Gravid...
Adoption
  1. Wonder
    #1

    Gravid...

    men har svårt att släppa tanken på adoption. Jag hade redan sett barnet flytta in här hos oss och det känns tomt att/om det aldrig ska ske. Som en saknad...!

    Vad gäller och vad är lämpligt? Om vi ändå skulle vilja adoptera en tid efter barnet i magen kommit ut, hur länge bör/ska man vänta och så?

    Det tar ju lång tid innan man ev fått förmånen att få hem ett barn så man vill ju inte i så fall vänta så länge med att starta processen. Är dessutom över 40.

    Har ännu inte ringt kommunen om att stoppa hemutredningen. Den har inte börjat än, men rel. snart skulle den nog ha gjort det tror jag.

    Väntar barn till sommaren.
  2. 1
    Gravid... men har svårt att släppa tanken på adoption. Jag hade redan sett barnet flytta in här hos oss och det känns tomt att/om det aldrig ska ske. Som en saknad...!

    Vad gäller och vad är lämpligt? Om vi ändå skulle vilja adoptera en tid efter barnet i magen kommit ut, hur länge bör/ska man vänta och så?

    Det tar ju lång tid innan man ev fått förmånen att få hem ett barn så man vill ju inte i så fall vänta så länge med att starta processen. Är dessutom över 40.

    Har ännu inte ringt kommunen om att stoppa hemutredningen. Den har inte börjat än, men rel. snart skulle den nog ha gjort det tror jag.

    Väntar barn till sommaren.
  3. Eilo
    #2
    Min väninna är adopterad, och har ett äldre och ett yngre syskon som är biologiska barn till föräldrarna. De är en underbar familj och min "familje förebild" om man nu kan ha en sån! Jag kan inget om reglerna som gäller nu, och min vän är ju över 30 nu.
  4. 2
    Min väninna är adopterad, och har ett äldre och ett yngre syskon som är biologiska barn till föräldrarna. De är en underbar familj och min "familje förebild" om man nu kan ha en sån! Jag kan inget om reglerna som gäller nu, och min vän är ju över 30 nu.
  5. Wonder
    #3
    Vad roligt att få höra! Tack för att du berättade ändå.
  6. 3
    Vad roligt att få höra! Tack för att du berättade ändå.
  7. Anonym
    #4
    Hej. Grattis till graviditeten. Vi började hemutredningen när vår son var 10 månader. Nu har vår dotter varit hos oss i drygt 4 år och allt har gått jättebra. Jag blev gravid när vi gick adoptionskursen, så vi var "på gång" att adoptera när sonen visade sig vara på väg. Nu har vi två underbara barn som älskar varandra och har kul tillsammans.
  8. 4
    Hej. Grattis till graviditeten. Vi började hemutredningen när vår son var 10 månader. Nu har vår dotter varit hos oss i drygt 4 år och allt har gått jättebra. Jag blev gravid när vi gick adoptionskursen, så vi var "på gång" att adoptera när sonen visade sig vara på väg. Nu har vi två underbara barn som älskar varandra och har kul tillsammans.
  9. Wonder
    #5
    Vad härligt. Ja vi får se hur det blir. Kram o tack för fint svar.
  10. 5
    Vad härligt. Ja vi får se hur det blir. Kram o tack för fint svar.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar