Appropå frukost/inte frukost?
Ordet är fritt
  1. -Sunflower-
    #1

    Appropå frukost/inte frukost?

    Ger ni era barn frukost hemma innan dagis/dagmamma? Om ni inte gör det,varför gör ni inte det?
    Jag skulle aldrig kunna låta något av mina barn gå hemifrån utan att fått frukost.
  2. 1
    Appropå frukost/inte frukost? Ger ni era barn frukost hemma innan dagis/dagmamma? Om ni inte gör det,varför gör ni inte det?
    Jag skulle aldrig kunna låta något av mina barn gå hemifrån utan att fått frukost.
  3. Terese A
    #2
    det gör jag
    Vi har aldrig haft ngn frukost kultur hos oss.
    Ingen käkar frukost.
    Den lilla får en bulle på vägen.
  4. 2
    det gör jag
    Vi har aldrig haft ngn frukost kultur hos oss.
    Ingen käkar frukost.
    Den lilla får en bulle på vägen.
  5. -Sunflower-
    #3
    Frukostkultur? Men en bulle? kanelbulle?
  6. 3
    Frukostkultur? Men en bulle? kanelbulle?
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Nu gör jag det när de börjar halv 9..vill inte heller skicka iväg dem utan att de har ätit.
    Men innan har de börjat lagom till frukosten på dagis då har de inte ätit hemma innan.

    Jag kan bli skogstokig på svågern som aldrig ger barnen frukost, och ibland när jag ska passa dem är de vrålhungriga när de kommer hit..
  8. 4
    Nu gör jag det när de börjar halv 9..vill inte heller skicka iväg dem utan att de har ätit.
    Men innan har de börjat lagom till frukosten på dagis då har de inte ätit hemma innan.

    Jag kan bli skogstokig på svågern som aldrig ger barnen frukost, och ibland när jag ska passa dem är de vrålhungriga när de kommer hit..
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Oftast inte. Varför? För att han då äter frukost på förskolan.

    vaknar han dock väldigt tidigt så brukar han äta nåt lite här hemma, om det är för lång tid till kl 8 då frukost serveras på förskolan. Men oftast lämnar jag 8 och han går upp halv åtta, då behöver han inget innan.
  10. 5
    Oftast inte. Varför? För att han då äter frukost på förskolan.

    vaknar han dock väldigt tidigt så brukar han äta nåt lite här hemma, om det är för lång tid till kl 8 då frukost serveras på förskolan. Men oftast lämnar jag 8 och han går upp halv åtta, då behöver han inget innan.
  11. Hosanna
    #6
    Här är det mysig frukost gemensamt varje morgon - även när jag jobbar. Sonen äter kanske en ostrulle och några russin men vi andra tillhör frukostklubbens mästare. *s*
  12. 6
    Här är det mysig frukost gemensamt varje morgon - även när jag jobbar. Sonen äter kanske en ostrulle och några russin men vi andra tillhör frukostklubbens mästare. *s*
  13. Terese A
    #7
    ja ibland
  14. 7
    ja ibland
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    frukosten har varit helig hos oss hela familjen äter en rejäl frukost, hemma. Omman lämnar sitt barn i barnomsorge vid 6-7 kan jag förstå om man hoppar frukosten då kan lite mer sömn vara viktigare. När mina barn gick på dagis tog de bort frukosten på dagis baar mellis fans kvar...
  16. 8
    frukosten har varit helig hos oss hela familjen äter en rejäl frukost, hemma. Omman lämnar sitt barn i barnomsorge vid 6-7 kan jag förstå om man hoppar frukosten då kan lite mer sömn vara viktigare. När mina barn gick på dagis tog de bort frukosten på dagis baar mellis fans kvar...
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag förstår inte varför de ska äta hemma om de ändå får frukost på dagis?

    Vi har ett späckat schema på morgonen, så all tid som kan sparas är v'rdefull.

    Skolbarnen äter dock hemma.
  18. 9
    Jag förstår inte varför de ska äta hemma om de ändå får frukost på dagis?

    Vi har ett späckat schema på morgonen, så all tid som kan sparas är v'rdefull.

    Skolbarnen äter dock hemma.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Mina barn

    får inte frukost på dagis, så självklart får de frukost hemma innan.

    Sen tycker jag nog det kan beror lite på hur lång tid det går mellan väckning och dagisets frukost. Vi bor 5 minuter från dagis... om mina barn vaknade, tog på sig, åkte iväg och dagis äter frukost 15-20 minuter senare skulle jag inte se nån anledning till frukost hemma.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  20. 10
    Mina barn får inte frukost på dagis, så självklart får de frukost hemma innan.

    Sen tycker jag nog det kan beror lite på hur lång tid det går mellan väckning och dagisets frukost. Vi bor 5 minuter från dagis... om mina barn vaknade, tog på sig, åkte iväg och dagis äter frukost 15-20 minuter senare skulle jag inte se nån anledning till frukost hemma.
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    alltid. Dels därför att jag är uppvuxen med stadig frukost och "frukosten är dagens viktigaste mål" ringande i öronen, och dels eftersom jag själv känner av lågt blodsocker rätt så rejält om jag av nån anledning inte skulle ha ätit frukost innan jag går hemifrån (händer i princip aldrig). Barna ska ju ha bästa förutsättningarna att klara av dagens utmaningar

    Förekommer dert alltså att man inte äter frukost hemma - frivilligt? Tidsbrist kan jag förstå kan krångla till det, men vill inte alla äta frukost?:O
  22. 11
    alltid. Dels därför att jag är uppvuxen med stadig frukost och "frukosten är dagens viktigaste mål" ringande i öronen, och dels eftersom jag själv känner av lågt blodsocker rätt så rejält om jag av nån anledning inte skulle ha ätit frukost innan jag går hemifrån (händer i princip aldrig). Barna ska ju ha bästa förutsättningarna att klara av dagens utmaningar

    Förekommer dert alltså att man inte äter frukost hemma - frivilligt? Tidsbrist kan jag förstå kan krångla till det, men vill inte alla äta frukost?:O
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12
    Mina barn börjar 8.30 och då får dom frukost hemma,men om dom kommer tidigare och ska äta frukost på fritids så behöver dom inte äta hemma om dom inte vill.
  24. 12
    Mina barn börjar 8.30 och då får dom frukost hemma,men om dom kommer tidigare och ska äta frukost på fritids så behöver dom inte äta hemma om dom inte vill.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Vad synd att de tog bort frukosten på dagis..På barnens dagis har de bra frukost, gröt ibland, fil och flingor, mackor mm.
  26. 13
    Vad synd att de tog bort frukosten på dagis..På barnens dagis har de bra frukost, gröt ibland, fil och flingor, mackor mm.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Nej det förstår jag inte heller. Om det inte är så att barnet frukostvägrar på förskolan eller man av annan anledning är rädd att h*N inte får i sig vad h*n behöver...
  28. 14
    Nej det förstår jag inte heller. Om det inte är så att barnet frukostvägrar på förskolan eller man av annan anledning är rädd att h*N inte får i sig vad h*n behöver...
  29. -Sunflower-
    #15
    men om skolbarnen äter hemma..vad gör dom andra då? medans dom äter? Är det inte mysigare att hela familjen äter frukost tillsammans??
  30. 15
    men om skolbarnen äter hemma..vad gör dom andra då? medans dom äter? Är det inte mysigare att hela familjen äter frukost tillsammans??
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    Mina abrn får inte gå hemifrån utan frukost annat än i absoluta nödfall, kris i Kapernaum och dyl, annars ska de ALLTID ha ätit hemma. Vet inteom det är så viktigt men för mig känns det väldigt viktigt. Helgfrukostarna är heliga o vardagsfrukostarna ska helgas dom med...
  32. 16
    Mina abrn får inte gå hemifrån utan frukost annat än i absoluta nödfall, kris i Kapernaum och dyl, annars ska de ALLTID ha ätit hemma. Vet inteom det är så viktigt men för mig känns det väldigt viktigt. Helgfrukostarna är heliga o vardagsfrukostarna ska helgas dom med...
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Aha jamen dåså. Om barnen får frukost på dagis tidigt på morgonen är det väl helt OK att äta där istället för hemma - jag missförstod och troddde frågan gälllde att _hoppa över_ frukost....*ryyys*
  34. 17
    Aha jamen dåså. Om barnen får frukost på dagis tidigt på morgonen är det väl helt OK att äta där istället för hemma - jag missförstod och troddde frågan gälllde att _hoppa över_ frukost....*ryyys*
  35. Terese A
    #18
    Va?
    Konstigt att svenska barn är överviktiga....om de käkar dubbelfrulle!!
  36. 18
    Va?
    Konstigt att svenska barn är överviktiga....om de käkar dubbelfrulle!!
  37. -Sunflower-
    #19
    fast hur lång tid tar dett att bre mackor och hälla upp tex fil? Jag tycker också att frukosten är viktig.
  38. 19
    fast hur lång tid tar dett att bre mackor och hälla upp tex fil? Jag tycker också att frukosten är viktig.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Nåja, två frukostar är nog knappast boven till överviktsproblematiken hos barn.....
  40. 20
    Nåja, två frukostar är nog knappast boven till överviktsproblematiken hos barn.....
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Flicka som inte äter frukost...
    By smurfina in forum _99 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 22:17
  2. Nybakat bröd till frukost eller inte?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:33
  3. Forts. om frukost. NÄR serveras frukost?
    By Gia. in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 20:48
  4. 2,5-åring som inte äter frukost.
    By jeanett in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 17:24
  5. Vaddå *frukost ska inte vara gott*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar