Går era barn på nån aktivitet
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Går era barn på nån aktivitet

    Är lite nyfiken bara... tänk att våra älsklingar blir 5 i år, helt otroligt ! Har dom fått börja på någon aktivitet/idrott än ? Tindra började rörelselek (=barngympa) när hon var 3½ och går fortfarande på det 1 gång i veckan. Lillebrorsan (född -03) har oxå fått börja där nu. Annars har vi inget mer inplanerat på veckorna. En aktivitet känns lagom än så länge. Hur har ni det ?

    Kram Maria
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  2. 1
    Går era barn på nån aktivitet Är lite nyfiken bara... tänk att våra älsklingar blir 5 i år, helt otroligt ! Har dom fått börja på någon aktivitet/idrott än ? Tindra började rörelselek (=barngympa) när hon var 3½ och går fortfarande på det 1 gång i veckan. Lillebrorsan (född -03) har oxå fått börja där nu. Annars har vi inget mer inplanerat på veckorna. En aktivitet känns lagom än så länge. Hur har ni det ?

    Kram Maria
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Ridkurs 1 g/v

    Innan hon fick börja på ridkurs (aug -06) gick hon på barngympa, men då vi tycker att en aktivitet per vecka är lagom så slutade hon på gympan. Hon älskar sin ridkurs o allt som har med hästar att göra och det är roligt att se hur stolt hon är när hon travar fram på en liten shettis :-) Helt otroligt hur snabbt barn lär sig!
  4. 2
    Ridkurs 1 g/v Innan hon fick börja på ridkurs (aug -06) gick hon på barngympa, men då vi tycker att en aktivitet per vecka är lagom så slutade hon på gympan. Hon älskar sin ridkurs o allt som har med hästar att göra och det är roligt att se hur stolt hon är när hon travar fram på en liten shettis :-) Helt otroligt hur snabbt barn lär sig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Gympa 1 gång/veckan

    går Amanda på. Tisdagar mellan kl 17-18. Hon tycker det är jättekul !!!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  6. 3
    Gympa 1 gång/veckan går Amanda på. Tisdagar mellan kl 17-18. Hon tycker det är jättekul !!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Mika sjunger i barnkör en gång i veckan. Det räcker med en aktivitet i veckan än så länge, tids nog blir det mera
    /Helena
  8. 4
    Mika sjunger i barnkör en gång i veckan. Det räcker med en aktivitet i veckan än så länge, tids nog blir det mera
    /Helena
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Alice går i barngympa 1 gång per vecka. I höstas gick hon både i barngympa och i barndans. Dansen har hon dock slutat i. Hon ska börja i simskola i februari. Egentligen tycker jag att det är snudd på mycket med två aktiviteter. Men simningen kändes liksom bra, eftersom hon alltid varit ett vattendjur :-)
  10. 5
    Alice går i barngympa 1 gång per vecka. I höstas gick hon både i barngympa och i barndans. Dansen har hon dock slutat i. Hon ska börja i simskola i februari. Egentligen tycker jag att det är snudd på mycket med två aktiviteter. Men simningen kändes liksom bra, eftersom hon alltid varit ett vattendjur :-)
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    En aktivitet är lagom MEN eftersom jag är föräldrarledig med Lucas lillebror så tykte vi att han kunde få börja på simskola också förutom gympan han går på en gång i veckan. Det var han själv som ville börja på simskolan också. Så två aktiviteter i veckan just nu! Det blir väl svårt att avstyra det sen nästa år och bara tillåta en så det får nog bli två även i fortsättningen sen fast jag tycker en räcker bra!
  12. 6
    En aktivitet är lagom MEN eftersom jag är föräldrarledig med Lucas lillebror så tykte vi att han kunde få börja på simskola också förutom gympan han går på en gång i veckan. Det var han själv som ville börja på simskolan också. Så två aktiviteter i veckan just nu! Det blir väl svårt att avstyra det sen nästa år och bara tillåta en så det får nog bli två även i fortsättningen sen fast jag tycker en räcker bra!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    simskola

    går Isadora på en gång i veckan.
    Eftersom jag precis börjat skolan och vi nu försöker förstå hur man gör med barn på dagis och heltidssysselsättning så är det mer än nog på veckorna. Hade ev tänkt hoppa simskolan den här terminen men hon älskar det verkligen så vi försöker

    Hon står i kö på något funky kidz som är på lördagar också, för hon vill så gärna gå på dansskola och det här var det enda vi hittade...

    Greta som är född 04 finns det inga aktiviteter till så til henne ska vi försöka få ihop kyrknas barntimmar en gång i veckan.

    Astrid, 05, har fullt upp med att gå på dagis och lära sig gå...

    Till hösten hoppas jag att vi flyttat så de kan få gå på simaktivitet alla tre.
  14. 7
    simskola går Isadora på en gång i veckan.
    Eftersom jag precis börjat skolan och vi nu försöker förstå hur man gör med barn på dagis och heltidssysselsättning så är det mer än nog på veckorna. Hade ev tänkt hoppa simskolan den här terminen men hon älskar det verkligen så vi försöker

    Hon står i kö på något funky kidz som är på lördagar också, för hon vill så gärna gå på dansskola och det här var det enda vi hittade...

    Greta som är född 04 finns det inga aktiviteter till så til henne ska vi försöka få ihop kyrknas barntimmar en gång i veckan.

    Astrid, 05, har fullt upp med att gå på dagis och lära sig gå...

    Till hösten hoppas jag att vi flyttat så de kan få gå på simaktivitet alla tre.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Balett sen hon var 3 år och så börjar simskolan i mars…så det går åt två kvällar i veckan……eftersom hon sen har sin filmning vid sidan om ,så känns det rätt lagom….
  16. 8
    Balett sen hon var 3 år och så börjar simskolan i mars…så det går åt två kvällar i veckan……eftersom hon sen har sin filmning vid sidan om ,så känns det rätt lagom….
  17. Christel med Amanda
    #9

    Amanda rider.....

    i knattegrupp på lördagar.
    Övriga dagar rider hon sin egen häst, Nemo.

    Hon är sugen på att pröva cirkusskola, så ev blir det det nu i vår.
  18. 9
    Amanda rider..... i knattegrupp på lördagar.
    Övriga dagar rider hon sin egen häst, Nemo.

    Hon är sugen på att pröva cirkusskola, så ev blir det det nu i vår.
  19. Christel med Amanda
    #10

    Åh, vad kul....

    med fler små knattar som rider :-)
    Amanda har gått i knattegrupp med shettisar sedan augusti -06
    Innan red hon varje lördag, men då var det inte så organiserat. De leddes mest runt i ridhuset.

    I november förra året köpte vi ett Gotlandsruss, så nu rider hon nästan varje dag.
    Vi har den på shettisridskolan, där både Amanda och storasyster rider :-)

    Det är helt otroligt vad snabbt de lär sig. Känner igen stoltheten :-)
  20. 10
    Åh, vad kul.... med fler små knattar som rider :-)
    Amanda har gått i knattegrupp med shettisar sedan augusti -06
    Innan red hon varje lördag, men då var det inte så organiserat. De leddes mest runt i ridhuset.

    I november förra året köpte vi ett Gotlandsruss, så nu rider hon nästan varje dag.
    Vi har den på shettisridskolan, där både Amanda och storasyster rider :-)

    Det är helt otroligt vad snabbt de lär sig. Känner igen stoltheten :-)
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Vi har 2st, Gympa där dom bygger en hinderbana med alla redskapen super bra och barnen älskar det. Sen har vi simskola det har vi varit på idag och det är dag tid. Tror inte att vi hade orkat med två kvällar men som det är nu funkar det och barnen gillar det.
    Ulle
  22. 11
    Vi har 2st, Gympa där dom bygger en hinderbana med alla redskapen super bra och barnen älskar det. Sen har vi simskola det har vi varit på idag och det är dag tid. Tror inte att vi hade orkat med två kvällar men som det är nu funkar det och barnen gillar det.
    Ulle
  23. LillaPu m D & S
    #12

    Jooo...

    Tyvärr lite för mycket i mina ögon men vi är ju två föräldrar (som är skilda...) om barnen.

    Skridskoskola lör
    Judo sön
    Simskola mån

    Dock håller både skridskorna & simningen bara på t sportlovet men det har vissa veckor varit för mycket för barnen så en eller två aktiviteter har de fått hoppa över.
  24. 12
    Jooo... Tyvärr lite för mycket i mina ögon men vi är ju två föräldrar (som är skilda...) om barnen.

    Skridskoskola lör
    Judo sön
    Simskola mån

    Dock håller både skridskorna & simningen bara på t sportlovet men det har vissa veckor varit för mycket för barnen så en eller två aktiviteter har de fått hoppa över.
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Melker började på gympa i höstas och går en gång i veckan. Han älskar det och längtar efter varje torsdag.

    Gympan innehåller mer rörelse och balans än gymnastik i den bemärkelsen. De har olika stationer som de får göra med plintar, ringar, bommar osv.

    Det räcker gott för honom (och oss med för den delen) med en aktivitet/vecka.
  26. 13
    Melker började på gympa i höstas och går en gång i veckan. Han älskar det och längtar efter varje torsdag.

    Gympan innehåller mer rörelse och balans än gymnastik i den bemärkelsen. De har olika stationer som de får göra med plintar, ringar, bommar osv.

    Det räcker gott för honom (och oss med för den delen) med en aktivitet/vecka.
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14

    *s*

    E tycker också att vi ska köpa en häst o ha den i garaget :-) Hon blev dock lite tveksam när jag berättade att det tar många timmar varje dag att sköta om den. Sedan att jag själv har en liten dröm om att om några år, när hon är större, skaffa en häst som vi båda kan rida på (kanske en D-ponny) håller jag för mig själv ;-) Den ska dock slippa garaget....
  28. 14
    *s* E tycker också att vi ska köpa en häst o ha den i garaget :-) Hon blev dock lite tveksam när jag berättade att det tar många timmar varje dag att sköta om den. Sedan att jag själv har en liten dröm om att om några år, när hon är större, skaffa en häst som vi båda kan rida på (kanske en D-ponny) håller jag för mig själv ;-) Den ska dock slippa garaget....
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Nej, varför stressa på med aktiviteter i låg ålder? det finns tid för detta sedan när de börjar skolan. Många barn är nog så trötta ändå efter dagis och ska man då släpa med sig trötta barn som blir ännu tröttare och gnälligare bara för att den vuxna bestämta tt nu lillen ska du aktiveras. Nä, aktiviteter finns det på dagtid på dagis, det räcker. Min lilla börjar med aktivitet när han börjat skolan. Och han går inte miste om någonting. Han är ute varje dag, Han har gympa med dagis varannan vecka, de går mycket på dagis, han cyklar, springer, hoppar och dansar på förskolan, dagis ute. Varför öka på med mer aktivitet då.
  30. 15
    Nej, varför stressa på med aktiviteter i låg ålder? det finns tid för detta sedan när de börjar skolan. Många barn är nog så trötta ändå efter dagis och ska man då släpa med sig trötta barn som blir ännu tröttare och gnälligare bara för att den vuxna bestämta tt nu lillen ska du aktiveras. Nä, aktiviteter finns det på dagtid på dagis, det räcker. Min lilla börjar med aktivitet när han börjat skolan. Och han går inte miste om någonting. Han är ute varje dag, Han har gympa med dagis varannan vecka, de går mycket på dagis, han cyklar, springer, hoppar och dansar på förskolan, dagis ute. Varför öka på med mer aktivitet då.
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16

    Nej, ingenting..

    Hon kommer få börja på nånting, om hon vill, när vi flyttar tillbaka till uddevalla och hon börjat känna sig hemma med nytt boende, nytt dagis etc.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  32. 16
    Nej, ingenting.. Hon kommer få börja på nånting, om hon vill, när vi flyttar tillbaka till uddevalla och hon börjat känna sig hemma med nytt boende, nytt dagis etc.
  33. Christel med Amanda
    #17

    Haha...

    ja vår lille Nemo är ju först och främst min häst. Men 13-åringen och jag delar på skötseln.
    Tanken är att vi ska skaffe en D-ponny om några år när Amanda är större.
    Det är svårt att få egen tid till ridningen nu när Amanda är så liten.
    Men när jag finner tid, brukar jag rida två stora hästar som finns i stallet. Det är riktika guldstunder kan jag lova :-)

    Men garaget.... Kanske lite svårt att hitta bete där oxå, hihi.
  34. 17
    Haha... ja vår lille Nemo är ju först och främst min häst. Men 13-åringen och jag delar på skötseln.
    Tanken är att vi ska skaffe en D-ponny om några år när Amanda är större.
    Det är svårt att få egen tid till ridningen nu när Amanda är så liten.
    Men när jag finner tid, brukar jag rida två stora hästar som finns i stallet. Det är riktika guldstunder kan jag lova :-)

    Men garaget.... Kanske lite svårt att hitta bete där oxå, hihi.
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18

    Har en helig timme

    varje måndag då jag går på ridkurs, vilket är min chans att få rida själv också. Ska mkt till för att jag ska missa den :-)
  36. 18
    Har en helig timme varje måndag då jag går på ridkurs, vilket är min chans att få rida själv också. Ska mkt till för att jag ska missa den :-)
  37. Medlem sedan
    Sep 1999
    #19

    för att hon själv vill?

    om det roligaste på hela veckan är den halvtimme som simskolan håller på så gör jag vad jag kan för att hon ska få gå på det....
  38. 19
    för att hon själv vill? om det roligaste på hela veckan är den halvtimme som simskolan håller på så gör jag vad jag kan för att hon ska få gå på det....
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20
    Nä Cazandra går inte än på nån aktivitet...men hadde tänkt att hon skulle börja dans/gympa men allt var fullt här inärheten där vi bor. Men ska ringa och kolla simhallen plask och lek tror jag det heter.
    Annars får vi vänta till hösten då kanske det finns platser.
  40. 20
    Nä Cazandra går inte än på nån aktivitet...men hadde tänkt att hon skulle börja dans/gympa men allt var fullt här inärheten där vi bor. Men ska ringa och kolla simhallen plask och lek tror jag det heter.
    Annars får vi vänta till hösten då kanske det finns platser.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Inte råd med aktivitet för VV-barn..
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 18:10
  2. Aktivitet
    By Madeleine Köhler in forum _1107 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 15:25
  3. mitt barn har en aktivitet!
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 15:43
  4. Här var det aktivitet!
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 21:14
  5. Tips på aktivitet med hemma-barn
    By Annika in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar