Godmorgon
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Godmorgon

    Så var det måndag igen! Helgen har väl varit som vanligt, städning, tvätt, pulkaåkning, fotbollsträning, simskola.

    Lite låg stämning då makens morbror dog i går morse. Det är ingen vi haft kontakt med (jag har bara träffat honom 1 ggr), men det är ändå makens morbror. Svärmor hann precis dit i lördags så hon hann träffa sin lillebror innan han dog.

    Idag blir det till att jobba över igen, det är faktiskt en riktig fälla att jobba deltid, tycker alltid att jag har ont om tid
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  2. 1
    Godmorgon Så var det måndag igen! Helgen har väl varit som vanligt, städning, tvätt, pulkaåkning, fotbollsträning, simskola.

    Lite låg stämning då makens morbror dog i går morse. Det är ingen vi haft kontakt med (jag har bara träffat honom 1 ggr), men det är ändå makens morbror. Svärmor hann precis dit i lördags så hon hann träffa sin lillebror innan han dog.

    Idag blir det till att jobba över igen, det är faktiskt en riktig fälla att jobba deltid, tycker alltid att jag har ont om tid
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    God morgon..

    Idag så vaknade Elias kl 04. Hans sömnmönster blir bara sämre och sämre. Läkarna hoppades på att hans sömnmönster skulle normalisera sig när han blev tre men icke. Han fick inte se på teve som han ville, och efter en skrik episod på 30 min fann han sig att ligga tyst i soffan med mig. Eller tyst och tyst..."mamma, mamma, titta på mig" "mamma, mamma, ,prata med mig" osv. Still låg han inte heller.
    Myror i kroppen var det inte tal om, snarare elefanter. Kl 06 vaknade Cassandra, och då först fick teven sättas på. Och ändå, har det varit bråk och konflikter.

    Zacharias är nog på gränsen att bli sjuk. Han känns lite varm, och är väldigt känslig och "on the edge". Men eftersom jag inte får ta tempen på honom så vet jag inte. Han vill till skolan så får de väl skicka hem honom om han inte verkar orka.

    Helt klart är att jag iaf när barnen är på dagis så ska jag sova. Så trött som jag är idag och en så jobbig helg och vecka som vart har vi inte haft på ett tag. Inte en chans till avkoppling.

    Jag börjar ärligt talat bli lite orolig för Sambon också. Han säger ju inget, men han blir tröttare och tröttare.

    Kl 08 är det jag som sitter på telefonen till barnmottagningen. Nån hjälp måste vi få.
  4. 2
    God morgon.. Idag så vaknade Elias kl 04. Hans sömnmönster blir bara sämre och sämre. Läkarna hoppades på att hans sömnmönster skulle normalisera sig när han blev tre men icke. Han fick inte se på teve som han ville, och efter en skrik episod på 30 min fann han sig att ligga tyst i soffan med mig. Eller tyst och tyst..."mamma, mamma, titta på mig" "mamma, mamma, ,prata med mig" osv. Still låg han inte heller.
    Myror i kroppen var det inte tal om, snarare elefanter. Kl 06 vaknade Cassandra, och då först fick teven sättas på. Och ändå, har det varit bråk och konflikter.

    Zacharias är nog på gränsen att bli sjuk. Han känns lite varm, och är väldigt känslig och "on the edge". Men eftersom jag inte får ta tempen på honom så vet jag inte. Han vill till skolan så får de väl skicka hem honom om han inte verkar orka.

    Helt klart är att jag iaf när barnen är på dagis så ska jag sova. Så trött som jag är idag och en så jobbig helg och vecka som vart har vi inte haft på ett tag. Inte en chans till avkoppling.

    Jag börjar ärligt talat bli lite orolig för Sambon också. Han säger ju inget, men han blir tröttare och tröttare.

    Kl 08 är det jag som sitter på telefonen till barnmottagningen. Nån hjälp måste vi få.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    God morgon.

    Vad tråkigt med morbrorn.

    Här fick vi inte åka pulka i helgen, snön är borta
    Så nu har vi tråkigt grått o regnigt Skåneväder blä!!!!!

    Idag är det sagostund på biblan som gäller.
    Gloria med Lucas 99, Evelina 03 och Elias 06.
  6. 3
    God morgon. Vad tråkigt med morbrorn.

    Här fick vi inte åka pulka i helgen, snön är borta
    Så nu har vi tråkigt grått o regnigt Skåneväder blä!!!!!

    Idag är det sagostund på biblan som gäller.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Godmorgon
    vi ska på barnsången idag ett äventyr.
    Nejdå det är skoj barnen älskar sången och uppför sig klart bättre än förväntat.
    sen på eftermiddagen blir det nog bara lite måla och vara inne.
    då har vi promenerat tillräckligt för idag nämligen
  8. 4
    Godmorgon
    vi ska på barnsången idag ett äventyr.
    Nejdå det är skoj barnen älskar sången och uppför sig klart bättre än förväntat.
    sen på eftermiddagen blir det nog bara lite måla och vara inne.
    då har vi promenerat tillräckligt för idag nämligen
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    God morgon :)

    Måndag morgon, och vi har en fullspäckad vecka framför oss. Idag är det som vanligt dagisdag för Mathilda, och när jag har lämnat henne där så ska jag besiktiga bilen. I morgon ska jag till tandläkare, onsdag tror jag det är lugnt, torsdag ska Mathilda till logoped (och hon måste ha känt på sig det, för den senaste veckan har pratet lossnat lite mer *s*), och fredag ska vi på begravning. Fullt ös med andra ord. Och i går åkte J tillbaka till Norge. Och nu är det väl i stort sett avgjort att vi flyttar till Norge till sommaren, så får vi hoppas att vi kan lösa den ekonomiska delen av det hela. Där borta måste man ju deponera 2-3 månadshyror, så det blir ju några kronor utöver själva flytten som man måste få ihop. Måhända skulle man kunna sälja en av grannarna?

    Ha en bra dag, alla
  10. 5
    God morgon :) Måndag morgon, och vi har en fullspäckad vecka framför oss. Idag är det som vanligt dagisdag för Mathilda, och när jag har lämnat henne där så ska jag besiktiga bilen. I morgon ska jag till tandläkare, onsdag tror jag det är lugnt, torsdag ska Mathilda till logoped (och hon måste ha känt på sig det, för den senaste veckan har pratet lossnat lite mer *s*), och fredag ska vi på begravning. Fullt ös med andra ord. Och i går åkte J tillbaka till Norge. Och nu är det väl i stort sett avgjort att vi flyttar till Norge till sommaren, så får vi hoppas att vi kan lösa den ekonomiska delen av det hela. Där borta måste man ju deponera 2-3 månadshyror, så det blir ju några kronor utöver själva flytten som man måste få ihop. Måhända skulle man kunna sälja en av grannarna?

    Ha en bra dag, alla
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Vi får vara hemma idag, för A fick plötsligt feber igår. Så här blir en långsam dag tror jag. Linnéa är jättearg för att hon inte får gå till dagis. Än så länge verkar febern ha försvunnit, hoppas det för det känns inte roligt att behöva vara borta från jobbet redan.
  12. 6
    Vi får vara hemma idag, för A fick plötsligt feber igår. Så här blir en långsam dag tror jag. Linnéa är jättearg för att hon inte får gå till dagis. Än så länge verkar febern ha försvunnit, hoppas det för det känns inte roligt att behöva vara borta från jobbet redan.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    Good morning

    Jag vet inte om jag fått syrrans virus när jag var i Holland i julas. Det yttrar sig nämligen i extrem trötthet (det finns ett namn på det men jag kommer inte ihåg det nu). Syrran har varit däckad sedan november och jag har ju varit sjuk sedan i julas. Det känns som att det inte finns en enda gnutta energi i mig alls. Jag lägger mig trött och vaknar trött, får släpa mig upp (brukar vara rätt pigg på fm annars).

    I lördags ringde telefonen och jag hörde en liten röst: "Jag längtar efter dig! Jag vill komma hem till dig!" Gustav såklart. Lillgulle, när jag frågade varför han ville det sa han: "Jag kan inte gå på mina ben". Det är en grej han kör med nuförtiden, när han är trött eller när han är orolig då säger han jämt att han inte kan gå. Så jag fick prata en stund med honom och tala om att vi skulle ses på måndag och att jag älskade honom. Sötnosen. Det knep allt i hjärtat. Han hade sagt till pappa att han ville ringa till mig och fick det, det var ju bra.

    Så, idag ska jag jobba lite här och sedan hämta Gus i em, längtar verkligen efter gosungen. Särskilt efte filmen Jag och Luke som jag såg igår *ler*. I fredags möblerade jag ju om lite på hans rum, ska bli spännande att se vad han tycker om det, ungar ser ju alla detaljer.

    Kram på er
    Anna
  14. 7
    Good morning Jag vet inte om jag fått syrrans virus när jag var i Holland i julas. Det yttrar sig nämligen i extrem trötthet (det finns ett namn på det men jag kommer inte ihåg det nu). Syrran har varit däckad sedan november och jag har ju varit sjuk sedan i julas. Det känns som att det inte finns en enda gnutta energi i mig alls. Jag lägger mig trött och vaknar trött, får släpa mig upp (brukar vara rätt pigg på fm annars).

    I lördags ringde telefonen och jag hörde en liten röst: "Jag längtar efter dig! Jag vill komma hem till dig!" Gustav såklart. Lillgulle, när jag frågade varför han ville det sa han: "Jag kan inte gå på mina ben". Det är en grej han kör med nuförtiden, när han är trött eller när han är orolig då säger han jämt att han inte kan gå. Så jag fick prata en stund med honom och tala om att vi skulle ses på måndag och att jag älskade honom. Sötnosen. Det knep allt i hjärtat. Han hade sagt till pappa att han ville ringa till mig och fick det, det var ju bra.

    Så, idag ska jag jobba lite här och sedan hämta Gus i em, längtar verkligen efter gosungen. Särskilt efte filmen Jag och Luke som jag såg igår *ler*. I fredags möblerade jag ju om lite på hans rum, ska bli spännande att se vad han tycker om det, ungar ser ju alla detaljer.

    Kram på er
    Anna
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Godmorgon!

    Usch vad tråkigt med morbrodern =( Sådant är aldrig roligt. Deltid är väl ofta samma mängd jobb fast på mindre tid.. Hoppas att du hinner allt du tänkt!

    Har har Hugo blivit förkyld, första gången han är sjuk sedan i maj!! Ludvig är också förkyld och de är så ynkliga småkillarna. Håller på att försöka hitta bra välling och grötalternativ till Ludvig som tydligen är komjölksallergisk. Än så länge får han havredryck och några matskedan Ekogogröt som välling och havregrynsgröt med fruktpuré. Men sista dagarna har det inte alls varit bra.. Men det kanske är för att han är sjuk igen.

    Jag har precis slutat blöda, det var jag som var en orolig gravid för ett tag sedan, men så fick jag mitt tredje missfall för två veckor sedan *gråter*. Så nu känns det som det saknas en här hemma. Varför skall jag få så många missfall för? Tycker jag inte om! Men skönt när det slutar att blöda åtminstone.

    Annars gör vi inte så mycket. Ludvig försöker öppna en ny kiddyguardgrind (är de bra egentligen?) och Hugo tittar på Hitta Nemo för första gången och sitter och bräker, för han håller på att tappa rösten stackaren. Tänk vad tyst det kommer bli här hemma om han inte kan prata =)
  16. 8
    Godmorgon! Usch vad tråkigt med morbrodern =( Sådant är aldrig roligt. Deltid är väl ofta samma mängd jobb fast på mindre tid.. Hoppas att du hinner allt du tänkt!

    Har har Hugo blivit förkyld, första gången han är sjuk sedan i maj!! Ludvig är också förkyld och de är så ynkliga småkillarna. Håller på att försöka hitta bra välling och grötalternativ till Ludvig som tydligen är komjölksallergisk. Än så länge får han havredryck och några matskedan Ekogogröt som välling och havregrynsgröt med fruktpuré. Men sista dagarna har det inte alls varit bra.. Men det kanske är för att han är sjuk igen.

    Jag har precis slutat blöda, det var jag som var en orolig gravid för ett tag sedan, men så fick jag mitt tredje missfall för två veckor sedan *gråter*. Så nu känns det som det saknas en här hemma. Varför skall jag få så många missfall för? Tycker jag inte om! Men skönt när det slutar att blöda åtminstone.

    Annars gör vi inte så mycket. Ludvig försöker öppna en ny kiddyguardgrind (är de bra egentligen?) och Hugo tittar på Hitta Nemo för första gången och sitter och bräker, för han håller på att tappa rösten stackaren. Tänk vad tyst det kommer bli här hemma om han inte kan prata =)
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    En stor kram till dig

    efter missfallet!!!! Din stackare. Håller tummarna för att allt ska bli som ni vill lite längre fram.

    Bamsekramen
    Anna och Gus
  18. 9
    En stor kram till dig efter missfallet!!!! Din stackare. Håller tummarna för att allt ska bli som ni vill lite längre fram.

    Bamsekramen
    Anna och Gus
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Vad tråkigt!

    Jag anade nästan att det var du som skrev för ett tag sedan. Usch vad tråkigt att ni måste gå igenom det en gång till. En av mina systrar har också haft upprepade missfall (men är nu gravid i v. 21 någonting med tredje barnet) så jag vet ju hur jobbigt det kan vara. Kram!
  20. 10
    Vad tråkigt! Jag anade nästan att det var du som skrev för ett tag sedan. Usch vad tråkigt att ni måste gå igenom det en gång till. En av mina systrar har också haft upprepade missfall (men är nu gravid i v. 21 någonting med tredje barnet) så jag vet ju hur jobbigt det kan vara. Kram!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Några tips..

    Vad ledsamt med missfall. Vet alltför väl vad du går igenom. Några tips bara. Jag har haft 6 missfall innan jag fick Zacharias ( hade ett barn tidigare) men när jag började äta en halv minialbyl om dagen när jag började misstänka graviditet så fick jag behålla mina graviditeter.
    Teorin är att om man haft flera tidiga missfall så utan förklaring, så kan det vara så att man har små, små proppar som fastnar i gulproppen (eller vad heter där barnet får sin näring i livmodern tidigt) alternativt i navelsträngen. Då täpper propparna till så embryot/fostret inte får någon näring och alltså svälter ihjäl.

    Äter man en halv barnalbyl så gör acitylsalsylsyran ( eller hur det stavas) att det det inte blir några proppar.

    Så lite acetylsalisyra gör heller ingen skada, så det skadar inte att testa, om ni känner att ni orkar försöka en gång till.

    Skippa även sex de 12-16 första veckorna.

    När man väl lyckats konstatera ett slående hjärta så minskar risken med 96-98%.

    Kram på dig.
  22. 11
    Några tips.. Vad ledsamt med missfall. Vet alltför väl vad du går igenom. Några tips bara. Jag har haft 6 missfall innan jag fick Zacharias ( hade ett barn tidigare) men när jag började äta en halv minialbyl om dagen när jag började misstänka graviditet så fick jag behålla mina graviditeter.
    Teorin är att om man haft flera tidiga missfall så utan förklaring, så kan det vara så att man har små, små proppar som fastnar i gulproppen (eller vad heter där barnet får sin näring i livmodern tidigt) alternativt i navelsträngen. Då täpper propparna till så embryot/fostret inte får någon näring och alltså svälter ihjäl.

    Äter man en halv barnalbyl så gör acitylsalsylsyran ( eller hur det stavas) att det det inte blir några proppar.

    Så lite acetylsalisyra gör heller ingen skada, så det skadar inte att testa, om ni känner att ni orkar försöka en gång till.

    Skippa även sex de 12-16 första veckorna.

    När man väl lyckats konstatera ett slående hjärta så minskar risken med 96-98%.

    Kram på dig.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12

    Morning!

    Gissa hur jag har spenderat min första dag hemma med havandeskapspenning?
    Jo med att gå till jobbet och jobba.
    Men som sagt, så jobbar jag “bara” fackligt nu och idag hade vi det konstituerande mötet efter årsmötet. Ledig imorgon och sen på onsdag blir det en heldag i Uppsala och torsdag ska jag vara med på en MBL-förhandling. Spännande! Och OJ så skönt det var att gå hem från jobbet redan klockan kvart över nio.

    Det känns i både kropp och psyke att det här var/är rätt beslut att gå hem redan nu.
    Och åååååååååh vad skönt det var att inte behöva stressa i morse.
    Ever och jag kunde vakna i lugn takt och gosa och mysa.
    Det märks att både han och jag har behövt det här. Sen länge.
    Lämningen på dagis kunde ske utan gråt eller ledsenhet, något som annars varit det stående inslaget de senaste veckorna. Skall dock skriva en lapp angående min havandeskapsledighet och hur jag planerar att arbeta under mammaledigheten så att alla fröknar och annan personal har fått den infon. Blir så jobbigt att behöva förklara allting om och om igen annars.

    Kram!
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  24. 12
    Morning! Gissa hur jag har spenderat min första dag hemma med havandeskapspenning?
    Jo med att gå till jobbet och jobba.
    Men som sagt, så jobbar jag “bara” fackligt nu och idag hade vi det konstituerande mötet efter årsmötet. Ledig imorgon och sen på onsdag blir det en heldag i Uppsala och torsdag ska jag vara med på en MBL-förhandling. Spännande! Och OJ så skönt det var att gå hem från jobbet redan klockan kvart över nio.

    Det känns i både kropp och psyke att det här var/är rätt beslut att gå hem redan nu.
    Och åååååååååh vad skönt det var att inte behöva stressa i morse.
    Ever och jag kunde vakna i lugn takt och gosa och mysa.
    Det märks att både han och jag har behövt det här. Sen länge.
    Lämningen på dagis kunde ske utan gråt eller ledsenhet, något som annars varit det stående inslaget de senaste veckorna. Skall dock skriva en lapp angående min havandeskapsledighet och hur jag planerar att arbeta under mammaledigheten så att alla fröknar och annan personal har fått den infon. Blir så jobbigt att behöva förklara allting om och om igen annars.

    Kram!
    /Morgana
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13

    Kram också

    angående makens morbror!
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  26. 13
    Kram också angående makens morbror!
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14

    Nä vad trist :-(

    Både med förkylning men också för missfallet. Har aldrig upplevt ett (vad jag vet), så jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara.

    STOR kram till dig och hoppas att det ska ordna sig till slut!!!
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  28. 14
    Nä vad trist :-( Både med förkylning men också för missfallet. Har aldrig upplevt ett (vad jag vet), så jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara.

    STOR kram till dig och hoppas att det ska ordna sig till slut!!!
    /Morgana
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Ja, här har helgen nästan sett likadan ut och vi har bara ett barn och ändå skulle jag behöva några dagar ledigt mitt i veckan för att komma ikapp själv ; )

    Tråkigt med makens morbror, det är alltid sorgligt när människor i ens närhet går bort.

    Trist att det ofta blir övertid, det är väl ok om man är mentalt förberedd men ibland vill man bara få gå hem i tid(även om pengarna inte är helt fel).

    Själv ska jag ta mig i kragen och börja träna igen den här veckan. Det har varit väldigt dåligt på den fronten och jag tyckte inte om det jag såg i spegeln häromdagen så nu är det bara att börja om... Så Idag började jag med lämning på dagis och sedan en timmes snabb promenad med hunden. Ett träningspass kl 12 blir det också, men med vad har jag inte bestämt än. Sen börjar jag jobba och jag sitter ju inne och utreder just nu och jag har faktiskt en del ärenden som är riktigt intressanta...

    ha en bra dag!
  30. 15
    Ja, här har helgen nästan sett likadan ut och vi har bara ett barn och ändå skulle jag behöva några dagar ledigt mitt i veckan för att komma ikapp själv ; )

    Tråkigt med makens morbror, det är alltid sorgligt när människor i ens närhet går bort.

    Trist att det ofta blir övertid, det är väl ok om man är mentalt förberedd men ibland vill man bara få gå hem i tid(även om pengarna inte är helt fel).

    Själv ska jag ta mig i kragen och börja träna igen den här veckan. Det har varit väldigt dåligt på den fronten och jag tyckte inte om det jag såg i spegeln häromdagen så nu är det bara att börja om... Så Idag började jag med lämning på dagis och sedan en timmes snabb promenad med hunden. Ett träningspass kl 12 blir det också, men med vad har jag inte bestämt än. Sen börjar jag jobba och jag sitter ju inne och utreder just nu och jag har faktiskt en del ärenden som är riktigt intressanta...

    ha en bra dag!
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16

    Jättekram!

    Kram, kram, kram...Det måste vara jättejobbigt, men jag hoppas det ljusnar igen snart. Och du...jag behöver din adress, så ska jag skicka det där paketet
  32. 16
    Jättekram! Kram, kram, kram...Det måste vara jättejobbigt, men jag hoppas det ljusnar igen snart. Och du...jag behöver din adress, så ska jag skicka det där paketet
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    Morn morn...

    väntar på smatal från min chef. Släppte bomben i fredags så nu är bollen i rullning.

    3 av 4 sjuka och själv är jag dunderförkyld.

    Det är väl den enda fördelen med mitt jobb.Det går inteatt ta hem den ;-)
  34. 17
    Morn morn... väntar på smatal från min chef. Släppte bomben i fredags så nu är bollen i rullning.

    3 av 4 sjuka och själv är jag dunderförkyld.

    Det är väl den enda fördelen med mitt jobb.Det går inteatt ta hem den ;-)
  35. Medlem sedan
    Aug 2002
    #18

    *kram*

    Vad tråkigt att det inte gick vägen den här gg heller.

    En stoooor kram från mej.
  36. 18
    *kram* Vad tråkigt att det inte gick vägen den här gg heller.

    En stoooor kram från mej.
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    Tack!

    Skulle ju vara så hemlig, men när man är ledsen vill man ju inte vara hemlig längre
  38. 19
    Tack! Skulle ju vara så hemlig, men när man är ledsen vill man ju inte vara hemlig längre
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    Vad roligt

    för din syster! Jag vill hemskt gärna bli gravid igen, men jag är lite rädd för att det gör så ont (fysiskt) att få de där dumma missfallen. Verkar som att ju senare desto värre, men det kanske inte är så konstigt, mer som skall ut.
  40. 20
    Vad roligt för din syster! Jag vill hemskt gärna bli gravid igen, men jag är lite rädd för att det gör så ont (fysiskt) att få de där dumma missfallen. Verkar som att ju senare desto värre, men det kanske inte är så konstigt, mer som skall ut.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar