Hur är det med er alla?
_0407 Julibarn
  1. sol¤
    #1

    Hur är det med er alla?

    Hoppas alla är friska och krya och har det fint.

    Här hos oss går tiden. Jag är gnällig, börjar få en riktig mage och det trycker på tarmar och inälvor. Är allmänt tjurig och trött och gnällig. Barnen verkar dock tycka att mamma är sån "för du har ju en bebis i magen". Misstänker att deras ömma fader lagt några välmenande ord om mitt humör.

    Ja, skolan är körig och rörig. Planen är att plugga fram till jag föder. Men i dagsläget tar jag en vecka i taget. Jag känner mig väldigt omotiverad för närvarande.

    Kramar till er alla!
  2. 1
    Hur är det med er alla? Hoppas alla är friska och krya och har det fint.

    Här hos oss går tiden. Jag är gnällig, börjar få en riktig mage och det trycker på tarmar och inälvor. Är allmänt tjurig och trött och gnällig. Barnen verkar dock tycka att mamma är sån "för du har ju en bebis i magen". Misstänker att deras ömma fader lagt några välmenande ord om mitt humör.

    Ja, skolan är körig och rörig. Planen är att plugga fram till jag föder. Men i dagsläget tar jag en vecka i taget. Jag känner mig väldigt omotiverad för närvarande.

    Kramar till er alla!
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Livet rasar fram...

    Händer mycket nu...
    Badrummet ska renoveras, utredning på infertilitetskliniken inledas, valpen ska börja tränas, storhunden ska fortsätta tränas, Tindra vill åka pulka i ösregnet...
    Livet rusar på och jag klamrar mig fast, för att inte kastas av i svängarna... Nädå, så illa är det inte. Jag tycker att det är skönt att ha lite att göra...

    Vad skönt att dina barn förstår att det är för att du har bebis i magen som du kan vara lite knepig.

    Allt väl här i alla fall!

    Kram!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Livet rasar fram... Händer mycket nu...
    Badrummet ska renoveras, utredning på infertilitetskliniken inledas, valpen ska börja tränas, storhunden ska fortsätta tränas, Tindra vill åka pulka i ösregnet...
    Livet rusar på och jag klamrar mig fast, för att inte kastas av i svängarna... Nädå, så illa är det inte. Jag tycker att det är skönt att ha lite att göra...

    Vad skönt att dina barn förstår att det är för att du har bebis i magen som du kan vara lite knepig.

    Allt väl här i alla fall!

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3
    SJukt, sjukt och sjukt skulle man kunna sammanfatta det hela... Vi är sjuka 3/4 delar av familjen i alla fall, Matilda är frisk, men det är oxå allt... Annars har jag börjat jobba (jo men visst tjena, en hel vecka jobbade jag...) trivs som fisken! Flytten närmar sig med stormsteg! Thea växer och utvecklas men tokvägrar att prata mer än vad hon gör, försök för allt i världen inte att få henne att säga ett nytt ord för då säger hon Nähäj! Och springer iväg!
  6. 3
    SJukt, sjukt och sjukt skulle man kunna sammanfatta det hela... Vi är sjuka 3/4 delar av familjen i alla fall, Matilda är frisk, men det är oxå allt... Annars har jag börjat jobba (jo men visst tjena, en hel vecka jobbade jag...) trivs som fisken! Flytten närmar sig med stormsteg! Thea växer och utvecklas men tokvägrar att prata mer än vad hon gör, försök för allt i världen inte att få henne att säga ett nytt ord för då säger hon Nähäj! Och springer iväg!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Ömson vin ömson vatten här.Jag har äntligen blivit av med min fökylning.Äter sista pencinlinet imorgon...Det har varit host och snörvel sedan den 19 december på mig....Man är inte så pigg i vanliga fall när man går så länge med en förkylning med lägg på en graviditet och då för du mig.DÖD!
  8. 4
    Ömson vin ömson vatten här.Jag har äntligen blivit av med min fökylning.Äter sista pencinlinet imorgon...Det har varit host och snörvel sedan den 19 december på mig....Man är inte så pigg i vanliga fall när man går så länge med en förkylning med lägg på en graviditet och då för du mig.DÖD!
  9. sol¤
    #5

    Oj!

    Det låter som om ni har fullt upp. Men med bra saker.
  10. 5
    Oj! Det låter som om ni har fullt upp. Men med bra saker.
  11. sol¤
    #6

    Usch.

    Krya på er.

    Låter som om Thea är en bestämd dam. Vilket är en positiv egenskap.

    När är det ni flyttar?
  12. 6
    Usch. Krya på er.

    Låter som om Thea är en bestämd dam. Vilket är en positiv egenskap.

    När är det ni flyttar?
  13. sol¤
    #7

    Jobbigt.

    Hoppas du blir av med den envisa förkylningen. Jobbigt att vara sjuk så länge.
  14. 7
    Jobbigt. Hoppas du blir av med den envisa förkylningen. Jobbigt att vara sjuk så länge.
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8
    Envis som en grön gris som min farmor skulle ha sagt...

    Vi flyttar om 2 veckor, vi kommer aldrig att hinna bli klara!
  16. 8
    Envis som en grön gris som min farmor skulle ha sagt...

    Vi flyttar om 2 veckor, vi kommer aldrig att hinna bli klara!
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9

    Lite snuviga

    är både jag och barnen och just nu är jag ofattbart trött och slut. Vet inte riktigt varför. Dessutom har jag värsta magkatarren just nu och mår pyton!! Inatt drömde jag bara om magsjuka eftersom jag hade sån halsbränna..

    Elias har just nu värsta trotsperioden och får fruktansvärda utbrott när han inte får som han vill. Nu vet jag ju att jag var ganska tjurig själv som barn och är ganska förberedd för att tas med det. Tyvärr är ju inte mitt tålamod det bästa eftersom jag är så trött. Men det måste ju fungera i alla fall.

    Hoppas du lyssnar på dig själv och inte fortsätter plugga om det känns för tungt. Jag var alldeles för tjurig under andra graviditeten och vägrade sjukskrivning, vilket jag nog behövt då mitt blodtryck strulade en del.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  18. 9
    Lite snuviga är både jag och barnen och just nu är jag ofattbart trött och slut. Vet inte riktigt varför. Dessutom har jag värsta magkatarren just nu och mår pyton!! Inatt drömde jag bara om magsjuka eftersom jag hade sån halsbränna..

    Elias har just nu värsta trotsperioden och får fruktansvärda utbrott när han inte får som han vill. Nu vet jag ju att jag var ganska tjurig själv som barn och är ganska förberedd för att tas med det. Tyvärr är ju inte mitt tålamod det bästa eftersom jag är så trött. Men det måste ju fungera i alla fall.

    Hoppas du lyssnar på dig själv och inte fortsätter plugga om det känns för tungt. Jag var alldeles för tjurig under andra graviditeten och vägrade sjukskrivning, vilket jag nog behövt då mitt blodtryck strulade en del.
  19. Medlem sedan
    Sep 2004
    #10

    *peppar peppar*

    så är vi friska hela bunten för tillfället... Känns nästan som en utopi!! jag pluggar på för fullt, läser en helfarts kurs och en på halvfart, så det är ju lite pyssel, jobbar även extra när jag hinner så här är det fullt upp!! Barnen stortrivs i alla fall på dagis, vilket känns bra för det ständiga dåliga mammasamvetet, vågar inte tänka på hur jobbigt det kunde vart om de inte trivdes så bra där... *skattar mig lycklig*

    Engla utvecklas i rasande fart! Pratar jättemycket nu, och liksom tar in så mkt när man berättar eller säger nåt, då säger hon: Jahaaaa!!! Precis som om hon hade gått och undrat liksom, lite gulligt faktiskt

    Låter jobbigt med tappad motivation, men den kommer och går lite tycker jag, även utan mage! Men tycker du är duktig i ala fall som håller på med båda barn och bebbemage!! Vete sjutton om jag pallat!!

    *Kram kram*
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  20. 10
    *peppar peppar* så är vi friska hela bunten för tillfället... Känns nästan som en utopi!! jag pluggar på för fullt, läser en helfarts kurs och en på halvfart, så det är ju lite pyssel, jobbar även extra när jag hinner så här är det fullt upp!! Barnen stortrivs i alla fall på dagis, vilket känns bra för det ständiga dåliga mammasamvetet, vågar inte tänka på hur jobbigt det kunde vart om de inte trivdes så bra där... *skattar mig lycklig*

    Engla utvecklas i rasande fart! Pratar jättemycket nu, och liksom tar in så mkt när man berättar eller säger nåt, då säger hon: Jahaaaa!!! Precis som om hon hade gått och undrat liksom, lite gulligt faktiskt

    Låter jobbigt med tappad motivation, men den kommer och går lite tycker jag, även utan mage! Men tycker du är duktig i ala fall som håller på med båda barn och bebbemage!! Vete sjutton om jag pallat!!

    *Kram kram*
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    Sjukstuga här..

    Blä. Vi har varit sjuka i flera veckor nu. Börjar ledsna rätt rejält.. Mini är iaf frisk nu och tillbaka på dagis. *Skönt för mamma-nerven*

    Åh, kommer ihåg hur jobbigt det är att vara gravid! Vilken vecka är du i nu?
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  22. 11
    Sjukstuga här.. Blä. Vi har varit sjuka i flera veckor nu. Börjar ledsna rätt rejält.. Mini är iaf frisk nu och tillbaka på dagis. *Skönt för mamma-nerven*

    Åh, kommer ihåg hur jobbigt det är att vara gravid! Vilken vecka är du i nu?
  23. sol¤
    #12

    Trötthet

    är faktiskt det mest påfrestande när man har småbarn. Att vara trött men inte få/kunna vila sig ordentligt. Du får försöka stjäla små stunder. Har ni badkar? Köpa doftljus och härligt doftande badbomber. Krypa ned och bara njuta.

    Jag gjorde ett riktigt fotbad häromdagen, ooh så härligt det var. Till och med Alfred kom och satte ned sina fossingar i det väldoftande fotbadet.
  24. 12
    Trötthet är faktiskt det mest påfrestande när man har småbarn. Att vara trött men inte få/kunna vila sig ordentligt. Du får försöka stjäla små stunder. Har ni badkar? Köpa doftljus och härligt doftande badbomber. Krypa ned och bara njuta.

    Jag gjorde ett riktigt fotbad häromdagen, ooh så härligt det var. Till och med Alfred kom och satte ned sina fossingar i det väldoftande fotbadet.
  25. sol¤
    #13

    Ja,

    friska barn är som balsam för själen.

    Vi har också klarat oss ifrån magsjukor och förkylningar. *peppar, peppar*. Vet inte om jag och maken orkat med sjukdomar också?

    Jag måste verkligen skriva att jag tycker att du är "duktig" som har tre barn och studerar mer än heltid + jobbar. Uh, så jobbigt jag tyckte det var att läsa dubbla kurser förra våren. Jag kommer ihåg att jag lovade mig själv att aldrig göra om det. Det där med det dåliga mammasamvetet känner jag igen. Brottas nog med det varje dag.

    Sköt om er.
  26. 13
    Ja, friska barn är som balsam för själen.

    Vi har också klarat oss ifrån magsjukor och förkylningar. *peppar, peppar*. Vet inte om jag och maken orkat med sjukdomar också?

    Jag måste verkligen skriva att jag tycker att du är "duktig" som har tre barn och studerar mer än heltid + jobbar. Uh, så jobbigt jag tyckte det var att läsa dubbla kurser förra våren. Jag kommer ihåg att jag lovade mig själv att aldrig göra om det. Det där med det dåliga mammasamvetet känner jag igen. Brottas nog med det varje dag.

    Sköt om er.
  27. sol¤
    #14

    Så tråkigt

    att vara sjuka så länge.

    Hoppas att ni kryar på er ordentligt nu.

    Jag är i v.28 och känner mig såååå gravid. Har nog aldrig känt mig så gravid som denna tredje gång. Häromdagen småsnyftade jag i ett samtal med min kära moder om att det var sååå jobbigt och jämförde med hur jag stod på händer och sprang i trappor för att få igång förlossningen med Alfred. Ha ha. Nu har jag ont i ryggen och springa vet jag inte ens om jag kan längre?
  28. 14
    Så tråkigt att vara sjuka så länge.

    Hoppas att ni kryar på er ordentligt nu.

    Jag är i v.28 och känner mig såååå gravid. Har nog aldrig känt mig så gravid som denna tredje gång. Häromdagen småsnyftade jag i ett samtal med min kära moder om att det var sååå jobbigt och jämförde med hur jag stod på händer och sprang i trappor för att få igång förlossningen med Alfred. Ha ha. Nu har jag ont i ryggen och springa vet jag inte ens om jag kan längre?
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Precis

    Jag ÄLSKAR att ligga och läsa i badet men det fungerar inte i vårt pyttelilla badkar för nån kroppsdel sticker alltid upp och det blir helt enkelt inte så avkopplande som det borde vara.
    Norrländskan m. Elias -04 & Alice -06
  30. 15
    Precis Jag ÄLSKAR att ligga och läsa i badet men det fungerar inte i vårt pyttelilla badkar för nån kroppsdel sticker alltid upp och det blir helt enkelt inte så avkopplande som det borde vara.
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    Full rulle!

    Barnen är friska, har faktiskt klarat sig från alla virusar än så länge. Jag är fortfarande mammaledig med minsta men planerar att söka in till högskolan till hösten. Samtidigt jobbar vi på femman just nu så vi får väl se hur det blir med skolan. Mannen kämpar på med sin rockstjärnekarriär och kommer väl resa en hel del så lasset hamnar väl på mig. Det kommer nog sväras en del över det oxå sen.
    Allt bra med andra ord, vi är mitt uppe i livet och jag älskar det =))))
  32. 16
    Full rulle! Barnen är friska, har faktiskt klarat sig från alla virusar än så länge. Jag är fortfarande mammaledig med minsta men planerar att söka in till högskolan till hösten. Samtidigt jobbar vi på femman just nu så vi får väl se hur det blir med skolan. Mannen kämpar på med sin rockstjärnekarriär och kommer väl resa en hel del så lasset hamnar väl på mig. Det kommer nog sväras en del över det oxå sen.
    Allt bra med andra ord, vi är mitt uppe i livet och jag älskar det =))))
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    Jo trean var värst

    alltså graviditeten....varken saknar den eller avundas dig.
    De 2 föregående graviditeterna var lättare eftersom man inte hade en "hög" med ungar som pockade på uppmärksamhet = lättare att vila ut.
    Med 2 barn är egentiden liten ->obefintlig, jag kände mer eller mindre som ett vrak.
    Fast å andra sidan var det inte jobbigare att _få_ 3:an, hon åkte med på ett bananskal. Inga direkta omställningar....förutom att Hanna fick ett liten trots-släng när Tuva var precis hemkommen från bb. Men det hade ju bara med omställningen att göra, nu är allt lugna gatan. Theo har däremot inte reagerat särskillt mkt över lillasyster, förutom att han överöser henne med kärlek & närhet. Hon är det första han frågar efter på morgonen när han vaknar, eller när han kommer hem från dagis.

    Håll ut, du har ju "bara" 10 veckor kvar...de går fort, även om det känns som en evighet just nu.
  34. 17
    Jo trean var värst alltså graviditeten....varken saknar den eller avundas dig.
    De 2 föregående graviditeterna var lättare eftersom man inte hade en "hög" med ungar som pockade på uppmärksamhet = lättare att vila ut.
    Med 2 barn är egentiden liten ->obefintlig, jag kände mer eller mindre som ett vrak.
    Fast å andra sidan var det inte jobbigare att _få_ 3:an, hon åkte med på ett bananskal. Inga direkta omställningar....förutom att Hanna fick ett liten trots-släng när Tuva var precis hemkommen från bb. Men det hade ju bara med omställningen att göra, nu är allt lugna gatan. Theo har däremot inte reagerat särskillt mkt över lillasyster, förutom att han överöser henne med kärlek & närhet. Hon är det första han frågar efter på morgonen när han vaknar, eller när han kommer hem från dagis.

    Håll ut, du har ju "bara" 10 veckor kvar...de går fort, även om det känns som en evighet just nu.
  35. Medlem sedan
    Oct 2005
    #18

    Härligt!

    Verkar flyta på bra för er.

    Lycka till med tillverkningen!
    Dagarna som kommer och går - det är de som är livet.

    http://lillayllet.blogspot.com/
  36. 18
    Härligt! Verkar flyta på bra för er.

    Lycka till med tillverkningen!
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19
    Hallo!
    Hade ni det bra på semestern??
    Känner mig som du, trött och tjurig fastän magen inte börjat växa än.. Mår så fruktansvärt illa och är så trött på att kräkas nu. Tur att det är värt det i slutändan
    När är det dags för syskonet att kika ut? Förstår att du är studieomotiverad, kände precis lika när jag väntade Leon. Tror faktiskt att det är tanken att man ska bli lite slö, lugn och ointresserad av nytt inför en bebis ankomst.. Hoppas du får en fin sista gravidtid i alla fall
    *kram*
  38. 19
    Hallo!
    Hade ni det bra på semestern??
    Känner mig som du, trött och tjurig fastän magen inte börjat växa än.. Mår så fruktansvärt illa och är så trött på att kräkas nu. Tur att det är värt det i slutändan
    När är det dags för syskonet att kika ut? Förstår att du är studieomotiverad, kände precis lika när jag väntade Leon. Tror faktiskt att det är tanken att man ska bli lite slö, lugn och ointresserad av nytt inför en bebis ankomst.. Hoppas du får en fin sista gravidtid i alla fall
    *kram*
  39. Medlem sedan
    Aug 1999
    #20
    Se det positivt Katarina, jag vet att det är skitsvårt, men mkt illamående mkt gravidhormoner! Du ska se att du snart sitter här och piper över hur jobbigt det är och så tung magen är!
  40. 20
    Se det positivt Katarina, jag vet att det är skitsvårt, men mkt illamående mkt gravidhormoner! Du ska se att du snart sitter här och piper över hur jobbigt det är och så tung magen är!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. Kramar till alla på alla hjärtans..
    By akkis/trött in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar