Mensen halla, hallå, hallå
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Mensen halla, hallå, hallå

    *nynnar*

    Här har fortfarande inte dykt upp någon mens. Alva är snart 11 månader.
    Så här lång tid vet jag med säkerhet att den inte dröjt efter de 2 första barnen. Fast då ammade jag inte lika mycket vid denna tidpunkten som jag fortfarande gör med Alva.

    Fler menslösa fortfarande?

    Inte för jag saknar den, men man undrar ju lite hur länge den tänkt hålla sig borta
  2. 1
    Mensen halla, hallå, hallå *nynnar*

    Här har fortfarande inte dykt upp någon mens. Alva är snart 11 månader.
    Så här lång tid vet jag med säkerhet att den inte dröjt efter de 2 första barnen. Fast då ammade jag inte lika mycket vid denna tidpunkten som jag fortfarande gör med Alva.

    Fler menslösa fortfarande?

    Inte för jag saknar den, men man undrar ju lite hur länge den tänkt hålla sig borta
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Den är ju tillbaka, men det tog hela 10 månader! Trots att jag bara ammade morgon och kväll de sista 6 veckorna. Tyckte det var skönt, bara att njuta!
  4. 2
    Den är ju tillbaka, men det tog hela 10 månader! Trots att jag bara ammade morgon och kväll de sista 6 veckorna. Tyckte det var skönt, bara att njuta!
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Tror du inte att det kan ta lite längre tid för att du gått ner så mycket i vikt också?
    Bara en tanke...

    Hur går det nu förresten? Känns det fortfarande lätt?
    Jag började med GI för ett tag sedan men fick rätt snart magkatarr och tvingades sluta. Nu ska jag försöka igen, men inte lika strängt som då. Tio - tolv kilo måste i alla fall bort.
  6. 3
    Tror du inte att det kan ta lite längre tid för att du gått ner så mycket i vikt också?
    Bara en tanke...

    Hur går det nu förresten? Känns det fortfarande lätt?
    Jag började med GI för ett tag sedan men fick rätt snart magkatarr och tvingades sluta. Nu ska jag försöka igen, men inte lika strängt som då. Tio - tolv kilo måste i alla fall bort.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Ja, det är helt klart skönt

    att slippa den
  8. 4
    Ja, det är helt klart skönt att slippa den
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Hm..

    jo det kanske kan påverka. Har inte ens tänkt på det. Jag är ju inte smal ännu

    JAg har 7,3 kg till BMI 25, så jag ska ner 10-15 till hade jag tänkt. Vad som känns lagom när jag väl är där.

    Jag har haft ett par månader då jag inte kört GI direkt, utan det har blivit lite av varje som inte är så värst bra i någon diet
    Har i princip stått still i vikt rätt länge, men nu börjar det äntligen röra på sig igen då jag kommit igång med Gi-tänket igen. Jag tycker det känns jättebra, så nu hoppas jag motivationen håller i sig hela vägen fram.

    Jag köpte Allas veckotidning häromdagen enbart för GI-boken - och OJ så många goda recept det var i den!!
    Vi har ätit supergott flera dagar nu, så den boken kan jag varmt rekommendera dig om du vill köra igång igen.

    Lycka till med att bli av med extrakilona!

    Kramar
  10. 5
    Hm.. jo det kanske kan påverka. Har inte ens tänkt på det. Jag är ju inte smal ännu

    JAg har 7,3 kg till BMI 25, så jag ska ner 10-15 till hade jag tänkt. Vad som känns lagom när jag väl är där.

    Jag har haft ett par månader då jag inte kört GI direkt, utan det har blivit lite av varje som inte är så värst bra i någon diet
    Har i princip stått still i vikt rätt länge, men nu börjar det äntligen röra på sig igen då jag kommit igång med Gi-tänket igen. Jag tycker det känns jättebra, så nu hoppas jag motivationen håller i sig hela vägen fram.

    Jag köpte Allas veckotidning häromdagen enbart för GI-boken - och OJ så många goda recept det var i den!!
    Vi har ätit supergott flera dagar nu, så den boken kan jag varmt rekommendera dig om du vill köra igång igen.

    Lycka till med att bli av med extrakilona!

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    jag e menslös oxå.....fast det gör inte så mkt...vi ska inta ha nån bebbe just nu iaf...
  12. 6
    jag e menslös oxå.....fast det gör inte så mkt...vi ska inta ha nån bebbe just nu iaf...
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Min kom och försvann igen :-/
    Urskumt. Två gånger hade jag mens, sedan blev dottern sjuk och gick tillbaka till helamning, och efter det.... nada. Trots att hon äter vanlig mat igen.
  14. 7
    Min kom och försvann igen :-/
    Urskumt. Två gånger hade jag mens, sedan blev dottern sjuk och gick tillbaka till helamning, och efter det.... nada. Trots att hon äter vanlig mat igen.
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    Ska kolla efter tidningen. För det känns som om det är ganska svårt annars att hitta bra recept. Man vill ju se tillatt få i sig alla vitaminer och mineraler man behöver. Just nu är jag dock jätteförkyld och får skjuta upp min GI-start. Känns motigt att börja när man är sjuk.

    Du är duktig som fortsätter trots att nedgången stannat av, som orkar ta nya tag. Lycka till med resten!
  16. 8
    Ska kolla efter tidningen. För det känns som om det är ganska svårt annars att hitta bra recept. Man vill ju se tillatt få i sig alla vitaminer och mineraler man behöver. Just nu är jag dock jätteförkyld och får skjuta upp min GI-start. Känns motigt att börja när man är sjuk.

    Du är duktig som fortsätter trots att nedgången stannat av, som orkar ta nya tag. Lycka till med resten!
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Näää.... Min lilla hade ju en vägra-amma-period i mitten av december, det räckte tydligen för att sätta igång kroppen igen :-(. Men min trea ammade jag mycket, ofta och länge och då kom den inte tillbaka förrän efter 20 månader. Med de två första kom den efter 8-9 månader, men dem ammade jag inte längre än så heller. Så det beror säkert på att du fortfarande ammar så pass mycket.
  18. 9
    Näää.... Min lilla hade ju en vägra-amma-period i mitten av december, det räckte tydligen för att sätta igång kroppen igen :-(. Men min trea ammade jag mycket, ofta och länge och då kom den inte tillbaka förrän efter 20 månader. Med de två första kom den efter 8-9 månader, men dem ammade jag inte längre än så heller. Så det beror säkert på att du fortfarande ammar så pass mycket.

Liknande trådar

  1. Hallå! Hallå! *knackar i glas*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 18:52
  2. Mensen???...HALLÅ!!!
    By Maja ev BF 19 juli in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 12:18
  3. Hallå? Mensen? Var är du?
    By Planerar en tvåa in forum Planera för barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 09:39
  4. Mensen, hallå?
    By mammatillm in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 17:13
  5. Hallå, mensen var är duu?
    By Småtrollsmamman in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar