Nä... *gråter*
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Nä... *gråter*

    Idag var det alltså dags för intervju nummer två. Och det kändes direkt att detta inte skulle gå bra. Min sjukfrånvaro för förra året och förförra året var ju hög och jag blev hårt ansatt och fick förklara varför. De undrade tom om jag hade ett missbruk eftersom jag tyvärr har en sjukdag per månad pg. min astma!

    Jag försökte förklara och vara helt ärlig men berättade inte om min borderline och de andra psyk.diagnoserna efter som de inte påverkar min anställning eller mig i min roll som sjuksköterska. Hon såg mycket skeptiskt ut och "vice-avdelnings ssk" verkade tycka att hon gick för hårt fram. Jag hade dock mycket goda vitsord från min nuvarande chef, jag är en oerhört kompetens sjuksköterska både teoretiskt och praktiskt och duktig på att arbeta under stress och under urakuta situationer. Alltid något... Men hon hade såklart tagit upp vilka oerhörda problem min frånvaro skapar. Hallå? Så mycket är jag inte borta, det finns dem som verkligen är borta mycket men med dem så är det inte lika viktigt tydligen...

    Jag pressade avd.ssk:n som intervjuade mig om hur det ser ut. Jag kan få en provanställning på sex månader. Prov! Jag kan ju inte gå från en fast tjänst till en prov, och definitivt inte när Pärs arbetssituation ser ut som den gör... Så med sorg i hjärtat så får jag ringa imorgon och tacka nej. Jag får helt enkelt slita några år till på Kava och gå till jobb oavsett hur sjuk jag är för att få en chans att få ett annat arbete.

    Vet ni vad som gjorde mest ont? Hon sa att om jag inte haft frånvaron som min chef tryckt så mycket på så hade jag fått jobbet idag.

    Det känns så himla tufft och orättvist. Ännu en gång har jag fått bekräftat att jag inte dugar. Jag är en looser, så enkelt är det. Alltid varit och kommer alltid vara. Jag bara gråter och gråter, Pär ringde hem och började nästan gråta han också. (Jag gör bara andra människor ledsna!)

    Så nu har jag tagit lugnande medel, (barnen är på dagis), och tyvärr måste jag plåstra om min sönderskurna arm...

    Kramar i massor och ett jättetack för att ni trott på mig!

    *gråter*
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  2. 1
    Nä... *gråter* Idag var det alltså dags för intervju nummer två. Och det kändes direkt att detta inte skulle gå bra. Min sjukfrånvaro för förra året och förförra året var ju hög och jag blev hårt ansatt och fick förklara varför. De undrade tom om jag hade ett missbruk eftersom jag tyvärr har en sjukdag per månad pg. min astma!

    Jag försökte förklara och vara helt ärlig men berättade inte om min borderline och de andra psyk.diagnoserna efter som de inte påverkar min anställning eller mig i min roll som sjuksköterska. Hon såg mycket skeptiskt ut och "vice-avdelnings ssk" verkade tycka att hon gick för hårt fram. Jag hade dock mycket goda vitsord från min nuvarande chef, jag är en oerhört kompetens sjuksköterska både teoretiskt och praktiskt och duktig på att arbeta under stress och under urakuta situationer. Alltid något... Men hon hade såklart tagit upp vilka oerhörda problem min frånvaro skapar. Hallå? Så mycket är jag inte borta, det finns dem som verkligen är borta mycket men med dem så är det inte lika viktigt tydligen...

    Jag pressade avd.ssk:n som intervjuade mig om hur det ser ut. Jag kan få en provanställning på sex månader. Prov! Jag kan ju inte gå från en fast tjänst till en prov, och definitivt inte när Pärs arbetssituation ser ut som den gör... Så med sorg i hjärtat så får jag ringa imorgon och tacka nej. Jag får helt enkelt slita några år till på Kava och gå till jobb oavsett hur sjuk jag är för att få en chans att få ett annat arbete.

    Vet ni vad som gjorde mest ont? Hon sa att om jag inte haft frånvaron som min chef tryckt så mycket på så hade jag fått jobbet idag.

    Det känns så himla tufft och orättvist. Ännu en gång har jag fått bekräftat att jag inte dugar. Jag är en looser, så enkelt är det. Alltid varit och kommer alltid vara. Jag bara gråter och gråter, Pär ringde hem och började nästan gråta han också. (Jag gör bara andra människor ledsna!)

    Så nu har jag tagit lugnande medel, (barnen är på dagis), och tyvärr måste jag plåstra om min sönderskurna arm...

    Kramar i massor och ett jättetack för att ni trott på mig!

    *gråter*
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    men gumman då!

    Här kommer en *jättekram*!

    En undran... är det möjligt, inom landstinget, att ta tjänstledigt för att pröva på annan tjänst? Jag jobbar statligt och här behöver man inte säga upp sig med en gång, utan kan ta tjänstledigt upp till ett år för studier eller för att prova på annat jobb, tex. som du har nu med ett halvårs provanställning.
  4. 2
    men gumman då! Här kommer en *jättekram*!

    En undran... är det möjligt, inom landstinget, att ta tjänstledigt för att pröva på annan tjänst? Jag jobbar statligt och här behöver man inte säga upp sig med en gång, utan kan ta tjänstledigt upp till ett år för studier eller för att prova på annat jobb, tex. som du har nu med ett halvårs provanställning.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    gumman

    jag har svarat dig på msn...

    Tänk på det jag sagt. Du är värd det här nya jobbet!

    kramiz
    mamma till fyra
  6. 3
    gumman jag har svarat dig på msn...

    Tänk på det jag sagt. Du är värd det här nya jobbet!

    kramiz
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    får man vara så fräck att man säger våga och vinn!
    ta provanställningen
    jag tror de flesta vill ha en provanställning nämligen så hur du än gör så hamnar man väl i den sitsen.
    mår du inte bra av ditt gamla jobb så tveka inte
    ta detta nya och denna nya chans de kommer att se hur bra du är och de kommer att vara nöjda med dig.
    våga våga våga.
    kanske jag är jättedum nu som puschar dig till att våga ta detta nya jobb
    jag tycker _inte_ du ska ringa och tacka nej tvärtom JA!
  8. 4
    får man vara så fräck att man säger våga och vinn!
    ta provanställningen
    jag tror de flesta vill ha en provanställning nämligen så hur du än gör så hamnar man väl i den sitsen.
    mår du inte bra av ditt gamla jobb så tveka inte
    ta detta nya och denna nya chans de kommer att se hur bra du är och de kommer att vara nöjda med dig.
    våga våga våga.
    kanske jag är jättedum nu som puschar dig till att våga ta detta nya jobb
    jag tycker _inte_ du ska ringa och tacka nej tvärtom JA!
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    håller med!

    I min värld trodde jag knappt att det existerade att få tillsvidareanställning utan 6 månader provanställning först.

    Våga Veronica!!!

    Och en stor kram!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    håller med! I min värld trodde jag knappt att det existerade att få tillsvidareanställning utan 6 månader provanställning först.

    Våga Veronica!!!

    Och en stor kram!
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Gad skulle tro att du kan begära tjänstledigt? Dessutom krävs det väldigt mycket för att avbryta en provanställning. Legitim sjukdom och t ex VAB bör ej vara ett skäl. De får ej diskriminera.

    Faktum är att detta nya jobb kanske skulle ge dig nya krafter och allt tar en ny vändning. Du är bäst! KRAAAAAAM
  12. 6
    Gad skulle tro att du kan begära tjänstledigt? Dessutom krävs det väldigt mycket för att avbryta en provanställning. Legitim sjukdom och t ex VAB bör ej vara ett skäl. De får ej diskriminera.

    Faktum är att detta nya jobb kanske skulle ge dig nya krafter och allt tar en ny vändning. Du är bäst! KRAAAAAAM
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Jag heter tydligen Gad idag......
  14. 7
    Jag heter tydligen Gad idag......
  15. -liten-
    #8
    Håller med! och som -Zara- skriver nedan - sök tjänstledigt för att testa den andra tjänsten. Funkar det inte och du inte får fast så har du i alla fall något att gå tillbaka till i så fall. Och sen kan du ju fortsätta söka annat under tiden också om det känns väldigt osäkert...

    Enda anledningen till att de skulle kunna bryta en provanställning (på pappret i alla fall, även om det i verkligheten inte riktigt funkar så) är om du inte klarar arbetsuppgifterna eller inte funkar med kollegorna, och så go som du är så borde du ju ha allt som i en liten ask!

    Tacka ja Veronica, och se det inte som något negativt att de har prov först - vänd på det och se att de VILL ju ha DIG!!!!!

    Stor kram och PEPPSPARK i rumpan!
  16. 8
    Håller med! och som -Zara- skriver nedan - sök tjänstledigt för att testa den andra tjänsten. Funkar det inte och du inte får fast så har du i alla fall något att gå tillbaka till i så fall. Och sen kan du ju fortsätta söka annat under tiden också om det känns väldigt osäkert...

    Enda anledningen till att de skulle kunna bryta en provanställning (på pappret i alla fall, även om det i verkligheten inte riktigt funkar så) är om du inte klarar arbetsuppgifterna eller inte funkar med kollegorna, och så go som du är så borde du ju ha allt som i en liten ask!

    Tacka ja Veronica, och se det inte som något negativt att de har prov först - vänd på det och se att de VILL ju ha DIG!!!!!

    Stor kram och PEPPSPARK i rumpan!
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    Men Veronica!

    Förstår att det kan kännas fel att säga upp en fast tjänst, men provanställning har man ju ALLTID i 6 månader vare sig! Det är ju alltid en chansning....och chansar man inte så vinner man inte heller, jag tycker du ska fundera en gång till på om du verkligen inte ska tacka ja iaf, för du MÅR inte bra där du är nu, och du VILLE ju så gärna ha denna tjänsten....som sagt, provanställning kommer man väl aldrig ifrån så SHOOT! Kram och jag hoppas du faktiskt tar tjänsten för det är du värd att göra!

    P.s: Och JAG blir inte ledsen av DIG utan av allt du råkar ut för hela tiden, men DU som person gör mig glad! *gilla* KRAM!
  18. 9
    Men Veronica! Förstår att det kan kännas fel att säga upp en fast tjänst, men provanställning har man ju ALLTID i 6 månader vare sig! Det är ju alltid en chansning....och chansar man inte så vinner man inte heller, jag tycker du ska fundera en gång till på om du verkligen inte ska tacka ja iaf, för du MÅR inte bra där du är nu, och du VILLE ju så gärna ha denna tjänsten....som sagt, provanställning kommer man väl aldrig ifrån så SHOOT! Kram och jag hoppas du faktiskt tar tjänsten för det är du värd att göra!

    P.s: Och JAG blir inte ledsen av DIG utan av allt du råkar ut för hela tiden, men DU som person gör mig glad! *gilla* KRAM!
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    Håller med! Våga ta jobbet!
  20. 10
    Håller med! Våga ta jobbet!
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Kan du inte ta tjänstledigt? Är det inte riktigt samma typ av jobb så brukar man kunna få tjänstledigt för att prova. Är det alltför lika så är inte alltid arbetsgivaren så vänligt inställd.

    Hoppas det börjar gå åt erat håll snart.
  22. 11
    Kan du inte ta tjänstledigt? Är det inte riktigt samma typ av jobb så brukar man kunna få tjänstledigt för att prova. Är det alltför lika så är inte alltid arbetsgivaren så vänligt inställd.

    Hoppas det börjar gå åt erat håll snart.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Jag tror

    det är så i princip överallt nu, att man blir provanställd ett halvår först? Kolla om du inte kan få tjänstledigt från ditt jobb och våga språnget! :-) Jag förstår att trygghet är mycket viktigt när den ene i hushållet redan är arbetslös eller har osäkra jobbförhållanden som kortare vik eller dylikt, men du mår ju inte bra på ditt nuvarande jobb och din hälsa och ditt välmående är också viktigt! Ta jobbet - de kommer _inte_ vilja släppa dig när provanställningen är slut! :-D
    Många många kramar vännen!!!
    "Skäms inte för att du är människa, var stolt!
    Inne i dig öppnar sig valv bakom valv oändligt.
    Du blir aldrig färdig, och det är som det skall." T. Tranströmer
    ______________________________ ____________________________
  24. 12
    Jag tror det är så i princip överallt nu, att man blir provanställd ett halvår först? Kolla om du inte kan få tjänstledigt från ditt jobb och våga språnget! :-) Jag förstår att trygghet är mycket viktigt när den ene i hushållet redan är arbetslös eller har osäkra jobbförhållanden som kortare vik eller dylikt, men du mår ju inte bra på ditt nuvarande jobb och din hälsa och ditt välmående är också viktigt! Ta jobbet - de kommer _inte_ vilja släppa dig när provanställningen är slut! :-D
    Många många kramar vännen!!!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Säger som alla andra! TA jobbet! Man måste våga! stor kram!
  26. 13
    Säger som alla andra! TA jobbet! Man måste våga! stor kram!
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Veronica, du kan begära tjänst

    eh tjänstledigt.!
    ta provanställnignen om den är din o begär tjänstledigt. Då är du skyddad för alla eventualiteter.

    Ta med dig facket och ansök om tjänstledigt. Med dem i ryggen brukar det gå lite lättare om man har trixig ledning

    *tror på dig*

    Go go go


    ~Zirie
    ______________________
    ~Z~
    ______________________
  28. 14
    Veronica, du kan begära tjänst eh tjänstledigt.!
    ta provanställnignen om den är din o begär tjänstledigt. Då är du skyddad för alla eventualiteter.

    Ta med dig facket och ansök om tjänstledigt. Med dem i ryggen brukar det gå lite lättare om man har trixig ledning

    *tror på dig*

    Go go go


    ~Zirie
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15
    Här kommer en *jättekram*!

    En undran... är det möjligt, inom landstinget, att ta tjänstledigt för att pröva på annan tjänst? Jag jobbar statligt och här behöver man inte säga upp sig med en gång, utan kan ta tjänstledigt upp till ett år för studier eller för att prova på annat jobb, tex. som du har nu med ett halvårs provanställning.
    Jag är ganska säker på att jag kan ta tjänstledigt i sex månader för att pröva på jobbet på onkologen, det jag funderar på är om min chef kan neka mig det? Till saken hör att det är massor av erfarna sskr som slutat den senaste tiden hos oss och det kommer sex helt nya, hon är ju intresserad av att ha sina erfarna sskr kvar för att på så sätt lära upp dem.

    Hm...

    Tack för kramen!
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  30. 15
    Här kommer en *jättekram*!

    En undran... är det möjligt, inom landstinget, att ta tjänstledigt för att pröva på annan tjänst? Jag jobbar statligt och här behöver man inte säga upp sig med en gång, utan kan ta tjänstledigt upp till ett år för studier eller för att prova på annat jobb, tex. som du har nu med ett halvårs provanställning.
    Jag är ganska säker på att jag kan ta tjänstledigt i sex månader för att pröva på jobbet på onkologen, det jag funderar på är om min chef kan neka mig det? Till saken hör att det är massor av erfarna sskr som slutat den senaste tiden hos oss och det kommer sex helt nya, hon är ju intresserad av att ha sina erfarna sskr kvar för att på så sätt lära upp dem.

    Hm...

    Tack för kramen!
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16
    jag har svarat dig på msn...

    Tänk på det jag sagt. Du är värd det här nya jobbet!

    kramiz
    Tack vännen, jag läste allt du skrev på MSN men har inte orkat svara, det är rena rama kaoset inombords nu...

    Jag vill gärna tro att jag är värd det nya jobbet men just nu vet jag varken ut eller in.

    Kram!
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  32. 16
    jag har svarat dig på msn...

    Tänk på det jag sagt. Du är värd det här nya jobbet!

    kramiz
    Tack vännen, jag läste allt du skrev på MSN men har inte orkat svara, det är rena rama kaoset inombords nu...

    Jag vill gärna tro att jag är värd det nya jobbet men just nu vet jag varken ut eller in.

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Oct 1999
    #17
    får man vara så fräck att man säger våga och vinn!
    ta provanställningen
    jag tror de flesta vill ha en provanställning nämligen så hur du än gör så hamnar man väl i den sitsen.
    mår du inte bra av ditt gamla jobb så tveka inte
    ta detta nya och denna nya chans de kommer att se hur bra du är och de kommer att vara nöjda med dig.
    våga våga våga.
    kanske jag är jättedum nu som puschar dig till att våga ta detta nya jobb
    jag tycker _inte_ du ska ringa och tacka nej tvärtom JA!
    Klart att du får vara fräck! Men jag är så rädd för att våga ta steget. Om jag tackar ja så kan jag inte vara sjuk en enda dag på sex månader... Fördelar och nackdelar.

    Jag får fundera en runda till. Hjärtat säger onkologen, hjärnan vet inte vad den säger.

    *suck*

    Tack för ditt stöd! *kram*
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  34. 17
    får man vara så fräck att man säger våga och vinn!
    ta provanställningen
    jag tror de flesta vill ha en provanställning nämligen så hur du än gör så hamnar man väl i den sitsen.
    mår du inte bra av ditt gamla jobb så tveka inte
    ta detta nya och denna nya chans de kommer att se hur bra du är och de kommer att vara nöjda med dig.
    våga våga våga.
    kanske jag är jättedum nu som puschar dig till att våga ta detta nya jobb
    jag tycker _inte_ du ska ringa och tacka nej tvärtom JA!
    Klart att du får vara fräck! Men jag är så rädd för att våga ta steget. Om jag tackar ja så kan jag inte vara sjuk en enda dag på sex månader... Fördelar och nackdelar.

    Jag får fundera en runda till. Hjärtat säger onkologen, hjärnan vet inte vad den säger.

    *suck*

    Tack för ditt stöd! *kram*
  35. Medlem sedan
    Oct 1999
    #18
    I min värld trodde jag knappt att det existerade att få tillsvidareanställning utan 6 månader provanställning först.

    Våga Veronica!!!

    Och en stor kram!
    Usch, usch, usch - det här är så svårt. Våga? *sliter mitt hår*

    Kram.
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  36. 18
    I min värld trodde jag knappt att det existerade att få tillsvidareanställning utan 6 månader provanställning först.

    Våga Veronica!!!

    Och en stor kram!
    Usch, usch, usch - det här är så svårt. Våga? *sliter mitt hår*

    Kram.
  37. Medlem sedan
    Oct 1999
    #19
    Gad skulle tro att du kan begära tjänstledigt? Dessutom krävs det väldigt mycket för att avbryta en provanställning. Legitim sjukdom och t ex VAB bör ej vara ett skäl. De får ej diskriminera.

    Faktum är att detta nya jobb kanske skulle ge dig nya krafter och allt tar en ny vändning. Du är bäst! KRAAAAAAM
    Jo, jag kan nog begära tjänstledigt men frågan är om min chef godkänner det. Och jag är som sagt livrädd för att bli sjuk, det är ju så lätt för dem att hitta en legitim anledning att inte ge mig en fortsatt anställning om jag är sjuk. *suck*

    Tack för dina fina ord. Bäst vet jag inte om jag är men jag gör iaf alltid mitt bästa...

    *kram*
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  38. 19
    Gad skulle tro att du kan begära tjänstledigt? Dessutom krävs det väldigt mycket för att avbryta en provanställning. Legitim sjukdom och t ex VAB bör ej vara ett skäl. De får ej diskriminera.

    Faktum är att detta nya jobb kanske skulle ge dig nya krafter och allt tar en ny vändning. Du är bäst! KRAAAAAAM
    Jo, jag kan nog begära tjänstledigt men frågan är om min chef godkänner det. Och jag är som sagt livrädd för att bli sjuk, det är ju så lätt för dem att hitta en legitim anledning att inte ge mig en fortsatt anställning om jag är sjuk. *suck*

    Tack för dina fina ord. Bäst vet jag inte om jag är men jag gör iaf alltid mitt bästa...

    *kram*
  39. Medlem sedan
    Oct 1999
    #20
    Håller med! Våga ta jobbet!
    Hu... Det är ju svårt det här. Önskar att jag fick en manual över mitt liv, att göra och att inte göra... *suck*

    Kram
    I have decided to stick with love. Hate is too great a burden to bear. - Martin Luther King, Jr.

    Orkar du mer av mig? www.vickansdagar.com
  40. 20
    Håller med! Våga ta jobbet!
    Hu... Det är ju svårt det här. Önskar att jag fick en manual över mitt liv, att göra och att inte göra... *suck*

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gråter bebben när jag gråter?
    By Anonym in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 09:00
  2. Gråter bebben när jag gråter?
    By Anonym in forum _1107 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 18:50
  3. Gråter och så gråter jag lite till.
    By jessica st in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 20:52
  4. Bara gråter o gråter o gråter....
    By systerA med David in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 19:46
  5. Grtåter o gråter o gråter...
    By Lurpan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar