Nätterna!
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Nätterna!

    Nu håller jag på och bli tokig på dessa nätter utan sömn! Vet att många här har större problem, och det har iofs jag med, men ibland måste man bara få ventilera sig lite...

    Ungefär vid 22 varje kväll sätter magen igång och sparkar, vänder sig ut och in, ja jag vet inte allt som den gör, men sover gör den INTE! Har varit uppe varje natt nu i en vecka och gått runt runt i huset för att söva bebisen, men den är envis! Det som funkar bäst är att Magnus bara lägger handen på magen, då blir det tvärstill! Likadant när Devin låg i magen Men nu jobbar ju han natt och åker på jobbet 21...

    När jag väl somnat så har Devin fått för sig att morognen börjar klockan 5. Igen.
    Då står han i sängen i sitt rum och ropar paaaapAAAAAAA! Om och om igen... Eftersom pappan inte är hemma den tiden så går jag in. Han tittar på mig och slår ut med händerna och säger återigen paaaaaaapAAAAAAAAA! Sen viftar han med händerna och gör "borta/tomt slut"-tecknet, eftresom pappan inte är inom synhåll...

    För en vecka sen och tiden tillbaka har han vaknar 6, ätit välling och somnat om i våran säng, men icke nu!

    Så imorse när vi slog på Dora Utforskaren kl 6 hade jag redan hunnit plocka ur diskmaskinen, stoppa i ny disk, vilkt tvätt och tvättat ny, dammsugit mm..

    Och när Mangus kom hen 7 så var det rena förmiddagen här! Nä, nu har jag klagat klart för er. Det jag ville komma till är att jag är TRÖTT!
  2. 1
    Nätterna! Nu håller jag på och bli tokig på dessa nätter utan sömn! Vet att många här har större problem, och det har iofs jag med, men ibland måste man bara få ventilera sig lite...

    Ungefär vid 22 varje kväll sätter magen igång och sparkar, vänder sig ut och in, ja jag vet inte allt som den gör, men sover gör den INTE! Har varit uppe varje natt nu i en vecka och gått runt runt i huset för att söva bebisen, men den är envis! Det som funkar bäst är att Magnus bara lägger handen på magen, då blir det tvärstill! Likadant när Devin låg i magen Men nu jobbar ju han natt och åker på jobbet 21...

    När jag väl somnat så har Devin fått för sig att morognen börjar klockan 5. Igen.
    Då står han i sängen i sitt rum och ropar paaaapAAAAAAA! Om och om igen... Eftersom pappan inte är hemma den tiden så går jag in. Han tittar på mig och slår ut med händerna och säger återigen paaaaaaapAAAAAAAAA! Sen viftar han med händerna och gör "borta/tomt slut"-tecknet, eftresom pappan inte är inom synhåll...

    För en vecka sen och tiden tillbaka har han vaknar 6, ätit välling och somnat om i våran säng, men icke nu!

    Så imorse när vi slog på Dora Utforskaren kl 6 hade jag redan hunnit plocka ur diskmaskinen, stoppa i ny disk, vilkt tvätt och tvättat ny, dammsugit mm..

    Och när Mangus kom hen 7 så var det rena förmiddagen här! Nä, nu har jag klagat klart för er. Det jag ville komma till är att jag är TRÖTT!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Det låter riktigt jobbigt, när sover du egentligen??!
  4. 2
    Det låter riktigt jobbigt, när sover du egentligen??!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Har samma problem med en livlig mage på nätterna. De sista veckan tror jag inte den sover alls, men vaknar alltid, sparkar och bökar när man ska sova. Kommer inte ihåg att mina tidigare graviditer varit så här. Funderar på om jag kommer att få en lite "Aton" till, för han sover minamalt och gör så även nu 11 år gammal.

    Ska detta pågå i tre månader till med vakna nätter tro!?!?
  6. 3
    Har samma problem med en livlig mage på nätterna. De sista veckan tror jag inte den sover alls, men vaknar alltid, sparkar och bökar när man ska sova. Kommer inte ihåg att mina tidigare graviditer varit så här. Funderar på om jag kommer att få en lite "Aton" till, för han sover minamalt och gör så även nu 11 år gammal.

    Ska detta pågå i tre månader till med vakna nätter tro!?!?
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Tråkigt att bebisen (och sonen) inte ger dig många lugna stunder... Men du får mycket gjort i alla fall .

    Nä, allvarligt talat så hoppas jag att du snart ska få sova bättre, det kan kännas hopplöst när man är sååå trött och bara vill sova.

    Kram!
  8. 4
    Tråkigt att bebisen (och sonen) inte ger dig många lugna stunder... Men du får mycket gjort i alla fall .

    Nä, allvarligt talat så hoppas jag att du snart ska få sova bättre, det kan kännas hopplöst när man är sååå trött och bara vill sova.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    Är de lika ute?

    ...som de är i magen, då säger jag upp mig från jordelivet nu

    Nä, men Deivn var inte alls så här livlig och inte på nätterna, så vi får se hur denna då blir.. Men vissa är ju mer nattdjur än andra..

    Tre månader till av vakna nätter? Ja, kanske... Följt av 18 år till

    Nä, vi får hoppas att dom lugnar ner sig snart!
  10. 5
    Är de lika ute? ...som de är i magen, då säger jag upp mig från jordelivet nu

    Nä, men Deivn var inte alls så här livlig och inte på nätterna, så vi får se hur denna då blir.. Men vissa är ju mer nattdjur än andra..

    Tre månader till av vakna nätter? Ja, kanske... Följt av 18 år till

    Nä, vi får hoppas att dom lugnar ner sig snart!
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6

    Svår fråga...

    När sover jag? Ja, när maken jobbar e m och på helgerna sover jag ut på morgonen så länge jag vill och kan.
    När han däremot jobbar från morgonen eller natt så vill han att jag ska sova när han är hemma/uppe, men vid den tiden har jag piggnat till redan och hoppas på nästa natt.

    Jag tror att man vänjer sig lite också. Runt 6 timmar har varit perfekt ett tag, men nu när det lutar åt 4, så får jag nog lägga mig en stund på em ändå...
  12. 6
    Svår fråga... När sover jag? Ja, när maken jobbar e m och på helgerna sover jag ut på morgonen så länge jag vill och kan.
    När han däremot jobbar från morgonen eller natt så vill han att jag ska sova när han är hemma/uppe, men vid den tiden har jag piggnat till redan och hoppas på nästa natt.

    Jag tror att man vänjer sig lite också. Runt 6 timmar har varit perfekt ett tag, men nu när det lutar åt 4, så får jag nog lägga mig en stund på em ändå...
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Ja, hemmet ligger inte efter..

    Det är i alla fall positivt!

    Det går ganska bra på eftermiddagarna, då har jag kommit in i vaket tillstånd på allvar, men på fm är det värre. Zombie-varning i Jämtland!

    Hoppas cokså att det snart blir ändring på det här...

    Tack för inlägget!
  14. 7
    Ja, hemmet ligger inte efter.. Det är i alla fall positivt!

    Det går ganska bra på eftermiddagarna, då har jag kommit in i vaket tillstånd på allvar, men på fm är det värre. Zombie-varning i Jämtland!

    Hoppas cokså att det snart blir ändring på det här...

    Tack för inlägget!
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    ojoj låter tungt men samtidigt så gulligt med Devin :-) vi har samma visa med Elsa, hon vrålar för fulla muggar varje morgon paaaappaaaaa papppaaa-jag e vaken nu, skillnad mot Devin är ju att vår unge faktiskt kan gå ur sängen själv o komma in till oss, men vägrar! :-)) hon är ju trots allt snart 3....ja ja hoppas den här perioden är över snart för dig! de brukar ju ta slut men lillungen i magen är det ju svårare att kontrollera ;-) uj uj får hoppas att h*n inte har den här dygnsrytmen sen.
    kram
  16. 8
    ojoj låter tungt men samtidigt så gulligt med Devin :-) vi har samma visa med Elsa, hon vrålar för fulla muggar varje morgon paaaappaaaaa papppaaa-jag e vaken nu, skillnad mot Devin är ju att vår unge faktiskt kan gå ur sängen själv o komma in till oss, men vägrar! :-)) hon är ju trots allt snart 3....ja ja hoppas den här perioden är över snart för dig! de brukar ju ta slut men lillungen i magen är det ju svårare att kontrollera ;-) uj uj får hoppas att h*n inte har den här dygnsrytmen sen.
    kram
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Kanske om du hinner före... om du somnar innan bebis vaknar och hinner komma in i djupsömn så kanske du får några timmar där på kvällen iallafall...
    Jag går ofta och lägger mig mellan åtta och nio och är då någolunda pigg och alert klockan halv sex fast jag både har sprungit på toaletten, tagit hand om Rasmus och legat vaken efter att att ha vaknat svettig mitt i en konstig dröm.
  18. 9
    Kanske om du hinner före... om du somnar innan bebis vaknar och hinner komma in i djupsömn så kanske du får några timmar där på kvällen iallafall...
    Jag går ofta och lägger mig mellan åtta och nio och är då någolunda pigg och alert klockan halv sex fast jag både har sprungit på toaletten, tagit hand om Rasmus och legat vaken efter att att ha vaknat svettig mitt i en konstig dröm.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Ja...

    Jag ska kämpa mig själv dit, men jag har ju blivit så attans kvällspigg! (19-22 ungefär...)

    Fast nu kommer maken jobba kväll 13-23 och då kliver han upp på morgnarna, så nu ska det sovas!

    Tack för tipset, ska försöka ställa om mig lite bättre efter dom...
  20. 10
    Ja... Jag ska kämpa mig själv dit, men jag har ju blivit så attans kvällspigg! (19-22 ungefär...)

    Fast nu kommer maken jobba kväll 13-23 och då kliver han upp på morgnarna, så nu ska det sovas!

    Tack för tipset, ska försöka ställa om mig lite bättre efter dom...
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Låter

    Låter inget kul ! Har oxå en livlig bebis, men jag somnar alltid så fort och sen sover jag djupt! Kanske du skulle försöka med att somna förrän bebisen börjar spela om !? Borde funka bra om du inte är lättväckt förstås? Hoppas du får sova framöver, sömnen är ju så viktig!
    mamma till Francilia 020804, Viktor 040727 & Walter 070503
  22. 11
    Låter Låter inget kul ! Har oxå en livlig bebis, men jag somnar alltid så fort och sen sover jag djupt! Kanske du skulle försöka med att somna förrän bebisen börjar spela om !? Borde funka bra om du inte är lättväckt förstås? Hoppas du får sova framöver, sömnen är ju så viktig!

Liknande trådar

  1. Ont på nätterna
    By Längtan2010 in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 20:51
  2. Så ont på nätterna!
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 12:05
  3. Vad gör ni på nätterna...
    By Väntar 3an in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 19:34
  4. nätterna
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 22:18
  5. Nätterna
    By anonymt namn in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 13:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar