Vad gör alla?
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Vad gör alla?

    Själv sitter jag här och är rastlös och allmänt låg. Har precis haft Linas pappa här och det blev en jävla massa tjafs om allt möjligt. Pengar, prylar, umgänge, uppbrott...

    Bottennappet var väl att han inte skulle ha tid att träffa Lina imorgon för han ska tvätta och handla. Och så bor vi ju inte bredvid varandra (20 min med bil enkel resa - big deal liksom). Jag hade visst mycket mer tid till sånt, för jag jobbar inte, och så har jag inte en 14-åring som inte gör läxorna. Excuses, excuses... nå, han kommer imorgon iallafall.

    Igår var jag på en ensamma-mammor-träff som ÖF/kommunen ordnar. Där dök det upp en kompis från när jag spelade fotboll för typ 100 år sen. Snacka om överraskning, jättejättekul var det.

    Så, det var vad som rör sig i mitt huvud just nu. Vad har du i ditt?
  2. 1
    Vad gör alla? Själv sitter jag här och är rastlös och allmänt låg. Har precis haft Linas pappa här och det blev en jävla massa tjafs om allt möjligt. Pengar, prylar, umgänge, uppbrott...

    Bottennappet var väl att han inte skulle ha tid att träffa Lina imorgon för han ska tvätta och handla. Och så bor vi ju inte bredvid varandra (20 min med bil enkel resa - big deal liksom). Jag hade visst mycket mer tid till sånt, för jag jobbar inte, och så har jag inte en 14-åring som inte gör läxorna. Excuses, excuses... nå, han kommer imorgon iallafall.

    Igår var jag på en ensamma-mammor-träff som ÖF/kommunen ordnar. Där dök det upp en kompis från när jag spelade fotboll för typ 100 år sen. Snacka om överraskning, jättejättekul var det.

    Så, det var vad som rör sig i mitt huvud just nu. Vad har du i ditt?
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Kram vännen!

    Så jäkla jobbigt att behöva strida för allting. Hoppas att det snart flyter på för er, så det iaf blir lite smidigare. Gud vad roligt med din gamla kompis - ni får väl se till att hålla kontakten nu.

    Kan jag inte berätta vad jag har i min mage istället? Stek från Texas, lite godis, en kexchoklad och 0.5 liter cola. *halvt död* Eller okej då... Lite i mitt huvud; lite besvikelse fortfarande över huset annars mår jag riktigt bra. Det kommer faktiskt fler hus, och vi sitter inte på något sätt i sjön.
  4. 2
    Kram vännen! Så jäkla jobbigt att behöva strida för allting. Hoppas att det snart flyter på för er, så det iaf blir lite smidigare. Gud vad roligt med din gamla kompis - ni får väl se till att hålla kontakten nu.

    Kan jag inte berätta vad jag har i min mage istället? Stek från Texas, lite godis, en kexchoklad och 0.5 liter cola. *halvt död* Eller okej då... Lite i mitt huvud; lite besvikelse fortfarande över huset annars mår jag riktigt bra. Det kommer faktiskt fler hus, och vi sitter inte på något sätt i sjön.
  5. Jossan m Neo & Jonah
    #3
    Själv sitter jag i köket och väntar att Neo ska somna här i rummet intill... Är det ok med gummiklubba eller räknas det också som barnmisshandel?

    Annars är det rätt lugnt. Borde betala räkningarna, men iiiiiiiis inte... Gör det i morgon istället.

    Jobbigt med allt strul med sk. pappan! Hoppas att ni kan lösa de problemen, och kan ni inte det så finns det faktiskt folk på familjerådgivningen via kommunen som kan hjälpa till!
  6. 3
    Själv sitter jag i köket och väntar att Neo ska somna här i rummet intill... Är det ok med gummiklubba eller räknas det också som barnmisshandel?

    Annars är det rätt lugnt. Borde betala räkningarna, men iiiiiiiis inte... Gör det i morgon istället.

    Jobbigt med allt strul med sk. pappan! Hoppas att ni kan lösa de problemen, och kan ni inte det så finns det faktiskt folk på familjerådgivningen via kommunen som kan hjälpa till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Surar...

    försöker få maken att förstå att jag mår dåligt och att man inte bara kan trycka på en knapp för att "bota" det! Han tycker liksom att om man vet varför så är det ju bara att sluta upp! *suck* Jag vet inte varför, och jag jobbar ju med eländer hela tiden, ändå får jag höra att "det är väl bara att ta sig i kragen och göra"... Eller "så slutar det med att jag får rätt igen"... *gah* Jag är sååå irriterad just nu!

    Igår var han gullig och lovade att finnas för mig, och så nu det här när jag berättar att det är jobbigt!

    Har varit ute på en promenad alldelles själv, men det hjälpte inte... Ska nog gå och lägga mig istället...

    Kram på dig! Hoppas det löser sig med Linas pappa! Jag förstår att du blir sur!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  8. 4
    Surar... försöker få maken att förstå att jag mår dåligt och att man inte bara kan trycka på en knapp för att "bota" det! Han tycker liksom att om man vet varför så är det ju bara att sluta upp! *suck* Jag vet inte varför, och jag jobbar ju med eländer hela tiden, ändå får jag höra att "det är väl bara att ta sig i kragen och göra"... Eller "så slutar det med att jag får rätt igen"... *gah* Jag är sååå irriterad just nu!

    Igår var han gullig och lovade att finnas för mig, och så nu det här när jag berättar att det är jobbigt!

    Har varit ute på en promenad alldelles själv, men det hjälpte inte... Ska nog gå och lägga mig istället...

    Kram på dig! Hoppas det löser sig med Linas pappa! Jag förstår att du blir sur!
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Sitter och beundrar

    vårt nya golv i köket. Det är vad jag gjorde precis innan jag satte mig här. Lasse har lagt in det idag och det är så fint. (bild i bloggen).

    Usch va jobbigt det måste vara med Linas pappa. Jag hoppas att det kommer att bli smidigare snart.

    kram
    Jeanette med Jonathan-02 och Wille-06
  10. 5
    Sitter och beundrar vårt nya golv i köket. Det är vad jag gjorde precis innan jag satte mig här. Lasse har lagt in det idag och det är så fint. (bild i bloggen).

    Usch va jobbigt det måste vara med Linas pappa. Jag hoppas att det kommer att bli smidigare snart.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Texas Smokehouse? Åh vårt gamla stamhak
  12. 6
    Texas Smokehouse? Åh vårt gamla stamhak
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Min mage är tom... har glömt äta middag kom jag just på, men åt en stadig lunch idag när jag var på jobbet och hälsade på. Faktiskt inte ett dugg hungrig, men vet du vad jag dricker? Glögg! Kom på att jag hade en öppnad flaska så jag tog ett litet glas. Lina sover så då kan man ju passa på när man inte behöver amma.

    Kompisen ska jag definitivt hålla kontakten med, och med lite tur hinns det med att träffa en gemensam kompis som flyttat till Boden, men som är här över helgen. Tack för kramen!
  14. 7
    Min mage är tom... har glömt äta middag kom jag just på, men åt en stadig lunch idag när jag var på jobbet och hälsade på. Faktiskt inte ett dugg hungrig, men vet du vad jag dricker? Glögg! Kom på att jag hade en öppnad flaska så jag tog ett litet glas. Lina sover så då kan man ju passa på när man inte behöver amma.

    Kompisen ska jag definitivt hålla kontakten med, och med lite tur hinns det med att träffa en gemensam kompis som flyttat till Boden, men som är här över helgen. Tack för kramen!
  15. Jossan m Neo & Jonah
    #8
    Boden är ju granne med mig, om det är samma Boden vi pratar om?
  16. 8
    Boden är ju granne med mig, om det är samma Boden vi pratar om?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Puh det lät inte som någon vidare fredagkväll... Hoppas han kan skärpa sig snart...

    Jag fick order av Vera att göra pepparkaksdeg och eftersom hon har haft +39 graders feber i 30 timmar snart, så lyder mamma Nu ligger den i kylen klar till morgondagen. Resten av familjen har nu gått o lagd sig så det lär jag också göra snart. Nattnatt
  18. 9
    Puh det lät inte som någon vidare fredagkväll... Hoppas han kan skärpa sig snart...

    Jag fick order av Vera att göra pepparkaksdeg och eftersom hon har haft +39 graders feber i 30 timmar snart, så lyder mamma Nu ligger den i kylen klar till morgondagen. Resten av familjen har nu gått o lagd sig så det lär jag också göra snart. Nattnatt
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10
    Jahadå, gummiklubba går jättebra. Varför tror du Lina sover redan.

    Ja, det kanske måste bli ett samtal på familjerätten. Han tycker att det vi bestämde för 2-3v sen kanske inte behöver gälla längre... Ska försöka få till fasta dagar och tider imorgon eller på söndag.
  20. 10
    Jahadå, gummiklubba går jättebra. Varför tror du Lina sover redan.

    Ja, det kanske måste bli ett samtal på familjerätten. Han tycker att det vi bestämde för 2-3v sen kanske inte behöver gälla längre... Ska försöka få till fasta dagar och tider imorgon eller på söndag.
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11

    Mumsigt som tusan

    Det blev bakad och lammfilé idag. Underbart gott.
  22. 11
    Mumsigt som tusan Det blev bakad och lammfilé idag. Underbart gott.
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12
    Ja, men då är ni grannar. Känner du Annika?
  24. 12
    Ja, men då är ni grannar. Känner du Annika?
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Vi försökte muta dom någongång att ge oss receptet på deras salladsdressing. Ah - kom just på att dAniel är skyldig mig en middag med svärföräldrarna som barnvakt. Då måste vi ju gå dit!
  26. 13
    Vi försökte muta dom någongång att ge oss receptet på deras salladsdressing. Ah - kom just på att dAniel är skyldig mig en middag med svärföräldrarna som barnvakt. Då måste vi ju gå dit!
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Ja, den är underbart god!

    Vi har ju väldigt nära till en här i vasastan så det blir fajitas därifrån lite väl ofta.
  28. 14
    Ja, den är underbart god! Vi har ju väldigt nära till en här i vasastan så det blir fajitas därifrån lite väl ofta.
  29. Medlem sedan
    Feb 2000
    #15
    Du, det där snacket känner jag igen. Precis vad jag fick höra veckorna innan han drog, när jag var sjukskriven för förlossningsdepression och sömnstörningar. Dessutom hade både han och jag influensan, men mitt räknades inte, för han hade f y s i s k t ont i knäna. Ja, han sa så, ordagrant. Tack Venus, nu blev jag påmind om att det faktiskt är väldigt bra att jag inte bor ihop med Linas pappa.
  30. 15
    Du, det där snacket känner jag igen. Precis vad jag fick höra veckorna innan han drog, när jag var sjukskriven för förlossningsdepression och sömnstörningar. Dessutom hade både han och jag influensan, men mitt räknades inte, för han hade f y s i s k t ont i knäna. Ja, han sa så, ordagrant. Tack Venus, nu blev jag påmind om att det faktiskt är väldigt bra att jag inte bor ihop med Linas pappa.
  31. Medlem sedan
    Jul 2004
    #16

    Till och med JAG

    känner Annika. Hon har en bebis som heter Nike, en dotter som har mässlingen och en pojke som heter Pippi. *har sett i hennes blogg*
  32. 16
    Till och med JAG känner Annika. Hon har en bebis som heter Nike, en dotter som har mässlingen och en pojke som heter Pippi. *har sett i hennes blogg*
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Jasså där finns också en? Vi brukade gå till den på Fleminggatan.

    Imorgon ska jag ta en runda till Fridhemsplan, gå på massage och sen Västermalmsgallerian och bli helt nostalgisk
  34. 17
    Jasså där finns också en? Vi brukade gå till den på Fleminggatan.

    Imorgon ska jag ta en runda till Fridhemsplan, gå på massage och sen Västermalmsgallerian och bli helt nostalgisk
  35. Jossan m Neo & Jonah
    #18
    Det tror jag inte... Känner nog faktiskt INGEN i Boden?
  36. 18
    Det tror jag inte... Känner nog faktiskt INGEN i Boden?
  37. Medlem sedan
    Jul 2004
    #19

    Japp!

    Det finns väl fyra eller nåt sånt. Tycker absolut att du ska utnyttja din middag med Daniel snart.
  38. 19
    Japp! Det finns väl fyra eller nåt sånt. Tycker absolut att du ska utnyttja din middag med Daniel snart.
  39. Medlem sedan
    Feb 2000
    #20

    Vad bra...

    att jag kunde hjälpa dig!

    Ja, vad gör man? Han är alltid sjukast, tröttast och har mest rätt! *suck*
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  40. 20
    Vad bra... att jag kunde hjälpa dig!

    Ja, vad gör man? Han är alltid sjukast, tröttast och har mest rätt! *suck*
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. Kramar till alla på alla hjärtans..
    By akkis/trött in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar