Sluta med p-piller??
Kropp & hälsa
  1. Deppis
    #1

    Sluta med p-piller??

    Äter Yasmin p-piler sen några månader tillbaka (för x gången !!)
    Äter dom egentligen bara för att jag ständigt hamnar i depressioner och Yasmin skulle visst kunna hjälpmo detta eftersom alla jag pratat med om detta verkar tro att det är hormonrubbningar som göra att jag får "dippar".

    Men.....
    Mensen kommer när den behagar, om jag slarvat lite och tait ett piller försent så kan jag få mens i flera dagar trots att ag forstätter med pilrna som vanligt.
    Ska det verkligen va så?

    Dessutom hjälper de inte mot min depressioner... Jag mår lika uselt ändå emellanåt.
    Vil lbara sova, orkar inte träna, orar inte med mina barn, orkar inte med min man, orkar inget....

    Dessutom är sexlusten = NOLL!!

    Min mor tycker jg ska tala med min husläkare och få utskrivet antidepressiva läkemedel. kanske är det enda lösningen.

    Är det nån här inne som blivit hjälpt mot depression med hjälp av hormonella preventivmedel??
  2. 1
    Sluta med p-piller?? Äter Yasmin p-piler sen några månader tillbaka (för x gången !!)
    Äter dom egentligen bara för att jag ständigt hamnar i depressioner och Yasmin skulle visst kunna hjälpmo detta eftersom alla jag pratat med om detta verkar tro att det är hormonrubbningar som göra att jag får "dippar".

    Men.....
    Mensen kommer när den behagar, om jag slarvat lite och tait ett piller försent så kan jag få mens i flera dagar trots att ag forstätter med pilrna som vanligt.
    Ska det verkligen va så?

    Dessutom hjälper de inte mot min depressioner... Jag mår lika uselt ändå emellanåt.
    Vil lbara sova, orkar inte träna, orar inte med mina barn, orkar inte med min man, orkar inget....

    Dessutom är sexlusten = NOLL!!

    Min mor tycker jg ska tala med min husläkare och få utskrivet antidepressiva läkemedel. kanske är det enda lösningen.

    Är det nån här inne som blivit hjälpt mot depression med hjälp av hormonella preventivmedel??
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Nä!

    Sådär ska det inte vara, och pillren kan dessutom förvärra det hela!

    Iväg med dig till doktorn bums och få nån medicin som är lämpad för deppressioner! Du är värd att må bra!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Nä! Sådär ska det inte vara, och pillren kan dessutom förvärra det hela!

    Iväg med dig till doktorn bums och få nån medicin som är lämpad för deppressioner! Du är värd att må bra!

Liknande trådar

  1. Sluta med p-piller. När?
    By Carolaajn90 in forum Planera för barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 13:57
  2. sluta med p-piller...
    By shee in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 14:46
  3. När sluta med Piller....
    By sommarbebis? in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 08:52
  4. Sluta med p-piller?
    By Lilla jag in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 20:59
  5. När sluta med p-piller?
    By Ronja in forum Planera för barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar