Hjärnskada av tv????
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Hjärnskada av tv????

    Alltså..
    Jag trodde jag skulle döö när min bvc-sköterska sa detta..
    Viste inte fall jag skulle skratta eller gråta..

    Hon sa iallafall att man INTE ska låta barn under två år(!!!!!) se på tv..
    Dom är så små och uppfattar inte "figurerna" på tvn, utan ser bara myrornas-krig..
    Och att av detta "myrkrig" så kan dom bli hjärnskadade!

    Så hon bad oss att INTE sätta våra små framför tv-apparaten, då de kunde skada dom allvarligt!


    Vad säger ni om detta?
    De ska alltså vara en ny studie som är gjord..
    Men asså...Nog har väl alla barn sett på tv innan två års ålder?? Eller är de bara jag å min familj?

    Kramar!!
  2. 1
    Hjärnskada av tv???? Alltså..
    Jag trodde jag skulle döö när min bvc-sköterska sa detta..
    Viste inte fall jag skulle skratta eller gråta..

    Hon sa iallafall att man INTE ska låta barn under två år(!!!!!) se på tv..
    Dom är så små och uppfattar inte "figurerna" på tvn, utan ser bara myrornas-krig..
    Och att av detta "myrkrig" så kan dom bli hjärnskadade!

    Så hon bad oss att INTE sätta våra små framför tv-apparaten, då de kunde skada dom allvarligt!


    Vad säger ni om detta?
    De ska alltså vara en ny studie som är gjord..
    Men asså...Nog har väl alla barn sett på tv innan två års ålder?? Eller är de bara jag å min familj?

    Kramar!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Låter skumt... Har mycket svårt att tro att det skulle kunna leda till hjärnskada. Den studien skulle jag gärna vilja se... Sa hon vem som gjort studien och hur de hade gjort den? Der cirkulerar ju rätt mycket myter också, som väldigt många tror på.
  4. 2
    Låter skumt... Har mycket svårt att tro att det skulle kunna leda till hjärnskada. Den studien skulle jag gärna vilja se... Sa hon vem som gjort studien och hur de hade gjort den? Der cirkulerar ju rätt mycket myter också, som väldigt många tror på.
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Nee...

    Hon sa ju inte de..
    Jag skule åxå välldigt gärna vilja se den studien..
    Jag tycker att de är helt sjukt att dom över huvudtagen kan gå ut och säga en sådan sak! De är ju helt absurt juh!
    Sjukt!
    Skulle de vara så, så skulle ju varje människa i denna värld hjärnskadade...
    de är vi ju inte..

    Ska höra med henne nästa gång!!
  6. 3
    Nee... Hon sa ju inte de..
    Jag skule åxå välldigt gärna vilja se den studien..
    Jag tycker att de är helt sjukt att dom över huvudtagen kan gå ut och säga en sådan sak! De är ju helt absurt juh!
    Sjukt!
    Skulle de vara så, så skulle ju varje människa i denna värld hjärnskadade...
    de är vi ju inte..

    Ska höra med henne nästa gång!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hon sa inte vilken sorts hjärnskada? För det finns juh så många... tror nog det är ett sätt att sätta skräck i mödrar som redan är oroliga och rädda för allt...

    Fråga henne vilken sort skada det blir och om hon har sett nåt sånt själv nån gång...
  8. 4
    Hon sa inte vilken sorts hjärnskada? För det finns juh så många... tror nog det är ett sätt att sätta skräck i mödrar som redan är oroliga och rädda för allt...

    Fråga henne vilken sort skada det blir och om hon har sett nåt sånt själv nån gång...
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Jag har hört....

    precis det du säger att de inte hinner med, men inte att det blir myrornas krig och absolut inte att de kan få någon hjärnskada. Men att de kan bli lite stressade.

    Är väl bara att googla lite och se vad man hittar... Tror på det gör jag inte!
  10. 5
    Jag har hört.... precis det du säger att de inte hinner med, men inte att det blir myrornas krig och absolut inte att de kan få någon hjärnskada. Men att de kan bli lite stressade.

    Är väl bara att googla lite och se vad man hittar... Tror på det gör jag inte!
  11. Marmelad
    #6
    Det var ett konstigt påstående. Jag tror iofs att det inte är så himla bra med för mycket tv för små barn, det blir så mycket intryck som de inte riktigt klarar av att sortera, världen är så full av intryck ändå. Men nån gång då och då lär knappast skada och även om ungen ser på tv varje dag så har jag VÄLDIGT svårt att tro att det skulle kunna leda till hjärnskador. Det är nog bara bullshit-snack :-)
  12. 6
    Det var ett konstigt påstående. Jag tror iofs att det inte är så himla bra med för mycket tv för små barn, det blir så mycket intryck som de inte riktigt klarar av att sortera, världen är så full av intryck ändå. Men nån gång då och då lär knappast skada och även om ungen ser på tv varje dag så har jag VÄLDIGT svårt att tro att det skulle kunna leda till hjärnskador. Det är nog bara bullshit-snack :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Det låter lite hårddraget tycker jag. Jag tror inte lite tv tittande är skadligt alls, däremot ska väl inte barnet sitta länge framför tv:n, det kan nog bli jobbigt.

    Själv håller jag på att bli hjärnskadad av radion! Jag tycker radioreklamen är hemsk och skränig och byter gärna kanal när det låter för illa ( åldersrelaterat?)
  14. 7
    Det låter lite hårddraget tycker jag. Jag tror inte lite tv tittande är skadligt alls, däremot ska väl inte barnet sitta länge framför tv:n, det kan nog bli jobbigt.

    Själv håller jag på att bli hjärnskadad av radion! Jag tycker radioreklamen är hemsk och skränig och byter gärna kanal när det låter för illa ( åldersrelaterat?)
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    tips på bra kanal utan reklam: P3. Går på hela tiden hemma hos oss.
  16. 8
    tips på bra kanal utan reklam: P3. Går på hela tiden hemma hos oss.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    eller P4!

    Den lyssnar vi på! Pensionärsvarning, eller?
  18. 9
    eller P4! Den lyssnar vi på! Pensionärsvarning, eller?
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Ja jag föredrar oxå P3, men just nu lyssnar jag på rix fm så mycket jag orkar! Jag tänker vinna Martin Stenmark hem till mej för lite Ladies Night och då måste man vara på hugget och tävla
  20. 10
    Ja jag föredrar oxå P3, men just nu lyssnar jag på rix fm så mycket jag orkar! Jag tänker vinna Martin Stenmark hem till mej för lite Ladies Night och då måste man vara på hugget och tävla
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Lite pensionärsvarning kanske, men vad gör det, bara man slipper bli galen på radioreklamen
  22. 11
    Lite pensionärsvarning kanske, men vad gör det, bara man slipper bli galen på radioreklamen
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12
    Då kommer jag och klämmer lite jag med (om du vinner hem Martin, alltså).
  24. 12
    Då kommer jag och klämmer lite jag med (om du vinner hem Martin, alltså).

Liknande trådar

  1. Ev, hjärnskada?
    By fija1980 in forum Hjärnskador
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 00:31
  2. Hjärnskada
    By mia6 in forum Hjärnskador
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 22:41
  3. Hjärnskada
    By Tristan&Tuva in forum Hjärnskador
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 13:16
  4. Hjärnskada av tv???
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 23:18
  5. Hjärnskada...
    By Anonym just nu... in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 20:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar