Vilken spjälsäng?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. J m fyra
    #1

    Vilken spjälsäng?

    Ska köpa spjälsäng och skulle behöva lite tips på bra sådana. Vill ha en som är säker förstås, och så enkel och stilren som möjligt. Har tittat lite på Brio och Troll. Hur är det med höj- och sänkbar sida, använder man det?
  2. 1
    Vilken spjälsäng? Ska köpa spjälsäng och skulle behöva lite tips på bra sådana. Vill ha en som är säker förstås, och så enkel och stilren som möjligt. Har tittat lite på Brio och Troll. Hur är det med höj- och sänkbar sida, använder man det?
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    jag använde den mycket framförallt nattetid. När jag behövde amma på natten fällde jag bara ner sidan så kunde jag ta ut barnen utan att behöva gå upp. Sen när man sänkte botten på sängen var det mycket skönare att lägga ner barnen när man tagit ner sidan än försöka hänga på kanten ner. Då är jag ändå ganska lång.

    Men man klarar ju sig utan men efter ha haft fällbar sida så skulle jag inte vilja vara utan ifall jag fick ett till barn.
  4. 2
    jag använde den mycket framförallt nattetid. När jag behövde amma på natten fällde jag bara ner sidan så kunde jag ta ut barnen utan att behöva gå upp. Sen när man sänkte botten på sängen var det mycket skönare att lägga ner barnen när man tagit ner sidan än försöka hänga på kanten ner. Då är jag ändå ganska lång.

    Men man klarar ju sig utan men efter ha haft fällbar sida så skulle jag inte vilja vara utan ifall jag fick ett till barn.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    ikeas Gulliver hade vi lånat av en kompis. Den var jättebra att förvara rena tvätten i då barnet vägrade sova nån annanstans än brevid mamma eller pappa. *L*
    Tror den fick bäst i test på säkerhet av konsumentverket.
  6. 3
    ikeas Gulliver hade vi lånat av en kompis. Den var jättebra att förvara rena tvätten i då barnet vägrade sova nån annanstans än brevid mamma eller pappa. *L*
    Tror den fick bäst i test på säkerhet av konsumentverket.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    hihi känns bekant det där...glad över att jag inte köpte en jättedyr säng utan en på rea på barnens hus för 100:- hade varit en fasligt dyr tvättkorg annars
  8. 4
    hihi känns bekant det där...glad över att jag inte köpte en jättedyr säng utan en på rea på barnens hus för 100:- hade varit en fasligt dyr tvättkorg annars
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Nina från Kaxholmen (vi köpte på Barnens Hus) var vi jättenöjda med. Två lägen på sängbotten. Höj och sänkbar sida och som "kattamaoa" skrev så är det smidigt när sängen står bredvis vuxensängen och man ska amma på natten.

    Vi hade en lackad björk, den finns även vit eller betsad. Var en av få som fick godkänt i tester för några år sedan.

    /alacs
  10. 5
    Nina från Kaxholmen (vi köpte på Barnens Hus) var vi jättenöjda med. Två lägen på sängbotten. Höj och sänkbar sida och som "kattamaoa" skrev så är det smidigt när sängen står bredvis vuxensängen och man ska amma på natten.

    Vi hade en lackad björk, den finns även vit eller betsad. Var en av få som fick godkänt i tester för några år sedan.

    /alacs

Liknande trådar

  1. Vilken spjälsäng skall man välja
    By Victoria bf 2/5, v. 21 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-08-09, 10:58
  2. Spjälsäng?
    By asalan in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 08:03
  3. Spjälsäng
    By abrapalabra in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 08:33
  4. Spjälsäng?
    By MammaMu79 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 17:49
  5. I vilken spjälsäng hade nån dött?
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar