Vad läser ni nu? - Sidan 3
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #41

    Inheritance of loss

    av Kiran Desai. VAcker bok om en grupp människor vid Himalayabergen som drömmer sig tillbaka eller längtar sig därifrån.
    Läs gärna om mitt nya liv i SF på www.mylifeinhayes.blogspot.com eller titta in på min bok-blog: www.books2die4.blogspot.com
  2. 41
    Inheritance of loss av Kiran Desai. VAcker bok om en grupp människor vid Himalayabergen som drömmer sig tillbaka eller längtar sig därifrån.
  3. Marmelad
    #42
    Har precis börjat så jag har nog inte bildat mig någon uppfattning direkt än. Och jag har inte läst Doktor Glas vad jag kan minnas, kanske skulle göra det när jag är klar med Gregorius? Det vore kanske kul.
  4. 42
    Har precis börjat så jag har nog inte bildat mig någon uppfattning direkt än. Och jag har inte läst Doktor Glas vad jag kan minnas, kanske skulle göra det när jag är klar med Gregorius? Det vore kanske kul.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #43
    "En märklig affär" av Peter Robinson.
    Jag gillar hans böcker och den här är inget undantag.
  6. 43
    "En märklig affär" av Peter Robinson.
    Jag gillar hans böcker och den här är inget undantag.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #44

    Hm

    Låter inte jättelockande.
    Den hamnar underst i listan!
    Bibbi m Juni + 3 söner
  8. 44
    Hm Låter inte jättelockande.
    Den hamnar underst i listan!
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #45
    Ja lägg den där. Jag gillade den inte alls...
  10. 45
    Ja lägg den där. Jag gillade den inte alls...
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #46

    Inget riktigt flyt

    i texten.
    Och så har jag en pocket med minimal text - jobbigt!
    Bibbi m Juni + 3 söner
  12. 46
    Inget riktigt flyt i texten.
    Och så har jag en pocket med minimal text - jobbigt!
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #47
    Håller med, det var absolut inte en bok man var tvungen att läsa i ett sträck...
  14. 47
    Håller med, det var absolut inte en bok man var tvungen att läsa i ett sträck...
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #48

    Kanske

    provar några sidor se´n om jag kommer ner i högen.
    Ska försöka sluta läsa böcker om jag inte gillar dem.
    Har inte lyckats med det än.
    Fast ibland har boken inte blivit bra förrän den är slut och man får en ahaupplevelse.
    Så det är nog därför jag inte vågar ge mig på böcker...
    Bibbi m Juni + 3 söner
  16. 48
    Kanske provar några sidor se´n om jag kommer ner i högen.
    Ska försöka sluta läsa böcker om jag inte gillar dem.
    Har inte lyckats med det än.
    Fast ibland har boken inte blivit bra förrän den är slut och man får en ahaupplevelse.
    Så det är nog därför jag inte vågar ge mig på böcker...
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #49
    Vad tycker du om den? Jag älskade första boken och gillade den andra. Går det bara neråt eller?
  18. 49
    Vad tycker du om den? Jag älskade första boken och gillade den andra. Går det bara neråt eller?
  19. Moonbeam
    #50
    Håller på som intensivast med Djävulen bär Prada. Får ju dock aldrig tid över till läsning *suckar* Sen väntar MÅNGA böcker på mig, som jag redan påbörjat...
  20. 50
    Håller på som intensivast med Djävulen bär Prada. Får ju dock aldrig tid över till läsning *suckar* Sen väntar MÅNGA böcker på mig, som jag redan påbörjat...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #51

    Resan av Brandon Bays

    och den är jätteintressant.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  22. 51
    Resan av Brandon Bays och den är jätteintressant.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #52
    Åh Stephen King, min favvo! Jag har nästan alla hans böcker, samlar på dem. Just nu läser jag Signal av honom. Den påminner lite om Pestens Tid. Om en Buick 8 gillade jag också!
  24. 52
    Åh Stephen King, min favvo! Jag har nästan alla hans böcker, samlar på dem. Just nu läser jag Signal av honom. Den påminner lite om Pestens Tid. Om en Buick 8 gillade jag också!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #53

    Köpte den igår

    men har inte börjat läsa den än! Jag har stora förväntningar på den.
  26. 53
    Köpte den igår men har inte börjat läsa den än! Jag har stora förväntningar på den.
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #54
    ja men det är ju så mysigt med den tiden!
  28. 54
    ja men det är ju så mysigt med den tiden!
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #55
    roligt!! den har inte jag läst, är den bra?
  30. 55
    roligt!! den har inte jag läst, är den bra?
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #56

    Allt är upplyst!

    av Jonathan Safran Foer började jag på i helgen och har inte hunnit läsa ngt mer i den pga studier. Har många bra böcker på lut efter denna, köpte Svinalängorna av Alakoski, lånade på biblioteket Stamtavlor av Dilba Demirbag-Sten, Isakskatedralen av Hotikainen och Stjärnklara nätter av Maeve Binchy....det var lite olika genrer det!
  32. 56
    Allt är upplyst! av Jonathan Safran Foer började jag på i helgen och har inte hunnit läsa ngt mer i den pga studier. Har många bra böcker på lut efter denna, köpte Svinalängorna av Alakoski, lånade på biblioteket Stamtavlor av Dilba Demirbag-Sten, Isakskatedralen av Hotikainen och Stjärnklara nätter av Maeve Binchy....det var lite olika genrer det!
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #57

    Har inte läst

    men Doktor Glas är väldigt bra!
  34. 57
    Har inte läst men Doktor Glas är väldigt bra!
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #58
    *vrålspoiler* Men vilket kass slut!!!! På Vince & Joy alltså.


    Här har man suttit hela boken igenom och förstått att de ska få varann på slutet, att det ska bli en ljuv och magisk återförening efter alla år av missförstånd och dålig tajming


    OCH SEN FÅR MAN INTE VARA MED NÄR DET HÄNDER!

    Istället väljer författaren att sätta punkt precis i ögonblicket innan de äntligen möts igen. Jag blev skitsur och bara smällde igen boken! Maken förstod inte riktigt min upprördhet.. Well, nu har jag hämtat mig en smula men jag tycker faktiskt det var riktigt kass av Jewell att inte orka skriva ens ett litet kapitel om återföreningen.

    Men jag ska leta upp hennes andra böcker ändå förstås, det var trevlig läsning hela vägen fram till det snöpliga slutet :-)
  36. 58
    *vrålspoiler* Men vilket kass slut!!!! På Vince & Joy alltså.


    Här har man suttit hela boken igenom och förstått att de ska få varann på slutet, att det ska bli en ljuv och magisk återförening efter alla år av missförstånd och dålig tajming


    OCH SEN FÅR MAN INTE VARA MED NÄR DET HÄNDER!

    Istället väljer författaren att sätta punkt precis i ögonblicket innan de äntligen möts igen. Jag blev skitsur och bara smällde igen boken! Maken förstod inte riktigt min upprördhet.. Well, nu har jag hämtat mig en smula men jag tycker faktiskt det var riktigt kass av Jewell att inte orka skriva ens ett litet kapitel om återföreningen.

    Men jag ska leta upp hennes andra böcker ändå förstås, det var trevlig läsning hela vägen fram till det snöpliga slutet :-)
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #59
    läste ut Änglar och demoner igårkväll. Kankse ska man ta itu med I cirkelns mitt på engång. Någon som läst den? Är den liknande de andra av Dan Browns böcker. Tycker nog Da Vinci-koden var bätter än Änglar och demoner men gillar båda.
  38. 59
    läste ut Änglar och demoner igårkväll. Kankse ska man ta itu med I cirkelns mitt på engång. Någon som läst den? Är den liknande de andra av Dan Browns böcker. Tycker nog Da Vinci-koden var bätter än Änglar och demoner men gillar båda.
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #60
    Jag fullkomligt dyrkar första boken. Åh, vad jag gillar den. Jag låg på nätterna och skrattade så jag grät. Den andra var inte lika bra men ändå _bra_. Så jag håller med dig där.

    Jag har läst för lite av Läraren för att kunna säga något ännu (har bara hunnit 2 kapitel) men man känner igen hans sätt att skriva och hans underfundiga humor. Sedan vet jag inte om det är lika "spännande" historia om hans lärartid jämfört med en hård uppväxt på Irland.
  40. 60
    Jag fullkomligt dyrkar första boken. Åh, vad jag gillar den. Jag låg på nätterna och skrattade så jag grät. Den andra var inte lika bra men ändå _bra_. Så jag håller med dig där.

    Jag har läst för lite av Läraren för att kunna säga något ännu (har bara hunnit 2 kapitel) men man känner igen hans sätt att skriva och hans underfundiga humor. Sedan vet jag inte om det är lika "spännande" historia om hans lärartid jämfört med en hård uppväxt på Irland.
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar