EDS, operation och IVA
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    EDS, operation och IVA

    Finns det någon här som har erfarenhet av hur det är/går att opereras då man har diagnosen EDS???
    Vår son har ju denna diagnos och nu ska dom operera bort hans halsmandlar.
    Är så nervös och spänd inför detta. Blir ju inte mindre nervös av att få reda på att han kommer hamna på intensiven 1 dygn efter operationen (vet ej om han blir kvar längre, men det beror kanske på hur han mår).
    Jag hoppas det finns möjlighet att få stanna kvar med honom på sjukhuset.
    Han ´är nämligen sådan att han inte berättar för någon annan än oss att han inte mår bra, har ont eller liknande. Och då han berättar så viskar han alltid så att ingen annan ska höra.
    Vill ju ha honom nära efter en sådan stor sak och vi har nästan 1 timmes resväg till sjukhuset eftersom vi ingen bil har.
  2. 1
    EDS, operation och IVA Finns det någon här som har erfarenhet av hur det är/går att opereras då man har diagnosen EDS???
    Vår son har ju denna diagnos och nu ska dom operera bort hans halsmandlar.
    Är så nervös och spänd inför detta. Blir ju inte mindre nervös av att få reda på att han kommer hamna på intensiven 1 dygn efter operationen (vet ej om han blir kvar längre, men det beror kanske på hur han mår).
    Jag hoppas det finns möjlighet att få stanna kvar med honom på sjukhuset.
    Han ´är nämligen sådan att han inte berättar för någon annan än oss att han inte mår bra, har ont eller liknande. Och då han berättar så viskar han alltid så att ingen annan ska höra.
    Vill ju ha honom nära efter en sådan stor sak och vi har nästan 1 timmes resväg till sjukhuset eftersom vi ingen bil har.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Hej!
    Vår son har ju liknande syndrom som EDS och har opererats flera gånger för bråck, öga, gomspalt och hjärta och det har inte varit några problem med sjukhusbitan. Det är klart att ni får vara med honom på sjukhuset, en förälder får sova över i extra säng, om ni nu blir kvar, efter en sådan operation får men ibland åka hem samma dag, det är ju en rätt enkel op.
    Lycka till, när skall han op.?

    MVH
    Hanna
  4. 2
    Hej!
    Vår son har ju liknande syndrom som EDS och har opererats flera gånger för bråck, öga, gomspalt och hjärta och det har inte varit några problem med sjukhusbitan. Det är klart att ni får vara med honom på sjukhuset, en förälder får sova över i extra säng, om ni nu blir kvar, efter en sådan operation får men ibland åka hem samma dag, det är ju en rätt enkel op.
    Lycka till, när skall han op.?

    MVH
    Hanna
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Ingen

    info om just det men min son opererade bort både halsmandlarna och polyperna när han var 3,5 år i samma operation. Jag undrar varför din son ska vara på intensiven efter? Alexander sövdes, op, låg på uppvak och på em/kvällen (minns inte exakt) åkte vi hem. Han fick äta mycket glass.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    Ingen info om just det men min son opererade bort både halsmandlarna och polyperna när han var 3,5 år i samma operation. Jag undrar varför din son ska vara på intensiven efter? Alexander sövdes, op, låg på uppvak och på em/kvällen (minns inte exakt) åkte vi hem. Han fick äta mycket glass.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Sonen har ju inte eds, men har varit på iva och div avd på östra, och vi har varit med jämt.
  8. 4
    Sonen har ju inte eds, men har varit på iva och div avd på östra, och vi har varit med jämt.
  9. Medlem sedan
    May 2006
    #5
    Han ska stanna över. Det är bokad en säng på intensiven åt honom fick vi veta
  10. 5
    Han ska stanna över. Det är bokad en säng på intensiven åt honom fick vi veta
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Vad jag förstår på läkarna så vill dom ha extra kontroll på honom eftersom han har eds.
    Hans slemhinnor är ju pga detta mer känsliga/sköra. Så tydligen finns det ju en liten risk för svullnad och ökad blödning
  12. 6
    Vad jag förstår på läkarna så vill dom ha extra kontroll på honom eftersom han har eds.
    Hans slemhinnor är ju pga detta mer känsliga/sköra. Så tydligen finns det ju en liten risk för svullnad och ökad blödning
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    Vad skönt att höra. Det är nämligen på Östra sjukhuset i Gbg som han ska opereras.
  14. 7
    Vad skönt att höra. Det är nämligen på Östra sjukhuset i Gbg som han ska opereras.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    PÅ IVA brukar man nog inte få någon säng, men ni får ju vara där, näta hur mycket ni vill.

    Kram
    Hanna
  16. 8
    PÅ IVA brukar man nog inte få någon säng, men ni får ju vara där, näta hur mycket ni vill.

    Kram
    Hanna
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Nej, det är en annan femma. Man lär sig sova i stol
  18. 9
    Nej, det är en annan femma. Man lär sig sova i stol
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Ja, man är ju anpassningsbar vid det här laget :-)

    //Hanna
  20. 10
    Ja, man är ju anpassningsbar vid det här laget :-)

    //Hanna
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Han ska inte opereras förrän 8 mars. Så det är ett tag kvar än
  22. 11
    Han ska inte opereras förrän 8 mars. Så det är ett tag kvar än

Liknande trådar

  1. Då var operation...
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 15:06
  2. Operation
    By Anna med A & W & Tim in forum _0407 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 18:33
  3. Operation
    By Anna med A & W & Tim in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 18:39
  4. Operation vid EDS
    By cillan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:09
  5. Tid för operation!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 13:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar