Lunginflammation
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Lunginflammation

    hur "farligt" är det att inte lyssna på läkaren och ta det lugnt?

    Maken har fått diagnosen igår och fick medikamenter utskrivna samt en sjukskrivning till den 14:e februari.

    Nu har arbetsnarkomanen där hemma tänkt gå och jobba redan nästa vecka, åtminstonde på torsdag när han har ett viktigt kundmöte inplanerat... är han helt knäpp eller kan det fungera?
    KMCB m. Minior 8 år & Junior 13 år


    Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla.
    Hjalmar Söderberg - Doktor Glas


    Fördomar sparar verkligen tid.
    Man kan bilda sig uppfattningar utan att bekanta sig med fakta.
    E. B. White
  2. 1
    Lunginflammation hur "farligt" är det att inte lyssna på läkaren och ta det lugnt?

    Maken har fått diagnosen igår och fick medikamenter utskrivna samt en sjukskrivning till den 14:e februari.

    Nu har arbetsnarkomanen där hemma tänkt gå och jobba redan nästa vecka, åtminstonde på torsdag när han har ett viktigt kundmöte inplanerat... är han helt knäpp eller kan det fungera?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Beror ju på hur han mår och om det är en smittsam variant.
  4. 2
    Beror ju på hur han mår och om det är en smittsam variant.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Smittsam? Han ska kanske inte sova med sonen menar du - jag vet inte om han har en smittsam variant...

    Men vi får se nästa vecka då hur han känner sig...
  6. 3
    Smittsam? Han ska kanske inte sova med sonen menar du - jag vet inte om han har en smittsam variant...

    Men vi får se nästa vecka då hur han känner sig...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Hm. Min fd chef lyssnade inte och hamnade på sjukhus. Fast jag tror snarare att han inte lyssnade på sin kropp och SEN upptäckte de lunginflammationen Det är inte det lättaste att bli sjukskriven, så har man blivit det tycker jag att man ska lyssna på läkaren. Men har han vissa smågrejor han måste fixa och har ätit medicin en vecka så är det kanske en annan sak. Jag tycker han borde rådfråga någon.
  8. 4
    Hm. Min fd chef lyssnade inte och hamnade på sjukhus. Fast jag tror snarare att han inte lyssnade på sin kropp och SEN upptäckte de lunginflammationen Det är inte det lättaste att bli sjukskriven, så har man blivit det tycker jag att man ska lyssna på läkaren. Men har han vissa smågrejor han måste fixa och har ätit medicin en vecka så är det kanske en annan sak. Jag tycker han borde rådfråga någon.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Mykoplasmalunginflammation är smittsam. Har han det ska han nog inte sova med sonen...
  10. 5
    Mykoplasmalunginflammation är smittsam. Har han det ska han nog inte sova med sonen...
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Där ser man... då är jag nog grunden till hans lunginflammation för jag har gått med mykoplasma-infektion i drygt 2 veckor, men den har inte gått ner i lungorna...
  12. 6
    Där ser man... då är jag nog grunden till hans lunginflammation för jag har gått med mykoplasma-infektion i drygt 2 veckor, men den har inte gått ner i lungorna...
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Vi får kolla bortåt tisdag/onsdag hur han känner sig.

    Faktum är att han ligger hemma sedan igår utan att knorra, så helt frisk är han absolut inte... men jag misstänker att hans resa till London i måndags/tisdags gjorde honom ganska spak.
  14. 7
    Vi får kolla bortåt tisdag/onsdag hur han känner sig.

    Faktum är att han ligger hemma sedan igår utan att knorra, så helt frisk är han absolut inte... men jag misstänker att hans resa till London i måndags/tisdags gjorde honom ganska spak.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    min dotter

    fick lunginflammation förra veckan, hade crp på 147 och hon fick pencilin i 7 dagar men gick tillbaka till skolan i måndags. Han sade inte att hon skulle va hemma när hon blev piggare. Men det är kanske olika från fall till fall. Tycker det låter mycket med två veckors sjukskrivning.
    ULRICAK
  16. 8
    min dotter fick lunginflammation förra veckan, hade crp på 147 och hon fick pencilin i 7 dagar men gick tillbaka till skolan i måndags. Han sade inte att hon skulle va hemma när hon blev piggare. Men det är kanske olika från fall till fall. Tycker det låter mycket med två veckors sjukskrivning.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    CRP är det sänkan? Han hade 175 i snabbsänka...

    Jag tror att läkaren rent allmänt tycker att han ska ta det lugnt också eftersom han dels har astma och dels har haft ett antal infektioner i höst/vinter redan som inte blivit riktigt bra trots penicillin.
  18. 9
    CRP är det sänkan? Han hade 175 i snabbsänka...

    Jag tror att läkaren rent allmänt tycker att han ska ta det lugnt också eftersom han dels har astma och dels har haft ett antal infektioner i höst/vinter redan som inte blivit riktigt bra trots penicillin.
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    Ja

    det är sänkan. Emmelie har också astma och det var tredje lunginflammationen på ett år, jobbigt. Hon går på ständig kortison men det har inte hjälpt. Hoppas han piggnar till snabbt.
    ULRICAK
  20. 10
    Ja det är sänkan. Emmelie har också astma och det var tredje lunginflammationen på ett år, jobbigt. Hon går på ständig kortison men det har inte hjälpt. Hoppas han piggnar till snabbt.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Ja, men då låter det som din dotter och min man är av samma skrot och korn... då kan han säkert ta sitt möte på tordag.

    Tack!
  22. 11
    Ja, men då låter det som din dotter och min man är av samma skrot och korn... då kan han säkert ta sitt möte på tordag.

    Tack!

Liknande trådar

  1. Det var lunginflammation
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 09:17
  2. Lunginflammation har
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 22:29
  3. Lunginflammation*2
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 08:36
  4. Lunginflammation !!
    By nova13 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 16:25
  5. Lunginflammation
    By _AnnaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar