Barnbidrag
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Barnbidrag

    Ni som har bebisar som är födda i december, har ni fått barnbidrag utbetalt i januari? Man ska väl få BB för månaden efter bebisen är född?
    Jag har fortfarande inte fått nåt..
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  2. 1
    Barnbidrag Ni som har bebisar som är födda i december, har ni fått barnbidrag utbetalt i januari? Man ska väl få BB för månaden efter bebisen är född?
    Jag har fortfarande inte fått nåt..
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Har du lämnat moderskapsintyget till fk? Du borde ha fått med dig ett hem från förlossningen. Man måste lämna in det innan man får bb. Har du gjort det så kanske det är läge att ringa fk och kolla så att de har fått det och att det har kommit till rätt person.
  4. 2
    Har du lämnat moderskapsintyget till fk? Du borde ha fått med dig ett hem från förlossningen. Man måste lämna in det innan man får bb. Har du gjort det så kanske det är läge att ringa fk och kolla så att de har fått det och att det har kommit till rätt person.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Ja

    jag har lämnat det. Charlie finns registrerad på "min sida" på fk hemsida..men ändå inget BB..*suck*
    Tessan m Albin -97, Elliot -01 och Charlie 061225
    http://tessie.bloggagratis.se/

    "En resa på tusen mil börjar alltid med ett enda steg"
  6. 3
    Ja jag har lämnat det. Charlie finns registrerad på "min sida" på fk hemsida..men ändå inget BB..*suck*
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Ring dom! Jag fick heller inget utbetalt till den 19:e, som det var denna månaden. Men den 24:e fick jag för Miceela och 3-barnstillägget. Ibland kan det ta längre tid fick jag till svar... så ring och hör varför det har blivit försenat.

    Kram
  8. 4
    Ring dom! Jag fick heller inget utbetalt till den 19:e, som det var denna månaden. Men den 24:e fick jag för Miceela och 3-barnstillägget. Ibland kan det ta längre tid fick jag till svar... så ring och hör varför det har blivit försenat.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Ring direkt, nått måste ha blivit fel!
  10. 5
    Ring direkt, nått måste ha blivit fel!
  11. fantasymoon
    #6
    Jo vår bebis har fått sitt. Det tog lite tid då flr det var fruset till den 19 januari för han var född den 19 december. Eftersom vi inte uppgav konto utan tyckte deras val var okej så dröjde det en månad innan de aggerade. De gör så.. låter en ha en månad på sig. Men efter det dröjde det bara några extra dgagar så var det klart. men vi har alltid kontakt med försäkringskassan.. de är aldrig att lita på av diverse orsaker.
  12. 6
    Jo vår bebis har fått sitt. Det tog lite tid då flr det var fruset till den 19 januari för han var född den 19 december. Eftersom vi inte uppgav konto utan tyckte deras val var okej så dröjde det en månad innan de aggerade. De gör så.. låter en ha en månad på sig. Men efter det dröjde det bara några extra dgagar så var det klart. men vi har alltid kontakt med försäkringskassan.. de är aldrig att lita på av diverse orsaker.
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Vi får barnbidraget för Lucas imorgon + flerbarnstillägget för femte barnet.

    Att det har tagit tid handlar om bla vilket konto det ska sättas in i, vilken barnbidraget ska utbetalas till och om det ska delas mellan föräldrarna.

    Nu ska det betalas ut i mitt namn och på vårt gemensamma konto, precis som de andra barnbidragen.

    Ring och prata med dem.
  14. 7
    Vi får barnbidraget för Lucas imorgon + flerbarnstillägget för femte barnet.

    Att det har tagit tid handlar om bla vilket konto det ska sättas in i, vilken barnbidraget ska utbetalas till och om det ska delas mellan föräldrarna.

    Nu ska det betalas ut i mitt namn och på vårt gemensamma konto, precis som de andra barnbidragen.

    Ring och prata med dem.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Fick ni ingen lapp om vem som skulle ha BB, för det fick vi.. & iom att jag inte skickade in nått så blev det en aning försenat, men jag ringde Fk, gör det du med..
  16. 8
    Fick ni ingen lapp om vem som skulle ha BB, för det fick vi.. & iom att jag inte skickade in nått så blev det en aning försenat, men jag ringde Fk, gör det du med..

Liknande trådar

  1. barnbidrag??
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 11:14
  2. Barnbidrag
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 15:32
  3. Barnbidrag
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 16:54
  4. Barnbidrag
    By yinyang in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:34
  5. barnbidrag
    By verne in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar