Bra bok till en 6åring
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Bra bok till en 6åring

    Min lilla dotter ska på kalas hos en 6åring och jag tror att en bok kan vara bra present....men vilken bok kan man köpa. Kan ni ge mig några förslag!? (mina barn är inte än i den ålders så jag har inga ideer vad som passar 6åringar)
    TACK
    Jelena med L,MoA
  2. 1
    Bra bok till en 6åring Min lilla dotter ska på kalas hos en 6åring och jag tror att en bok kan vara bra present....men vilken bok kan man köpa. Kan ni ge mig några förslag!? (mina barn är inte än i den ålders så jag har inga ideer vad som passar 6åringar)
    TACK
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    De här böckerna gillar min sjuåring. Han har läst ett flertal:
    http://www.cdon.com/main.phtml?navro...nav_genre=4108
    De är jättebra när man börjat läsa, men också bra att läsa högt.

    Mina barn har också gillat böcker av Viveca Lärn;
    http://www.cdon.com/main.phtml?navro...nav_genre=4108

    Lycka till,
  4. 2
    De här böckerna gillar min sjuåring. Han har läst ett flertal:
    http://www.cdon.com/main.phtml?navro...nav_genre=4108
    De är jättebra när man börjat läsa, men också bra att läsa högt.

    Mina barn har också gillat böcker av Viveca Lärn;
    http://www.cdon.com/main.phtml?navro...nav_genre=4108

    Lycka till,
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Hm, det gick tydligen inte att länka fram till de böckerna jag tänkt.
    Men böcker av Helena Bross och Viveca Lärn har varit populära. Det är böcker om barn i samma ålder och barnen känner lätt igen sig. Båda skriver böcker om flickor och pojkar, så det är bara att välja!

    Lycka till igen!
  6. 3
    Hm, det gick tydligen inte att länka fram till de böckerna jag tänkt.
    Men böcker av Helena Bross och Viveca Lärn har varit populära. Det är böcker om barn i samma ålder och barnen känner lätt igen sig. Båda skriver böcker om flickor och pojkar, så det är bara att välja!

    Lycka till igen!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    det finns en lätt-att-läsa-serie om féer som verkar jättegulliga. Vet tyvärr inte namn på författare men sett dem i bokhandeln.
  8. 4
    det finns en lätt-att-läsa-serie om féer som verkar jättegulliga. Vet tyvärr inte namn på författare men sett dem i bokhandeln.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Daisy Meadows har skrivit de böckerna. Min dotter fick två i present på sitt 6-årskalas. Jag tycker ärligt talat de är aptrista men dottern älskar dem och vill ha ALLA (det finns massor så jag bävar) så de kan absolut vara en fullträff. Feerna har helt tagit över våra lässtunder just nu.
  10. 5
    Daisy Meadows har skrivit de böckerna. Min dotter fick två i present på sitt 6-årskalas. Jag tycker ärligt talat de är aptrista men dottern älskar dem och vill ha ALLA (det finns massor så jag bävar) så de kan absolut vara en fullträff. Feerna har helt tagit över våra lässtunder just nu.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Suck!

    Här är en till i älvträsket. Fast dottern läser tack och lov själv. Och precis när jag trodde att vi skådat slutet på eländet visade det sig att det fanns lika många böcker om vindälvorna.
  12. 6
    Suck! Här är en till i älvträsket. Fast dottern läser tack och lov själv. Och precis när jag trodde att vi skådat slutet på eländet visade det sig att det fanns lika många böcker om vindälvorna.
  13. jennypea
    #7

    Min dotter älskar mysterier

    av Lasse-Maja typen tex. Han som skrivit böckerna om Lasse & Maja heter Martin Widmark. Han har även skrivit serien om Nelly Rapp - den handlar om en tjej som jagar häxor och sånt. Jättespännande tycker dottern!
  14. 7
    Min dotter älskar mysterier av Lasse-Maja typen tex. Han som skrivit böckerna om Lasse & Maja heter Martin Widmark. Han har även skrivit serien om Nelly Rapp - den handlar om en tjej som jagar häxor och sånt. Jättespännande tycker dottern!
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    japp och min dotter har precis konstaterat att till sommaren, DÅ kommer djurälvorna. Men tills dess hoppas jag hon knäckt läskoden så jag slipper vara inblandad...
  16. 8
    japp och min dotter har precis konstaterat att till sommaren, DÅ kommer djurälvorna. Men tills dess hoppas jag hon knäckt läskoden så jag slipper vara inblandad...
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    skrattar lite för mig själv...inser precis att min dotter fick en sån bok i juklapp, men den försvann från hennes medvetande bland alla andra klappar. Så den står i hyllan oläst. Jag hade också helt glömt bort den. Efter era inlägg börjar jag undra om jag ska påminna henne *s*
  18. 9
    skrattar lite för mig själv...inser precis att min dotter fick en sån bok i juklapp, men den försvann från hennes medvetande bland alla andra klappar. Så den står i hyllan oläst. Jag hade också helt glömt bort den. Efter era inlägg börjar jag undra om jag ska påminna henne *s*
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Eller så

    väntar du bara ett år så kan hon kanske läsa den själv. N har hittills inte visat något intresser för dem trots att älvor och prinsessor är ganska stort. Jag hoppas att hon börjar läsa på allvar till sommaren (hon läser från enstaka ord till kortare meningar nu beroende på motivationsfaktorn) och då kan det ju vara lämpligt med ett gäng älvböcker att ta till.
  20. 10
    Eller så väntar du bara ett år så kan hon kanske läsa den själv. N har hittills inte visat något intresser för dem trots att älvor och prinsessor är ganska stort. Jag hoppas att hon börjar läsa på allvar till sommaren (hon läser från enstaka ord till kortare meningar nu beroende på motivationsfaktorn) och då kan det ju vara lämpligt med ett gäng älvböcker att ta till.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    TACK alla för era svar!

    .
    Jelena med L,MoA
  22. 11
    TACK alla för era svar! .

Liknande trådar

  1. Säng till 6åring??
    By Jeswi in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-08-11, 10:10
  2. Ryggsäck till 6åring OT
    By lotusmaya in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 07:04
  3. En till 6åring här =))
    By anber in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 07:32
  4. 6åring som driver en till vansinne
    By MammaX in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 09:08
  5. Klänning till 6åring
    By Annica in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar