rättegång
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    rättegång

    På tisdag blir det rättegång, hjälp hur gör man....har aldrig varit i den situationen innan. Speciellt när man är målsägande också. Ni som varit på rättegång som målsägande har ni suttit med i hela rättegången eller har ni vistats i annat rum? (om man är rädd för att möta den åtalade). Jag ska bli hämtad här hemma av min kontaktperson inom polisen/personskyddsgruppen på tisdag. Är så tacksam för henne och hennes stöd.

    Min syrra ska vittna men hon har ju vittnat innan (i sitt jobb som väktare och butikskontrollant). Så det är ju en baggis för henne....


    ta hand om er
  2. 1
    rättegång På tisdag blir det rättegång, hjälp hur gör man....har aldrig varit i den situationen innan. Speciellt när man är målsägande också. Ni som varit på rättegång som målsägande har ni suttit med i hela rättegången eller har ni vistats i annat rum? (om man är rädd för att möta den åtalade). Jag ska bli hämtad här hemma av min kontaktperson inom polisen/personskyddsgruppen på tisdag. Är så tacksam för henne och hennes stöd.

    Min syrra ska vittna men hon har ju vittnat innan (i sitt jobb som väktare och butikskontrollant). Så det är ju en baggis för henne....


    ta hand om er
  3. Humla
    #2
    Hejsan!

    jag skulle varit med i rättegången mot min bror, men eftersom jag var jätte rädd för att möta honom så tog dom mitt vittnesmål på band (som vi spelade in på polishuset veckan innan)
    sen så tog jag mamma som min talande så jag slapp att vara med överhuvudtaget!

    Han blev dömd till vård sen!

    Hoppas det går bra för dig och jag önskar dig all lycka på vägen!
  4. 2
    Hejsan!

    jag skulle varit med i rättegången mot min bror, men eftersom jag var jätte rädd för att möta honom så tog dom mitt vittnesmål på band (som vi spelade in på polishuset veckan innan)
    sen så tog jag mamma som min talande så jag slapp att vara med överhuvudtaget!

    Han blev dömd till vård sen!

    Hoppas det går bra för dig och jag önskar dig all lycka på vägen!
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3
    Ja, det beror ju på vad rättegången handlar om. Är det för misshandeln eller om barnen? Kräv av din advokat att få veta vad som kommer hända, vad du ska ha med dig (block och penna är bra eftersom du inte bör prata med advokaten under tiden), och vilka frågor som du kan tänkas få. Under ev paus ska du fråga din advokat allt du funderat på (använd blocket och pennan!). Ibland får man domen direkt, ibland får man vänta ett par dagar innan man får veta utslaget. Lycka till, det kommer gå bra!
  6. 3
    Ja, det beror ju på vad rättegången handlar om. Är det för misshandeln eller om barnen? Kräv av din advokat att få veta vad som kommer hända, vad du ska ha med dig (block och penna är bra eftersom du inte bör prata med advokaten under tiden), och vilka frågor som du kan tänkas få. Under ev paus ska du fråga din advokat allt du funderat på (använd blocket och pennan!). Ibland får man domen direkt, ibland får man vänta ett par dagar innan man får veta utslaget. Lycka till, det kommer gå bra!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Denna rättegången handlar om brotten han gjort mot mig, alltså olaga hot, misshandel och överträdelse av besöksförbud. Vårdnatstvisten kommer senare.
    Tack för ditt svar.
  8. 4
    Denna rättegången handlar om brotten han gjort mot mig, alltså olaga hot, misshandel och överträdelse av besöksförbud. Vårdnatstvisten kommer senare.
    Tack för ditt svar.

Liknande trådar

  1. Rättegång.
    By Anna-Stumpan in forum _95 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 19:30
  2. rättegång
    By anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:36
  3. Mer rättegång
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 19:18
  4. Rättegång?
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 00:36
  5. Rättegång
    By lauritz in forum Politik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar