Idrott?
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Idrott?

    Undrar om era barn håller på med någon idrott? Känns som det kan vara svårt med tanke på den sociala biten (kanske oxå motoriskt).
  2. 1
    Idrott? Undrar om era barn håller på med någon idrott? Känns som det kan vara svårt med tanke på den sociala biten (kanske oxå motoriskt).
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Min pojk håller på med trampolinhoppning, Förut var skateboard och tennis som gällde.
  4. 2
    Min pojk håller på med trampolinhoppning, Förut var skateboard och tennis som gällde.
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3

    Ridning

    Min flicka har ridit i många år. Jag tror att det är väldigt bra-det tränar balans, koordination,motorik, disciplin (att lyssna, vänta på sin tur etc) och social samvaro ffa då med hästen man rider på men även med de andra i gruppen.
  6. 3
    Ridning Min flicka har ridit i många år. Jag tror att det är väldigt bra-det tränar balans, koordination,motorik, disciplin (att lyssna, vänta på sin tur etc) och social samvaro ffa då med hästen man rider på men även med de andra i gruppen.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Min kille red också i flera år. Nu har han lagt det på hyllan, men hoppar upp på storebrors ponny ibland. Det är en jättebra sport för både balansen, samarbetet och modet. Och även om det är i grupp på en ridskola, så är de ju ändå "ensamma" med hästen.
  8. 4
    Min kille red också i flera år. Nu har han lagt det på hyllan, men hoppar upp på storebrors ponny ibland. Det är en jättebra sport för både balansen, samarbetet och modet. Och även om det är i grupp på en ridskola, så är de ju ändå "ensamma" med hästen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Min dotter rider..

    ..en gång i veckan rider hon på en mer privat ridskola.
    http://www.tjock-till-smal.bloggplatsen.se

    Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst,för då behöver jag det mest.
  10. 5
    Min dotter rider.. ..en gång i veckan rider hon på en mer privat ridskola.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Vollyboll sedan 3 år tillbaks, han är 12 nu med AS. Att vi tillslut provade vollyboll efter att ha provat trampolin (roligt men ostrukturerat), tennis (inte så roligt), fotboll (en kattastrof) är att pappan har spelat och tycker det är oerhört roligt.

    Det blev en höjdare. Bara 5 spelare på plan, mycket klara regler, (de spelar volly2000 upp till 15 år) mycket bra ledare och den enda närkontakten blir om man råkar springa på varandra. Enda problemet skulle kunna vara vi turneringar när det blir för högt ljud i hallarna och långa dagar. Men vi är alltid med och går ut mellan matcherna eller också använder han öronproppar.
  12. 6
    Vollyboll sedan 3 år tillbaks, han är 12 nu med AS. Att vi tillslut provade vollyboll efter att ha provat trampolin (roligt men ostrukturerat), tennis (inte så roligt), fotboll (en kattastrof) är att pappan har spelat och tycker det är oerhört roligt.

    Det blev en höjdare. Bara 5 spelare på plan, mycket klara regler, (de spelar volly2000 upp till 15 år) mycket bra ledare och den enda närkontakten blir om man råkar springa på varandra. Enda problemet skulle kunna vara vi turneringar när det blir för högt ljud i hallarna och långa dagar. Men vi är alltid med och går ut mellan matcherna eller också använder han öronproppar.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Ridning, naturligtvis ;-)

    Vildhästen rider Westernridning, har förut ridit "vanligt".

    Lagsport eller bollsport är inte att tänka på... (fast hon var sugen på basket ett tag, men då var det nog "enmannabasket" hon ville hålla på med - inte lagspelet)
  14. 7
    Ridning, naturligtvis ;-) Vildhästen rider Westernridning, har förut ridit "vanligt".

    Lagsport eller bollsport är inte att tänka på... (fast hon var sugen på basket ett tag, men då var det nog "enmannabasket" hon ville hålla på med - inte lagspelet)
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8

    Det verkar som ridning är populärt och bra! Och kul att läsa att volleboll funkar. Min kille är intresserad av friidrott, kanske skulle funka då det är enmanssport. Han gillar ju att springa och hoppa (det gör han hela tiden, tics...). Han är väldigt fascinerad av löparbanor. Succé att gå in på Stadium...
  16. 8
    Det verkar som ridning är populärt och bra! Och kul att läsa att volleboll funkar. Min kille är intresserad av friidrott, kanske skulle funka då det är enmanssport. Han gillar ju att springa och hoppa (det gör han hela tiden, tics...). Han är väldigt fascinerad av löparbanor. Succé att gå in på Stadium...
  17. Anonym
    #9
    Friidrott så klart! Det är toppen! En "enmanssport" ingen i laget blir lidande om man inte hoppar längst, man kan vara med och tävla ändå. Trots detta mycket social övning runt omkring. Tränar hela kroppen, motorik och styrka. Min unge började så som din, hoppade runt överallt. Ofta ger det en suverän spänst som de har glädje av. Lycka till!
  18. 9
    Friidrott så klart! Det är toppen! En "enmanssport" ingen i laget blir lidande om man inte hoppar längst, man kan vara med och tävla ändå. Trots detta mycket social övning runt omkring. Tränar hela kroppen, motorik och styrka. Min unge började så som din, hoppade runt överallt. Ofta ger det en suverän spänst som de har glädje av. Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Tack för ditt svar! Det känns positivt att det finns sporter som kan passa våra underbara speciella barn!
  20. 10
    Tack för ditt svar! Det känns positivt att det finns sporter som kan passa våra underbara speciella barn!
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Min son är väldigt duktig på sport. Det har han varit sen ett och ett halvtårs åldern. Nu spelar han ishockey, fotboll och innebandy. Han är fem år och är mycket duktigare än många sjuåringar men sport är hans huvudsakliga intresse.
  22. 11
    Min son är väldigt duktig på sport. Det har han varit sen ett och ett halvtårs åldern. Nu spelar han ishockey, fotboll och innebandy. Han är fem år och är mycket duktigare än många sjuåringar men sport är hans huvudsakliga intresse.

Liknande trådar

  1. Idrott
    By Anonym in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 13:07
  2. Idrott i åk 1?
    By Linjo in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 15:21
  3. idrott
    By Kroliv in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 20:30
  4. Ersättning för idrott
    By Valerina in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 20:27
  5. Anna ang idrott
    By Sofia* in forum Skolbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar