Majsan!
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Majsan!

    Har Karl fått sina glasögon nu?
    Hur går det?
    MVH "Lialia"
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Majsan! Har Karl fått sina glasögon nu?
    Hur går det?
    MVH "Lialia"
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Jaa!

    Vi hämtade dem igår på eftermiddagen och jo, det går bra, när jag frågar hur de känns när han har dem på så nämner han mest såna saker som om de sitter lite snett på näsan, eller lite bakom öronen... men i ögonen då? frågar jag, jo där känns det bra! Så nu är det väl bara att få in vanan att använda dem då. De skulle till pulkabacken med dagmamman idag och då ville han inte ha dem på sej, nej, de kan ramla ner i snön när jag åker, jag tar på dem när vi kommer in. Inatt sov han med dem i fodralet i sängen, han brukar komma in till mej i gryningen och sova lite till och imorse såg jag att han hade tagit med fodralet och han hade glasögonen på sej när han väckte mej Det känns så skönt att det verkar gå bra! Och så känns det bra att de lagar glasögonen gratis första året så behöver man inte hålla på och hojta oj försiktig! hela tiden, det behöver inte bli så stor grej av det, han får prova sej fram.
    Tack att du frågade!
  4. 2
    Jaa! Vi hämtade dem igår på eftermiddagen och jo, det går bra, när jag frågar hur de känns när han har dem på så nämner han mest såna saker som om de sitter lite snett på näsan, eller lite bakom öronen... men i ögonen då? frågar jag, jo där känns det bra! Så nu är det väl bara att få in vanan att använda dem då. De skulle till pulkabacken med dagmamman idag och då ville han inte ha dem på sej, nej, de kan ramla ner i snön när jag åker, jag tar på dem när vi kommer in. Inatt sov han med dem i fodralet i sängen, han brukar komma in till mej i gryningen och sova lite till och imorse såg jag att han hade tagit med fodralet och han hade glasögonen på sej när han väckte mej Det känns så skönt att det verkar gå bra! Och så känns det bra att de lagar glasögonen gratis första året så behöver man inte hålla på och hojta oj försiktig! hela tiden, det behöver inte bli så stor grej av det, han får prova sej fram.
    Tack att du frågade!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Vad skönt!

    Visst är det gulligt när dom kommer i mörkret på morgonen med glasögonen på :-)
    Julias glasögon har någon extra förstärkning bakom öronen som gör att dom är svåra att tappa och också lite trixigare att ta av (men hon är ju experten nu :-)
    Skönt att det gått så bra!
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  6. 3
    Vad skönt! Visst är det gulligt när dom kommer i mörkret på morgonen med glasögonen på :-)
    Julias glasögon har någon extra förstärkning bakom öronen som gör att dom är svåra att tappa och också lite trixigare att ta av (men hon är ju experten nu :-)
    Skönt att det gått så bra!

Liknande trådar

  1. Majsan!
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 11:29
  2. Majsan??
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 17:40
  3. Majsan!
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 18:57
  4. Majsan
    By SaoR in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 20:51
  5. Majsan
    By druvan in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 00:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar