Vad läser ni nu? - Sidan 2
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #21
    "Brännmärkt" av Catharina Ingelman-Sundberg läser jag. Den utspelar sig i medeltidens Stockholm och verkade intressant när jag läste baksidan. Men den är lite seg, den griper inte tag. :-( Funderar på att ge upp...

    Och så lyssnar jag fortfarande på "Nobels Testamente", men nu är jag inne på sista CDn. :-)
  2. 21
    "Brännmärkt" av Catharina Ingelman-Sundberg läser jag. Den utspelar sig i medeltidens Stockholm och verkade intressant när jag läste baksidan. Men den är lite seg, den griper inte tag. :-( Funderar på att ge upp...

    Och så lyssnar jag fortfarande på "Nobels Testamente", men nu är jag inne på sista CDn. :-)
  3. -Helena-
    #22
    Kul, jag hoppades just att det skulle vara så. Den känns lite småtrist i början, lite oj-vilka-kufiska-människor-det-finns på ett övertydligt sätt men jag ska fortsätta:-)
  4. 22
    Kul, jag hoppades just att det skulle vara så. Den känns lite småtrist i början, lite oj-vilka-kufiska-människor-det-finns på ett övertydligt sätt men jag ska fortsätta:-)
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #23
    Har precis läst ut den. Tyckte den var rätt seg överlag, hoppas du gillar den bättre än jag...!
  6. 23
    Har precis läst ut den. Tyckte den var rätt seg överlag, hoppas du gillar den bättre än jag...!
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #24
    Fortfarande Vindens skugga. Den är som CD-bok och jag har kommit av mig lite med den, tyvärr. Är väl halvvägs nu.

    Sen är jag HELT inne i George RR Martins fantasyepos A Song of Ice and Fire, och plöjer nu del 3-bok 2 för andra gången inför A Feast For Crows som är den senaste i serien. Fantasy när den är som bäst!
  8. 24
    Fortfarande Vindens skugga. Den är som CD-bok och jag har kommit av mig lite med den, tyvärr. Är väl halvvägs nu.

    Sen är jag HELT inne i George RR Martins fantasyepos A Song of Ice and Fire, och plöjer nu del 3-bok 2 för andra gången inför A Feast For Crows som är den senaste i serien. Fantasy när den är som bäst!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #25
    Jo, den är väl rätt så kul - inte så superseriös och jag föredrar ärligt talat brittisk chic-lit framför amerikansk, men lite skön förströelse är det ju...

    Det är dags om sisådär 3 veckor - fast jag räknar med att gå över lite ;-)
  10. 25
    Jo, den är väl rätt så kul - inte så superseriös och jag föredrar ärligt talat brittisk chic-lit framför amerikansk, men lite skön förströelse är det ju...

    Det är dags om sisådär 3 veckor - fast jag räknar med att gå över lite ;-)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #26
    Jag har de flesta! En jag rekommenderar är One Hit Wonder. Jag tycker att hon tillhör de bättre chic-litförfattarna...
  12. 26
    Jag har de flesta! En jag rekommenderar är One Hit Wonder. Jag tycker att hon tillhör de bättre chic-litförfattarna...
  13. -Helena-
    #27
    Tack för tips om fantasy! Den genren är en djungel tycker jag och jag orkar inte riktigt botanisera själv... vilken tur att man kan få idéer här!!
  14. 27
    Tack för tips om fantasy! Den genren är en djungel tycker jag och jag orkar inte riktigt botanisera själv... vilken tur att man kan få idéer här!!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #28
    Drömmar ur snö av Anna Jansson.
  16. 28
    Drömmar ur snö av Anna Jansson.
  17. Cissi med G och A
    #29

    Åh, så snart!

    Har du slutat jobba? Lycka till!!
  18. 29
    Åh, så snart! Har du slutat jobba? Lycka till!!
  19. -Helena-
    #30
    Jag har bara läst Ralph's Party men den gillade jag! Är annars inget stort fan av chicklit men Jewell brukar jag rekommendera om någon pressar mig;-) En annan författare som skriver OK (har bara läst på engelska så jag vet inte hur översättningarna är), också ganska lättviktigt men med ett seriöst intresse för sina huvudpersoner och historier är Joanna Trollope. Lite tantigare men helt OK när man är på det humöret!
  20. 30
    Jag har bara läst Ralph's Party men den gillade jag! Är annars inget stort fan av chicklit men Jewell brukar jag rekommendera om någon pressar mig;-) En annan författare som skriver OK (har bara läst på engelska så jag vet inte hur översättningarna är), också ganska lättviktigt men med ett seriöst intresse för sina huvudpersoner och historier är Joanna Trollope. Lite tantigare men helt OK när man är på det humöret!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #31
    Då ska du börja med A Game of Thrones, som är den första... en godbit på 800 sidor. Sen är du fast!
  22. 31
    Då ska du börja med A Game of Thrones, som är den första... en godbit på 800 sidor. Sen är du fast!
  23. -Helena-
    #32
    OK! Jag ska gå förbi bibblan och kolla vad de har inne. Jag tänkte ändå börja med Tad Williams men det kan ju vara mysigt att veta att något väntar:-)
  24. 32
    OK! Jag ska gå förbi bibblan och kolla vad de har inne. Jag tänkte ändå börja med Tad Williams men det kan ju vara mysigt att veta att något väntar:-)
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #33

    Vad tycker du?

    Har den på vänt.
    Bibbi m Juni + 3 söner
  26. 33
    Vad tycker du? Har den på vänt.
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #34

    Isprinsessan

    heter den va? Av Camilla Läckberg (heter hon så?)
    Har kommit ca 100 sidor - spännande!
    Bibbi m Juni + 3 söner
  28. 34
    Isprinsessan heter den va? Av Camilla Läckberg (heter hon så?)
    Har kommit ca 100 sidor - spännande!
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #35

    Röda rummet

    Strindis alltså. Och så den del av Herman Lindkvists historia som handlar och sena 1800-talet. har snöat in på den tiden.
    aka Sulan
  30. 35
    Röda rummet Strindis alltså. Och så den del av Herman Lindkvists historia som handlar och sena 1800-talet. har snöat in på den tiden.
  31. Medlem sedan
    Jul 1998
    #36
    Undantaget av Christian Jungersen. Intressant och den tar sig allt eftersom. Nån som läst den?
  32. 36
    Undantaget av Christian Jungersen. Intressant och den tar sig allt eftersom. Nån som läst den?
  33. Medlem sedan
    Jul 1998
    #37
    Jag tyckte den var sådär. Doktor Glas är bättre. Läste dem efter varandra och det är ganska kul.
  34. 37
    Jag tyckte den var sådär. Doktor Glas är bättre. Läste dem efter varandra och det är ganska kul.
  35. Medlem sedan
    Jul 1998
    #38
    Svinalängorna är kanon!
  36. 38
    Svinalängorna är kanon!
  37. Medlem sedan
    Jul 1998
    #39
    Den är spännande. Men hon skriver taffligt, tycker jag. En hårdhänt redaktör hade varit på sin plats.
  38. 39
    Den är spännande. Men hon skriver taffligt, tycker jag. En hårdhänt redaktör hade varit på sin plats.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #40
    "Läraren" av Frank McCourt.
  40. 40
    "Läraren" av Frank McCourt.
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar