hur många timmar får barn till
Småbarn
  1. anonymt namn
    #1

    hur många timmar får barn till

    arbetslös vara på dagis? Killen jobbar full tid men jag blir arbetslös efter föräldrarledigheten.
  2. 1
    hur många timmar får barn till arbetslös vara på dagis? Killen jobbar full tid men jag blir arbetslös efter föräldrarledigheten.
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Det är olika beroende på kommun, men minst 15 timmar per vecka _skall_ kommunen erbjuda. För att få a-kassa måste du ha en dagisplats.

    Vissa kommuner ger fler timmar till arbetslösa.

    Kolla din kommuns hemsida - där bör finnas information
  4. 2
    Det är olika beroende på kommun, men minst 15 timmar per vecka _skall_ kommunen erbjuda. För att få a-kassa måste du ha en dagisplats.

    Vissa kommuner ger fler timmar till arbetslösa.

    Kolla din kommuns hemsida - där bör finnas information
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    I Stockholm heltid.
  6. 3
    I Stockholm heltid.
  7. anonymt namnuu
    #4

    Det kan väl inte stämma?

    Inte måste man ha en dagisplats för att få a-kassa väl? Nog för att man måste ha ordnad barnomsorg, det säger ju sig självt, men att det skulle vara just dagis!? Det måste väl finnas utrymme för privata lösningar eller annat?
  8. 4
    Det kan väl inte stämma? Inte måste man ha en dagisplats för att få a-kassa väl? Nog för att man måste ha ordnad barnomsorg, det säger ju sig självt, men att det skulle vara just dagis!? Det måste väl finnas utrymme för privata lösningar eller annat?
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Du har rätt. Man kan ha t.ex. sin mamma, svärfar eller granne som lovar att ställa upp med kort varsel för att det ska räcka för att anses som att man har barnomsorgen ordnad.
  10. 5
    Du har rätt. Man kan ha t.ex. sin mamma, svärfar eller granne som lovar att ställa upp med kort varsel för att det ska räcka för att anses som att man har barnomsorgen ordnad.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Det går även ha ordnad barnomsorg privat. Tex en farmor el dyl som kan ställa upp med kort varsel som man kan namnge. Gjorde vi då jag fick vikariat efter barnledighet och inte fick förskoleplats direkt.
  12. 6
    Det går även ha ordnad barnomsorg privat. Tex en farmor el dyl som kan ställa upp med kort varsel som man kan namnge. Gjorde vi då jag fick vikariat efter barnledighet och inte fick förskoleplats direkt.
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7
    Helt korrekt. Eftersom det var dagis vi talade om så var jag inte så tydlig gällande det. Jag menar förstås att man måste ha barnomsorgen ordnad - i vilken form den nu är.

    Men varsågod för det svar du ändå fick...
  14. 7
    Helt korrekt. Eftersom det var dagis vi talade om så var jag inte så tydlig gällande det. Jag menar förstås att man måste ha barnomsorgen ordnad - i vilken form den nu är.

    Men varsågod för det svar du ändå fick...

Liknande trådar

  1. Hur många timmar går era barn?
    By kajsa kavat in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 17:52
  2. Hur många timmar sover era barn?
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:26
  3. Hur många timmar går era barn..
    By Mama in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:27
  4. Hur många timmar sover era barn?
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:45
  5. Hur många timmar är era barn på dagis?
    By Nadia5 med Nikan in forum _0407 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar