Då var magsjukan här då.
_0704 Aprilbarn
  1. Jennie, Iza & 2.an
    #1

    Då var magsjukan här då.

    Dottern har varit vaken X antal gånger inatt och velat dricka massor med vatten och runt 0520 var det dax att spy ner pappas sida av sängen.
    Så nu är vi isolerade, tror nog att pappsen funderar på att sova på jobbet *S* men men väntar på min tur *hugaligen*
    Visst var det ngn här som hade haft magsjuka nyss? Några sista sekunden tips åt mig ;-) Jag torkar o grejar o smörjer in händerna med desinfektionsmedel....men undan kommer man inte men det känns fräschare om inte annat.

    Ha de.
  2. 1
    Då var magsjukan här då. Dottern har varit vaken X antal gånger inatt och velat dricka massor med vatten och runt 0520 var det dax att spy ner pappas sida av sängen.
    Så nu är vi isolerade, tror nog att pappsen funderar på att sova på jobbet *S* men men väntar på min tur *hugaligen*
    Visst var det ngn här som hade haft magsjuka nyss? Några sista sekunden tips åt mig ;-) Jag torkar o grejar o smörjer in händerna med desinfektionsmedel....men undan kommer man inte men det känns fräschare om inte annat.

    Ha de.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Hela vitpepparkorn
    Jag brukar (på inrådan från dagispersonal) svälja 10 hela vitpepparkron när magsjuka går...
  4. 2
    Hela vitpepparkorn
    Jag brukar (på inrådan från dagispersonal) svälja 10 hela vitpepparkron när magsjuka går...
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    hej hej.. min familj låg deckad i vinterkräksjuka förra våren.. klarade mig peppar peppar är tydligen försedd med den där genen som gör att man är mindre mottaglig.. nog om det.. jag gjorde så att jag plaserade mina sjuklingar i samma rum o höll dom där ett rum som angrensar till toa.. sedan var det hinkar ytdesinfektionsmedel o handsprit vichyvatten som gällde i ett dygn.. skorpor osötade är oxå bra när det lanar av..vänta med yoghurt o blåbärssoppa odyl tills dess du inte kräkts på en stund o du känner att det börjar lana av.. kram o lycka till..
  6. 3
    hej hej.. min familj låg deckad i vinterkräksjuka förra våren.. klarade mig peppar peppar är tydligen försedd med den där genen som gör att man är mindre mottaglig.. nog om det.. jag gjorde så att jag plaserade mina sjuklingar i samma rum o höll dom där ett rum som angrensar till toa.. sedan var det hinkar ytdesinfektionsmedel o handsprit vichyvatten som gällde i ett dygn.. skorpor osötade är oxå bra när det lanar av..vänta med yoghurt o blåbärssoppa odyl tills dess du inte kräkts på en stund o du känner att det börjar lana av.. kram o lycka till..
  7. Malla
    #4

    Min minsting

    kräktes efter frukosten på dagis i måndags och var sedan pigg hela dagen, sedan kräktes hon igen klockan 06 i tisdags och var pigg även hela den dagen, sedan kräktes hon klockan 03 natten till igår och var pigg hela dagen....I natt har hon inte kräkt och är som vanligt pigg. Ingen annan i familjen är drabbad ännu så länge så vi hoppas att vi klarar oss. Förra året drabbades hela familjen först en omgång i början av februari och sedan en till i början av mars. Det var inte kul....Då var förloppet väldigt "explosivt" och sjukan hade dragit igenom hela familjen(8 personer) på 4-5 dagar.
  8. 4
    Min minsting kräktes efter frukosten på dagis i måndags och var sedan pigg hela dagen, sedan kräktes hon igen klockan 06 i tisdags och var pigg även hela den dagen, sedan kräktes hon klockan 03 natten till igår och var pigg hela dagen....I natt har hon inte kräkt och är som vanligt pigg. Ingen annan i familjen är drabbad ännu så länge så vi hoppas att vi klarar oss. Förra året drabbades hela familjen först en omgång i början av februari och sedan en till i början av mars. Det var inte kul....Då var förloppet väldigt "explosivt" och sjukan hade dragit igenom hela familjen(8 personer) på 4-5 dagar.

Liknande trådar

  1. Magsjukan är här!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 14:52
  2. Så var magsjukan här :(
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 09:34
  3. Magsjukan??
    By funderar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 16:14
  4. Magsjukan som går nu
    By Pia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 20:30
  5. Magsjukan..
    By *Lenna* m Mira in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 19:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar