Och så jobbar jag 50% och det hjälper lite.

    Håller alla tummar för alla änglaföräldrar som kämpar för att bli gravida igen, eller som redan är gravida. Och grattis till er som har fått en till familjemedlem!

    Kramar från
    /Anna, snart mamma både till *My* och Isak
    Anna, mamma till *My* f/d 6/1-06 och Isak 19/3-07
  2. 1
    My blir också storasyster Ja, så är det. My ska alltså bli storasyster och dessutom väldigt snart (fast ur mitt perspektiv känns det ju väldigt lååångt kvar, precis som andra skrivit). Jag är också i v. 31 som Ylva med Agnes och "caroldahl". Mitt bf är den 1/4 men jag har "beställt" igångsättning den 19/3, dvs i v38+1.

    Med My så ville jag berätta för alla, så fort som möjligt, men nu har jag hållit det lågt för att undvika alla "positiva kommentarer" som t.ex. att "Ja, men den här gången kommer det gå bra!!!!". Jaha, och vad vet de om det? Jag blir bara less när jag hör det, speciellt från folk som vet att My dog, men de vet inte varför och de frågar inte heller.

    Bestämde mig iallafall för att berätta för er här på aff nu, eftersom jag möttes av glädjande nyheter från några som fått sina barn. Verkligen jätteroligt!

    Kan också berätta att det är en lillebror och han ska heta Isak. Jag utgår ifrån att han kommer se ut som en Isak :-) annars får väl stackarn leva med att han ser ut att heta nåt helt annat i resten av sitt liv. Han växer som han ska och alla värden är bra på mig. Vid senaste ultraljudet (vi går var fjärde vecka) v. 28+4, vägde han 1300 gram.

    Den här resan har varit och är jättejobbig. Även fast vi blev otroligt lyckliga över att vara gravid igen (jag vet att det är många som kämpar, så jag ska inte klaga), så känns det som att denna graviditet är dubbelt så lång som med My.
    Dessa sista 7,5 veckor som är kvar vet jag inte vad jag ska göra av riktigt. Jag orkar liksom inte göra nåt heller, så det blir mest timmar framför TVn på kvällarna. Och så jobbar jag 50% och det hjälper lite.

    Håller alla tummar för alla änglaföräldrar som kämpar för att bli gravida igen, eller som redan är gravida. Och grattis till er som har fått en till familjemedlem!

    Kramar från
    /Anna, snart mamma både till *My* och Isak
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hej anna, vad roligt att se dig inne på detta snacket, grattis till din nya graviditet. Jag förstår alla dina tankar och oro som kommer.
    Välkommen in hit. Hoppas snart få läsa mer om hur eran lille Isak växer fint i magen å en härlig förlossningsberättelse lite längre fram.
    många kramar/Sarah m *Josephine* + lillfis - 15dgr
  4. 2
    Hej anna, vad roligt att se dig inne på detta snacket, grattis till din nya graviditet. Jag förstår alla dina tankar och oro som kommer.
    Välkommen in hit. Hoppas snart få läsa mer om hur eran lille Isak växer fint i magen å en härlig förlossningsberättelse lite längre fram.
    många kramar/Sarah m *Josephine* + lillfis - 15dgr
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Åhh vad glad jag blev att se dig här inne.. de värmde mitt hjärta....Förstår hur de känns och speciellt när de är så nära men ändå 7 LÅÅÅnga veckor..de sista 7 veckorna för mig var ett helevet ursäkta svordomen.Men de var såå....som du sktev så kändes de som en evihets graviditet med GAbriel i gemförelse med engel...tror att de föralltid kommer att kännas så i slutet för oss änglamammor..... Håller mina tummar för er.

    Kram Åsa
  6. 3
    Åhh vad glad jag blev att se dig här inne.. de värmde mitt hjärta....Förstår hur de känns och speciellt när de är så nära men ändå 7 LÅÅÅnga veckor..de sista 7 veckorna för mig var ett helevet ursäkta svordomen.Men de var såå....som du sktev så kändes de som en evihets graviditet med GAbriel i gemförelse med engel...tror att de föralltid kommer att kännas så i slutet för oss änglamammor..... Håller mina tummar för er.

    Kram Åsa
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Vad ska jag säja? Blev så glad av att se dig berätta. Fast jag har vetat så länge att Isak är på väg så fick du mig att börja gråta. Vet hur svårt det är att berätta ibland men nu har du tagit ett jättestort steg fram.

    Jag längtar också så hemskt efter Isak, ska äta en massa vitlök och annat som håller förkylningar borta så jag får se honom så snart jag får. Håller just nu på att skriva hejaramsor som jag ska hojta utanför förlossningen när det väl är dags

    Kramar
  8. 4
    Vad ska jag säja? Blev så glad av att se dig berätta. Fast jag har vetat så länge att Isak är på väg så fick du mig att börja gråta. Vet hur svårt det är att berätta ibland men nu har du tagit ett jättestort steg fram.

    Jag längtar också så hemskt efter Isak, ska äta en massa vitlök och annat som håller förkylningar borta så jag får se honom så snart jag får. Håller just nu på att skriva hejaramsor som jag ska hojta utanför förlossningen när det väl är dags

    Kramar
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Hej Anna

    Vad roligt att se att du också kommer ut. Jag förstår precis vad du menar med att få kommentarer. De kommentarerna har gjort att jag har slutit in mig igen och har svårt att jobba. Har svårt att överhuvudtaget vara bland folk igen, för alla förväntar sig att man ska vara så odelat lycklig. Och visst är jag lycklig, men jag är ju livrädd och tänker mer och mer på Agnes. Även om jag alltid har tänkt på henne varje dag.

    Isak är så himla gulligt namn. Roligt också att vi har bf-datumen efter varandra. Men jag vet inte ännu när vi ska få se Egon. Jag velar fram och tillbaka. Nu är jag inne på att vänta ända till bf, den 2/4 och be om igångsättning den dagen, om inte Egon redan bestämt sig för att komma ut.

    Men man vet aldrig, så hysterisk som jag till och från så kanske det ändå blir ett snitt till slut.

    Kramar
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  10. 5
    Hej Anna Vad roligt att se att du också kommer ut. Jag förstår precis vad du menar med att få kommentarer. De kommentarerna har gjort att jag har slutit in mig igen och har svårt att jobba. Har svårt att överhuvudtaget vara bland folk igen, för alla förväntar sig att man ska vara så odelat lycklig. Och visst är jag lycklig, men jag är ju livrädd och tänker mer och mer på Agnes. Även om jag alltid har tänkt på henne varje dag.

    Isak är så himla gulligt namn. Roligt också att vi har bf-datumen efter varandra. Men jag vet inte ännu när vi ska få se Egon. Jag velar fram och tillbaka. Nu är jag inne på att vänta ända till bf, den 2/4 och be om igångsättning den dagen, om inte Egon redan bestämt sig för att komma ut.

    Men man vet aldrig, så hysterisk som jag till och från så kanske det ändå blir ett snitt till slut.

    Kramar

Liknande trådar

  1. Lillasyster blir storasyster...
    By -Majsan- in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 16:02
  2. Storasyster blir vaccinerad...
    By sisak in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 23:57
  3. Lillasyster blir storasyster!!
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:01
  4. Maya blir storasyster!
    By Å.sa in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:35
  5. Elsa blir storasyster
    By lingongrova in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 08:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar